  • 1. Data: 2009-02-17 13:18:00
    Temat: czytnik kodow
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    czy ktos wie gdzie lezy jakis schemat biegu promieni w czytniku kodow
    kreskowych? Ja rozumiem, ze taki czytnik wysyla promienie z jednego PUNKTU ,
    ktore sa potem przez uklad soczewek "rozciagane" do linii. czytnik
    rejestruje swiatlo odbite, czyli mniejsza ilosc tego swiatla powracajaca do
    zogniskowanego punktu, np matrycy CCD.

    czy tak to dziala?

  • 2. Data: 2009-02-17 13:39:52
    Temat: Re: czytnik kodow
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    Użytkownik "doktorek" <q...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rejestruje swiatlo odbite, czyli mniejsza ilosc tego swiatla powracajaca
    > do zogniskowanego punktu, np matrycy CCD.

    Zwykle w czytniku jest obrotowe lusterko, które tworzy linię z punktu
    rzutowanego przez laser.
    A zatem każdy punkt kodu jest oświetlony tak samo intensywnie jakby padał na
    niego promień lasera.

    TomT

  • 3. Data: 2009-02-17 13:51:56
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

> [...]
    > rejestruje swiatlo odbite, czyli mniejsza ilosc tego swiatla powracajaca
    > do zogniskowanego punktu, np matrycy CCD.

    To zależy jaki czytnik. W laserowym jest lustro obrotowe, które wprawione w
    drgania odbija
    promień lasera i w taki sposób powstaje linia, swiatło jest odbijane od
    powierzchni i rejestrowane
    przez jakiś fotoelement, resztę załatwia oprogramowanie. Czytniki diodowe,
    które są już coraz rzadziej
    spotykane działają na zasadzie podobnej do skanera gdzie jest linijka
    elementów swiatłoczułych.
    Poza tym zaczynają się pojawiać czytniki w których zasada działania oparta
    jest o analize obrazu
    zarejestrowanego przez kamerke vga jak w aparatach cyfrowych - te czytniki
    potrafią już czytać
    kody 2D np. taki datamatrix.
    Na pewno w takich czytnikach nie ma żadnych soczewek, które cokolwiek
    rozciągają do linii.
    Jeśli piszesz o linii to raczej masz na myśli czytnik laserowy bo w diodowym
    to mamy do czynienia
    raczej z oświetleniem większej płaszczyzny. A w czytnikach 2D na skanowanym
    elemencie wyświetlane
    są jedynie wskaźniki, żeby wiedzieć gdzie trafiać.

    Pozdrawiam,
    bhk

  • 4. Data: 2009-02-17 14:58:20
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-02-17 14:39:52 +0100, "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl> said:

    > Zwykle w czytniku jest obrotowe lusterko, które tworzy linię z punktu
    > rzutowanego przez laser.

    W stacjonarnych lustro obrotowe, w ręcznych przeważnie drgające...

    --
    DJ

  • 5. Data: 2009-02-17 15:15:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > do linii. czytnik rejestruje swiatlo odbite, czyli mniejsza
    > ilosc tego swiatla powracajaca do zogniskowanego punktu, np

    Nie.

    Sa dwa podejscia

    -nowe i tansze : w czytniku jest oswietlacz z luznych diod LED,
    kamera z obiektywem, widzi co jest przed czytnikiem, analiza to juz
    kwestia programu,

    -stare i obecnie w drozszych modelach - laser, przez obrotowe lub
    wibrujace lusterko tworzymy kreske/kreski, jednoczesnie odbieramy
    to co wraca od promienia, podajemy na jedna fotodiode - no i
    analiza jest zmian w czasie.

    J.

  • 6. Data: 2009-02-17 21:15:20
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    J.F. wrote:
> [...]
    > wibrujace lusterko tworzymy kreske/kreski, jednoczesnie odbieramy
    > to co wraca od promienia, podajemy na jedna fotodiode - no i

    Pewny jestes ze jedna fotodioda? Ja wlasnie 2 m-ce spedzilem z roznymi
    linijkami CCD i wszystkie w datashitach maja ze zastosowanie POS scanners.

    --
    Jerry1111

  • 7. Data: 2009-02-17 21:26:51
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Pewny jestes ze jedna fotodioda? Ja wlasnie 2 m-ce spedzilem z roznymi
    > linijkami CCD i wszystkie w datashitach maja ze zastosowanie POS scanners.

    Mam przed sobą rozebrany ręczny skaner laserowy. Jest w nim jedna fotodioda.

    Paweł

  • 8. Data: 2009-02-17 22:26:09
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Pewny jestes ze jedna fotodioda? Ja wlasnie 2 m-ce spedzilem z roznymi
    > linijkami CCD i wszystkie w datashitach maja ze zastosowanie POS scanners.

    Ale to w takich z LEDami gdzie oświetlony kod jest obrazowany przez
    obiektyw na linijkę CCD.

    --
    Filip.

  • 9. Data: 2009-02-18 07:40:24
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-02-17 22:15:20 +0100, Jerry1111
    <j...@w...pl.pl.wp> said:

    > Pewny jestes ze jedna fotodioda? Ja wlasnie 2 m-ce spedzilem z roznymi
    > linijkami CCD

    ale mowa tu powyżej o laserowych, nie o CCD

    --
    DJ

  • 10. Data: 2009-02-18 21:13:21
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Filip Ozimek wrote:

    > Ale to w takich z LEDami gdzie oświetlony kod jest obrazowany przez
    > obiektyw na linijkę CCD.

    Jasne. Jeszcze nigdzie skanera LED nie widzialem w 'pospolitym' uzyciu
    (typu gdzies w sklepie czy cos). Goscie z TNT/DHL to chyba maja zwykla
    kamere 2D, bo zadnego swiatla nie widac a kod czyta.

    --
    Jerry1111