-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: do zabawy
Supersedes: <s...@d...wkurw.org>
Date: Thu, 7 Oct 2010 16:08:45 +0000 (UTC)
Organization: Bractwo Bronkowe
Lines: 81
Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
References: <i8a4ge$7nj$1@usenet.news.interia.pl> <i8adj2$evr$1@news.onet.pl>
<s...@c...net> <i8c3c9$7n7$1@news.onet.pl>
<s...@d...wkurw.org> <i8g3ni$s4k$2@news.onet.pl>
<s...@d...wkurw.org> <i8hdjr$gip$1@news.onet.pl>
<s...@d...wkurw.org> <i8k1gc$c1v$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1286467725 25723 194.63.133.138 (7 Oct 2010 16:08:45 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Oct 2010 16:08:45 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2316299
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 07 Oct 2010 10:50:42 +0200, Mario <c...@o...pl> wrote:
>> ZTCP silnik plus skrzynia wyjęty z jakiegoś Pontiaca kosztował w
>> US&A średnio około $3k, jakieś amortyzatory pewnie $1.5k,
>> hamulec może kosztować, jeśli nie da się przeszczepić czegoś
>> dużego z nowszych, ale seryjnych aut. Do tego jakiś poliuretan,
>> który kosztuje grosze, jakieś kubły, klatka i własna praca. Ale
>> żeby od razu kosztowało to ponad $30k?
>
> Sugeruję że koszty - będzie oznaczało wrzucenie silnika, zawieszenia itp.
A jakież to kosmiczne koszty generuje wrzucenie dobrych,
gazowych amortyzatorów, polibushy, sprężyn i stabilizatorów?
Albo włożenie większego hamulca, póki nie jest to jakiś
APRacing?
Największym problemem w tej całej przekładce (bo jakież to
problemy mogą napotkać wkładającego LSx do F-body w porównaniu
do przełożenia tego silnika np. do BMW, a i takie przekładki są
robione i to z sukcesem) będzie elektryka. W aucie na tor nie
pieprzyłbym się ze szczepieniem oryginalnego ECU, wiązki, sond i
innego szpeju tylko poszedł w jakiś SA. Co oczywiście oznacza
parę tysi na sterownik i kolejne parę na strojenie, chyba że
wybierzemy MegaSquirt i zrobimy wszystko sami.
> Wiesz że gdzieś dzwonią ale nie bardzo gdzie :-P. Silnik w Pontiacach są
> Chevroleta od dawna.
Gdybyś mi nie powiedział, to bym nigdy tego nie zauważył. Do tej
pory myślałem, że LS2 z Pontiaca GTO i LS2 z Chevroleta to dwa
zupełnie inne silniki. A Tremec T56 i Tremec T56 tylko nazwę
mają tę samą.
> Silnik LS2 raczej kosztuje na ebayu około 4-5k$ (razem ze skrzynią) +
> transport i
Czyli zdrożały przez ostatnie parę lat, albo nie zapamiętałem
dobrze ceny. Ale nadal nie jest to jakiś koszmarnie drogi
silnik.
> oczywiście haracz dla polskiego okupanta.
W przypadku części nie jest tak wielki, jak w przypadku
samochodów. A jeśli ściągnąć przez inny kraj EU i tam ovatować,
można jeszcze urwać parę złotówek.
> Robocizna też
> tania nie jest i miejsc gdzie możesz to zrobić w PL jest KILKA. Ja znam
> jeden warsztat godny polecenia tylko.
Albo możesz też zrobić to sam, jeśli tylko masz gdzie. To nie
jest jakaś wiedza tajemna, choć czasem na szczegółach można
nieźle popłynąć. Ale takich swapów na świecie jeździ dużo.
> Poza tym wątpię czy mógłbyś coś sensownego zrobić z zawieszeniem w
> 3genie. Tego od 5gena nie przeszczepisz bo jest niezależne.
Gdybyś mi nie powiedział, to nadal żyłbym w przeświadczeniu, że
Camaro 3gen i Holden Monaro to to samo...
No i co z tego, że z tyłu jest most? Escortom MkII to nie
przeszkadzało, wielu innym wózkom też, nawet Mustangowi po
kuracji u Rousha czy innego Shelbiego specjalnie nie robi. Z
odpowiednio zestrojonym sztywnym mostem też da się szybko
jeździć, choć najlepiej mieć wielowahacz.
To nie jest zadanie dla każdego. Ale nie jest tak, że jest to
taki kosmos, mega niedaś, a finansowo na pewno przekroczymy
budżet na nówkę-sztukę. Ludzie takie swapy robią w przydomowym
garażu (garażu, nie schowku na samochód). Inna sprawa, że w
polskich warunkach lepiej będzie wziąć E30 i zaszczepić do niej
M60/M62 (a dla tych bardziej majętnych S62). Prawdopodobnie
będzie taniej, a przy tym na torze to auto zrobi wiatrak z
Camaro.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.10.10 18:30 MarcinJM
- 07.10.10 22:05 Mario
- 07.10.10 22:22 Robert Rędziak
- 07.10.10 22:59 P_ablo
- 07.10.10 23:23 Przemysław Czaja
- 08.10.10 19:27 MarcinJM
- 08.10.10 21:51 kauzyperda
- 09.10.10 01:02 Tomasz Pyra
- 10.10.10 21:34 Przemysław Czaja
- 04.11.10 00:06 Grejon
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 EPS12V
- 2025-02-18 Kraków => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-18 Policja nie może się dowiedzieć komu administrator wynajmowal garaż.
- 2025-02-18 Bursztyn się znalazł
- 2025-02-18 Ruski samolot z turystami nielegalnie internowany po awaryjnym lądowaniu w Poznaniu. Czemu o tym nic nie piszecie pieniacze?!?
- 2025-02-18 Obcokrajowcy w bankach
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security