  • 11. Data: 2009-03-19 18:26:01
    Temat: Re: czujnik przyspieszenia
    Od: Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > Mam pytanie do osób które ćwiczyły ten sprzęt. Jakie one mają wyjścia,
    > na ile szybkie? Chodzi mi o rozwiązanie mierzące przesunięcie obiektu
    > w metrach.

    Poszukaj innej metody, bo z czujnikiem przyspieszenia to będzie tragedia.
    Musiałbyś robić jakieś poziomowanie tego czujnika, bo jak Ci się
    przechyli to całka będzie się mocno przekłamywała.

    Do tego musiałbyś dać przetwornik A/D o wybitniej dużej rozdzielczości,
    bo inaczej będziesz miał straszne błędy przy wolnym poruszaniu się obiektu.

    Dumak

  • 12. Data: 2009-03-19 19:11:07
    Od: Paweł Sujkowski <p...@n...com>

    Witam

    Po podpisię widzę iż kolega jest bratem w offroadzie, więc domyślam się
    że może chodzi o kompensację poślizgu dla metromierza w błocie.
    Najsensowniejsze rozwiązanie (o ile o to chodzi) to jednak czuły GPS. Z
    ramki NMEA bez problemu odczytamy predkość i mając dodatkowo sygnał z
    impulsatora można z tego jakieś wnioski wysnuć.

    Paweł

  • 13. Data: 2009-03-19 20:01:41
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Waldemar Krzok pisze:

    > Zobacz w Spoerle. Tam kosztuje 18.40EUR plus VAT (19%), o ile nie masz
    > VAT-ID.
    Czyli europejskiego Vatu. No nie mam. Ten za 18 to na ST7. Na STM32 jest
    za 27 ale i tak dzięki.

    MD

  • 14. Data: 2009-03-19 20:30:21
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sergiusz Rozanski wrote:

    > Odpada :)

    tak myślałem, ze za tanie :-)

    > A są na tyle szybkie? Bo jak mi dzą 5 odczytów/s to będę miał pomiar jak
    > na przykładane łokcie :)

    nie. My robimy na tym sensory (analogowe), które chodza ok do 200Hz.
    Rezonans maja w okolicach 500-600Hz, wiec powinno wystarczyć.

    > Prawie prawie. Ma być kilka siedmiosegmentówek :)

    wysterować rejestry przesuwajace to kilka linijek kodu. Oprócz tego mozna
    sie tym czymś fajnie pobawić. Ma gre maze sterowana pochylaniem
    ustrojstwa. :-)

    Waldek

  • 15. Data: 2009-03-20 01:02:21
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 19.03.2009 Paweł Sujkowski <p...@n...com> napisał/a:
    > Witam
    >
    > Po podpisię widzę iż kolega jest bratem w offroadzie, więc domyślam się
    > że może chodzi o kompensację poślizgu dla metromierza w błocie.

    No dokładnie :)

    > Najsensowniejsze rozwiązanie (o ile o to chodzi) to jednak czuły GPS. Z
    > ramki NMEA bez problemu odczytamy predkość i mając dodatkowo sygnał z
    > impulsatora można z tego jakieś wnioski wysnuć.

    Że nie ma zasięgu? ;) To miał być 3 pomiar drogi.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 16. Data: 2009-03-20 09:02:50
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > No dokładnie :)

    istnieją rozwiązania oparte na pomiarze ultradźwiękowym przebytej drogi dla
    pojazdów o dużym uślizgu kół, ale nie pytaj mnie czy da się to kupić w
    handlu detalicznym ;-)
    brat

  • 17. Data: 2009-03-20 09:40:43
    Od: Paweł Sujkowski <p...@n...com>

    > No dokładnie :)

    Tak myślałem:)

    > Że nie ma zasięgu? ;) To miał być 3 pomiar drogi.

    http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=35&t=4094&sta
    rt=86

    Tu toczyła się dyskusja na temat tego problemu. Z tego co wiem stanęło
    jednak na dobrym i czułym GPS-ie i tak narodził się komercyjny projekt
    pod nazwą Explona.

    Paweł