  • 1. Data: 2016-04-18 00:21:42
    Temat: czarny ekran i slot RAMu-czy zepsuty slot?
    Od: b...@g...com

    Hej
    Wkładam do jednego slotu RAMu pamięć i komp się nie uruchamia. Tzn. mam wrażenie, że
    startuje. Tylko ekran jest ciemny. Drugi slot jest OK. Co to może oznaczać? Czy slot
    jest zepsuty. Np. przerwane jakieś ścieżki? A może wtedy w ogóle by komp nie
    startował? Gdy w obu slotach są moduły RAMu. Komp poprowanie odczytuje ilość pamięci.
    Mimo że jeden z modułów ma liczne błędy (MemTest).

  • 2. Data: 2016-04-19 01:16:50
    Temat: Re: czarny ekran i slot RAMu-czy zepsuty slot?
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Sun, 17 Apr 2016 15:21:42 -0700, bartmeteo napisał(a):

> [...]
    > ścieżki? A może wtedy w ogóle by komp nie startował? Gdy w obu slotach
    > są moduły RAMu. Komp poprowanie odczytuje ilość pamięci. Mimo że jeden z

    Niektóre komputery wymagają modułu RAM w slocie pierwszym (numer 0 lub 1
    - najniższy). Czasem sloty nie są opisane. Dlatego w obu widzi poprawnie
    obie pamięci.

    Błędy memtest wskazują na uszkodzony RAM, wyjmij jeden moduł, włóż
    pozostały do slotu, w którym się uruchamia i odpal memtest. Przetestuj
    drugi, w tym samym slocie. Jeśli przy jednym module będą błędy,
    zainstaluj ów moduł RAM w koszu. Jeśli będą błędy w obu modułach, możliwe
    jest, że uszkodzony jest most północny. Jeśli oba będą sprawne, możliwe,
    że pamięci nie chcą ze sobą dobrze współpracować (np. w trybie dual) -
    wymień jedną z nich na inną.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin