  • Data: 2009-08-10 22:18:34
    Temat: Re: da się przyspieszyć przejście przez bios? :)
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    ** Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> wrote:

    > Nie. Te obliczenia wskazują, że nawet urządzenia które ciągną mało prądu, za
    > to działają 24h w skali roku też generują duże opłaty. Załóżmy, że komputer
    > działa u ciebie 8h/dziennie. Pomnóż sobie kwoty powyżej przez 2/3 i uzyskasz
    > 58 zł dla 20W i 117 zł dla 40W.

    W skali roku to nie jest DUŻA opłata. Ale masz rację - co można zrobić? Ja mam
    serwerek na mini-itx (działa 24), kompy hibernuję, ale co zrobię z routerem -
    on musi działać, nie wiem kiedy mi będzie potrzebne podniesione łącze do
    domu... Najprościej wyłączyć na noc korki - ale co z lodówką? ;)

    Czekam na jakieś *konstruktywne* porady dotyczące "zielonych komputerów" - jako
    pierwszą rzucę taką, że używanie staroci nie jest efektywne - żrą tyle samo, a
    mniej przetworzą.

    Druga opcja - czy laptop na suspend (chociaż ja robię hibernację) żre tyle samo
    co jakiś stary pecet? No nie żre.

    Ergo: ludzie używający starych komputerów nie dbają o środowisko?

    > Np. modem kablowy + router + bramka voip

    To są usługi, które w zestawie przecież muszą działać - więc co w zamian?

    > + komputer w stand-by potrafi pobierać moc 60W, do tego jakieś TV, wieża,
    > DVD, ładowarki do komórki jakaś baza do telefonu bezprzewodowego i potrafi
    > się uzbierać 100W puszczane w atmosferę, a w ciągu roku to jest już ponad 400
    > zł zmienione w ciepło. O ile zimą jest jeszcze z tego jakiś pożytek, o tyle
    > latem już niekoniecznie.

    Ale jednak to właśnie zimą jest większe spalanie - chłodzić się to
    niekonieczne, ogrzać się jednak trzeba. Przynajmniej w naszym klimacie.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )