  • 1. Data: 2013-06-30 14:26:20
    Temat: 'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Jakos z miesiac temu kolega ktory przemigrowal na Nju dostal smsa,
    rzekomo z Cyfrowego Polsatu z wezwaniem do natychmiastowej platnosci.
    W smsie byl numer konta i kwota (niewielka, okolo 40zl).
    Pogooglowalismy, okazuje sie ze sprawa jest znana.
    Oszust.
    Wlasnie, tez na Niu otrzymalem podobnego smsa.
    Ze tez nikt sie tym nie zajmie. Ze kwota niewielka?
    No, ale takie oszustwo moze miec spory zasieg...
    --
    TA

  • 2. Data: 2013-06-30 15:11:41
    Temat: Re: 'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

> [...]
    > Ze tez nikt sie tym nie zajmie. Ze kwota niewielka?
    > No, ale takie oszustwo moze miec spory zasieg...

    A kolega nie może pójść z tym na Policję i zgłosić usiłowanie przestępstwa?
    --
    Grzexs

  • 3. Data: 2013-06-30 15:25:23
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <kqpaqf$vek$1@node1.news.atman.pl>,
    Grzexs <g...@g...pl> wrote:

    > A kolega nie może pójść z tym na Policję i zgłosić usiłowanie przestępstwa?

    Po pierwsze - pisze o sobie - w takich sprawach policja przyjmuje w dni
    powszednie.
    Po drugie - jak sam piszesz - byla to _proba oszustwa_ i do tego na
    drobna kwote. Nie sadze, zeby policja potraktowala to powaznie.
    Po trzecie - nie sadze zeby mi sie chcialo spedzac kilka godzin na
    komisariacie i brac udzial w szopce, jaka jest skladanie zeznan (a, ze
    szopka, wiem z moich poprzednich doswiadczen).

    Czy masz jeszcze jakies pytania?
    --
    TA

  • 4. Data: 2013-06-30 15:31:48
    Od: W <w...@w...pl>

    wystukał, co następuje:

    > Witam,
    > Jakos z miesiac temu kolega ktory przemigrowal na Nju dostal smsa,
    > rzekomo z Cyfrowego Polsatu z wezwaniem do natychmiastowej platnosci.
    > [...]

    SOT:
    Heh, ja ostatnio kupiłem świeży starter OFnK i też po włożeniu do telefonu
    od razu smsy reklamowe, kilka z banków o zaległościach i komornikach i
    właśnie z Cyfrowego Polsatu - ale była tylko podana kwota zaległości bez
    numeru konta i numer COK do kontaktu...

  • 5. Data: 2013-06-30 15:35:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    T...@s...in.the.world napisał(a):
    > Po pierwsze - pisze o sobie - w takich sprawach policja przyjmuje w dni
    > powszednie.

    Hm, nie ma dyzurnego ?

    > Po drugie - jak sam piszesz - byla to _proba oszustwa_ i do tego na

    Usilowanie. Karane tak samo jak dokonane.

    > drobna kwote. Nie sadze, zeby policja potraktowala to powaznie.

    Kto ich tam wie, wysle 7, to juz usilowanie na duza kwote (>250)

    > Po trzecie - nie sadze zeby mi sie chcialo spedzac kilka godzin na
    > komisariacie i brac udzial w szopce, jaka jest skladanie zeznan (a, ze
    > szopka, wiem z moich poprzednich doswiadczen).

    Moze szopka, moze nie, latwa sprawa, moga sie wykazac.
    A duzo ryzykuja jak zlekcewaza.

    > Czy masz jeszcze jakies pytania?

    Patrzac po innym watku - policja powinna zabezpieczyc dowody - czyli
    zatrzymac telefon z SMS, skoro nigdzie indziej sie nie zapisal :-)

    Ale moze wlasnie wasza Matka wplaca komus 40zl, bo innemu sie nie
    chcialo zglosic :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-06-30 19:23:52
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-06-30 15:35, J.F. napisał/a:

    > Hm, nie ma dyzurnego ?

    > Usilowanie. Karane tak samo jak dokonane.

    > Kto ich tam wie, wysle 7, to juz usilowanie na duza kwote (>250)

    Przy oszustwie (próbie) nie ma kwoty granicznej, która istnieje przy np.
    kradzieży, powyżej której staje się ono przestępstwem a poniżej jest
    wykroczeniem.
    Oszustwo nawet na 1 zł jest przestępstwem

    --
    Czarek

  • 7. Data: 2013-06-30 20:02:40
    Od: DJ Abelson(R) <h...@s...org>

    W dniu 2013-06-30 15:25, T...@s...in.the.world pisze:

> [...]
    > komisariacie i brac udzial w szopce, jaka jest skladanie zeznan (a, ze
    > szopka, wiem z moich poprzednich doswiadczen).

    Jak będziemy tolerować takich hujkow, to proceder będzie się rozwijał.
    Osobiście jestem zwolennikiem tak zwanego podpierdalania, czyli udaję
    się na policję, bez względu na czas wizyty i inne niedogodności.

  • 8. Data: 2013-07-02 11:58:39
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Sprawa czesciowo wyjasniona.
    Zadzwonilem do biura obslugi klienta Cyfrowego Polsatu, mowiac ze chyba
    ktos sie pod nich podszywa.
    A oni, bynajmniej nie speszeni, odpowiadaja, ze to pewnie pomylka ich
    systemu i juz wykasowuja z bazy danych moj numer, i wiecej smsow nie
    bedzie.
    Dzis przyszedl kolejny sms z wezwaniem do zaplaty.
    Niezly burdel tam maja chyba :-(
    Znaczy ich system wysyla losowo smsy z wezwaniami do platnosci pod
    losowe numery???
    --
    TA

  • 9. Data: 2013-07-03 09:25:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 02 Jul 2013 11:58:39 +0200,
    T...@s...in.the.world wrote:
    > Znaczy ich system wysyla losowo smsy z wezwaniami do platnosci pod
    > losowe numery???

    czy w tych smsach jest podawany nr rachunku ?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2013-07-03 11:26:47
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <a...@n...neostrada.pl>,
    Marek <f...@f...com> wrote:

    > czy w tych smsach jest podawany nr rachunku ?

    Tak, kwota do wplacenia, i numer rachunku.
    --
    TA