    Date: Thu, 28 Jan 2016 12:24:21 +0100
    From: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: detektor 5V

    W dniu 23.01.2016 o 21:34, platformowe głupki pisze:
    > czy istnieje jakiś prosty element pokazujący, że na pięcie 5V jest "w
    > normie"?

    Znajdź sobie dokumentację przewijaka PT 3M
    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:PT-3M_(I1974
    0708).jpg
    Z tyłu, po zdjęciu blachy (która raczej zawsze była zdjęta)
    był miernik z zerem pośrodku skali. On służył do regulacji
    napięcia 5V zasilającego żarówki czujników stref. Żarówki były 6,3V ,
    ale zasilane z 5V ;)
    Był potencjometr z naciętą ośką na wkrętak, którym to napięcie się
    regulowało, o ile mnie pamięć nie myli w zakresie +-10%.
    Jak spadała taśma, to większość ludzi podkręcała to napięcie ;)
    Nie oglądałem schematu tego miernika, bo zawsze starałem się wymienić
    fotodiodę, żeby działała przy odchyłce zarówno na plus, jak i minus.
    Może to nie najprostsze, ale poważnie wygląda.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl