eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaczujnik temperatury. czy da sie wydobyć z płyty głównej albo z twardego dysku? › Re: czujnik temperatury. czy da sie wydobyć z płyty głównej albo z twardego dysku?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 22 Jan 2016 14:15:59 -0800 (PST)
    Subject: Re: czujnik temperatury. czy da sie wydobyć z płyty głównej albo z
    twardego dysku?
    From: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 stycznia 2016 19:15:13 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > witam
    > nie lubie wyrzucać sprawnych urządzeń na śmietnik. wydobywam zasilacze,
    > co większe tranzystory z wyrzucanych urządzeń. Potrzebny mi jest jakiś
    > prosty czujnik temperatury. czy dałoby sie wydłubać takie coś z twardego
    > dysku, cdromu albo płyty głównej? ( czy też czujnik temperatury jest
    > wbudowany w duży układ scalony? )
    > ToMasz
    > PS w pobliskim sklepiku chcą 9 zeta za czujnik z 3 nóżkami !

    Chińska kopia LM35 jest po 3 złote na allegro (pewnie i taniej jak
    się dorzuci do wyszukiwania "Arduino czujnik temperatury jedyny
    taki"), podpinasz Vcc i dostajesz 10mV/stopien, kombinowanie z diodami
    Zenera i ich zaleznoscia temperaturowa bedzie kosztowac wiecej
    Twojej pracy, niz to warte. Poszukiwanie termistora w starych sprzetach
    podobnie. W obudowach komputerowych tych takich "super gaming
    swieci na niebiesko z wyswietlaczem temperatury" byly zwykle termopary,
    ktore sie wtykalo gdzies w radiator, ale chip ktory robi za kompensacje
    temperaturowa i wzmacniacz roznicowy jest wtedy w jakiejs malo
    przyjemnej obudowie SMD, a proba odtworzenia tego kosztuje tyle samo,
    jak nie wiecej, co dedykowany chip.