  • Data: 2011-08-15 17:47:04
    Temat: Re: "czołówka" z pogromców mitów
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "ToMasz" wrote:
    > akurat wczoraj widziałem program z cyklu pogromcy mitów w którym wykonywali testy
    > zderzeniowe. krótko mówiąc, wynika że zderzenie czołowe 2 aut jadących z prędkością

    > 80km/h, odpowiada zderzeniu auta z betonową ścianą z prędkością.... 80km/h

    Nic nowego. Pisałem o tym jakiś czas temu. Jednak to nie przeszkadza autorom
    programów typu "wypadek-przypadek" mówić "prędkości zsumowały się"...
    Inaczej robi się w przypadku aut o różnych masach, co jest dość logiczne
    i wynika z podstaw fizyki, np. słynny crash test 4 gwiazdkowego Audi Q7
    z 5 gwiazdkowym Fiatem 500: http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ

    Pozdrawiam
    .Peeter