  • 11. Data: 2010-04-17 13:23:16
    Temat: Re: czy sš takie telefony z GPS?
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hqca7p$jl2$1@news.onet.pl...
    > Mapy nokii

    nie wiem czy jeszcze jest TomTom na symbiana, ale na telefony z
    WindowsMobile są aplikacje pt. TomTom, AutoMapa itd, które nie potzrebują
    połaczenia z operatorem aby móc działać (tak jak mapy Nokii), więc poszukaj
    byle telefonu z WM i GPS, dokup jedna z wymienionych aplikacji i będziesz
    miał darmową* nawigację.
    Przem
    *darmowa nie jest, bo zapłacić za program musisz (nie pisze o piratach), ale
    nie musisz z niczym się łaczyć w trakcie nawigowania.

  • 12. Data: 2010-04-17 13:34:08
    Temat: Re: czy są takie telefony z GPS?
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "osiek" <o...@g...pl>

    > ...Możesz GPS użyć jako prdkościomierza np i żadne dane poza tymi
    > osiąganymi z GPS i upływu czasu nie są potrzebne.

    GPS zwykle podaje prędkość a także kierunek poruszania i inne takie. I ta
    prędkość nie jest w nim wyliczana ze zmiany położenia w czasie. Może też
    chyba służyć do nawigacji, waypointy itp, ale współczesną nawigacją raczej
    nie jest, do tego, tak jak piszesz, służą aplikacje korzystające z gps'a

  • 13. Data: 2010-04-17 13:36:09
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl>

> [...]
    > *darmowa nie jest, bo zapłacić za program musisz (nie pisze o piratach),
    > ale nie musisz z niczym się łaczyć w trakcie nawigowania.

    Są na świecie jeszcze aplikacje darmowe. No i można jeszcze taką
    samodzielnie napisać.

  • 14. Data: 2010-04-17 13:44:01
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > GPS zwykle podaje prędkość a także kierunek poruszania i inne takie. I ta
    > prędkość nie jest w nim wyliczana ze zmiany położenia w czasie.

    Coś Ty wymyslił?
    GPS oblicza na podstawie opóźnienia odbieranych z satelit sygnałów położenie
    odbiornika, na tej podstawie w czasie może określić prędkość poruszania się
    odbiornika wraz z jej wektorem.
    Niby skąd się ta prędkość bierze w GPS? Satelita GPS nie nadaje żadnych
    sygnałów prędkości ani kierunków, ani "takich innych" bo niby skąd miałby
    wiedzieć, do kogo jakie dane wysyłać?
    Poczytaj sobie:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_Syst
    em
    Przem

  • 15. Data: 2010-04-17 14:39:59
    Od: "looker" <l...@l...pl>

    > Czy sa takie komórki które maja niezależny odbiornik GPS, gdzie nie muszę
    > ponosić kosztów nawigacji?

    Każdy, który ma GPS, a nie AGPS i maja możliwośc instalacji map w telefonie.

  • 16. Data: 2010-04-17 15:37:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 15:44:01 +0200, Przemek wrote:

> [...]
    >odbiornika, na tej podstawie w czasie może określić prędkość poruszania się

    Niby moze jeszcze wyliczac z dopplerowskiego przesuniecia
    czestotliwosci.

    Nie wiem jak jest naprawde, ale z takimi informacjami sie spotkalem.

    Kolejne zamieszanie to program nawigacyjny - wyswietli predkosc ktora
    mu odbiornik GPS podesle, czy sam sobie obliczy z roznicy kolejnych
    pozycji ?

    J.

  • 17. Data: 2010-04-17 15:42:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 15:39:43 +0300, Piotr M wrote:
    >O, i tu sobie wymyśliłem.
    >Są jakieś programy fajne co by korzystały z GPS oprócz map? Np ile
    >przebyłem kilometrów dziennie, albo w statystykach czasowych, prędkości.
    >Nie wiem co jeszcze, są jakieś? Na Symbianka :)

    Zobacz Trekbuddy, albo Mobile Trail Explorer.

    Zapisza ci slad, bedziesz mogl potem podziwiac np tle zdjec z google
    earth czy mapy, bedziesz mogl przeanalizowac jaka srednia uzyskales,
    ile straciles na tankowanie.

    J.

  • 18. Data: 2010-04-17 16:23:17
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Piotr M pisze:

> [...]
    > przebyłem kilometrów dziennie, albo w statystykach czasowych, prędkości.
    > Nie wiem co jeszcze, są jakieś? Na Symbianka :)

    sa ale czy na sympianka to nie wiem, mam tel z innym systemem

  • 19. Data: 2010-04-17 17:17:13
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 17-04-2010 o 18:42:46 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Zapisza ci slad, bedziesz mogl potem podziwiac np tle zdjec z google
    > earth czy mapy, bedziesz mogl przeanalizowac jaka srednia uzyskales,

    No super sprawa. Najbardziej jestem ciekaw jaką (i jak długą!) pokonuje
    trasę na spacerach i rowerowych wyprawach.
    Właśnie zainstalowałem sobie Mobile Trail Explorer 1.4 i poszedłem do
    sklepu :) I tu już nie tak bardzo super sprawa bo:
    wyszła jakaś pajęczyna :)
    średnia prędkość 19km/h
    długość trasy 1km

    Ogólnie wszystko nieprawda :(

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 20. Data: 2010-04-17 17:24:46
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    > Niby moze jeszcze wyliczac z dopplerowskiego przesuniecia
    > czestotliwosci.

    No wlaśnie. Wylicza, nie podaje, z czego wylicza to juz inna inszość, tak
    czy tak na podstawie opóźnienia sygnału liczy.

> [...]
    > Kolejne zamieszanie to program nawigacyjny - wyswietli predkosc ktora
    > mu odbiornik GPS podesle, czy sam sobie obliczy z roznicy kolejnych

    Generalnie w NMEA VTG za to odpowiada, wypuszcza to sam GPS z siebie, ale to
    w morskich zastosowaniach, nie podejrzewam, zeby w lądowych było inavzej.
    Najlepiej zlogować NMEA i sprawdzić. Nie sądzę, żeby to robily programy
    same.
    Przem