  • 1. Data: 2010-09-06 16:50:37
    Temat: czy mogę spiąć masy zasilaczy
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Jest szafa w której był do tej pory jeden zasilacz 24VDC/5A który zasilał
    pętle prądowe różnych czujników 4-20mA podłączonych do karty sterownika PLC.
    W tej karcie PLC każdy czujnik ma swoje wejście oraz jest wspólne wyjście
    (-) dla wszystkich czujników i ten (-) jest podłączony do masy tego
    zasilacza w celu zamknięcia pętli prądowej.

    Teraz doszło kilka czujników 4-20mA które mają być podłączone do tej samej
    karty dla których dołożono drugi zasilacz 25VDC/2.5A. Ponieważ jak pisałem
    wcześniej z karty jest tylko jedno wspólne wyjście aby zamknąć pętle prądowe
    muszę spiąć to wyjście z masą drugiego zasilacza co oczywiście
    spowoduje że masy obu zasilaczy będą połączone.

    Czy takie podłączenie może spowodować uszkodzenie któregoś z zasilaczy?

    Dzięki za pomoc
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-09-06 17:39:52
    Temat: Re: czy mogę spiąć masy zasilaczy
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spowoduje że masy obu zasilaczy będą połączone.
    >
    > Czy takie podłączenie może spowodować uszkodzenie któregoś z zasilaczy?

    Trochę pogmatwane, ale nie.
    Czujniki rozumiem analogowe z wyjściem prądowym 4-20mA po prostu (bo pętlę
    to hmm.. różnicowe wyjścia?). Zasilany więc każdy po prostu z +24V i 0.
    0 jest wspólne.
    Więc dokładając kolejny zasilacz łaczysz ich zera razem.
    Dobrze by było, aby zasilacz zasilał te wejścia PLC do których wraca sygnał
    z czujników zasilanych przez ten zasilacz.

    --
    Irokez