  • 1. Data: 2009-02-24 14:41:34
    Temat: css media print a javascript
    Od: mad <m...@o...pl>

    Witam,

    robie osobny arkusz do strony, ale jest problem
    strona zawiera pogrupowane opisy, ktore rozwijaja sie po kliknieciu.
    Rozwijanie i zwijanie jest zrobione w javascript

    Przy wyswietlaniu podgladu wydruku grupy sa zwiniete.
    czy da sie w jakis sposob automatycznie rozwinac grupy
    po wcisnieciu przycisku drukuj?

    Przycisk zrealizowany jest tak:
    <a style="cursor:pointer;" onclick="window.print();">Drukuj</a>

    --
    pozdrawiam
    mad

  • 2. Data: 2009-02-24 19:09:22
    Temat: Re: css media print a javascript
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Tue, 24 Feb 2009 14:41:34 -0000, mad <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Przy wyswietlaniu podgladu wydruku grupy sa zwiniete.
    > czy da sie w jakis sposob automatycznie rozwinac grupy

    Nie używaj element.style. Zamiast tego zmieniaj klasę elementu (element.className =
    'ukryty'). Zrób osobne arkusze do druku i ekranu.

    > Przycisk zrealizowany jest tak:
    > <a style="cursor:pointer;" onclick="window.print();">Drukuj</a>

    Po co mi w przeglądarce _drugi_ przycisk do drukowania? I dlaczego _mój_ przycisk ma
    nie działać poprawnie?

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2009-02-26 23:58:47
    Od: S <a...@a...abc>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 19:09:22 -0000, porneL napisał(a):

    > Po co mi w przeglądarce _drugi_ przycisk do drukowania?

    Generalnie tez mnie irytuje powielanie czesci funkcjonalnosci, ktore mam
    juz w przegladarce, ale wydaje mi sie, ze taki popup jednak ma pewne plusy:

    1. Niestety nie kazdy uzytkownik wie o tym, ze ma taki przycisk w
    przegladarce i to bedzie dla niego powod do korzystania ze strony
    konkurencji. Chyba nie warto przez taki puryzm tracic ewentualnych
    klientow...

    2. Moze to byc rozwiazanie wygodniejsze. Przykladowo jak mam drukowac jakas
    strone pelna reklam i nawigacji, ktorej nie potrzebuje miec na papierze, to
    i tak musze najpierw sprawdzic czy ma ona styl do drukowania(bo wiekszosc
    stron jednak ich nie ma).
    Latwiejsze wydaje sie klikniecie popupa(ktory otworzy sie tak, ze widze w
    nim, ze niepotrzebne rzeczy sa ukryte), z ktorego wyskoczy okno drukowania.
    Dwa klikniecia i drukuje mi sie to co chce i w takiej formie jakiej chce.

    W kazdym razie czy zrobienie odzielnego stylu do drukowania i dodatkowo
    popupa ze strona do wydruku to jest takie zlo?

    > I dlaczego _mój_ przycisk ma nie działać poprawnie?

    A czemu z gory zakladasz, ze nie bedzie dzialal poprawnie?

  • 4. Data: 2009-02-27 16:59:02
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    S pisze:
> [...]
    > juz w przegladarce, ale wydaje mi sie, ze taki popup jednak ma pewne plusy:
    >
    > 1. Niestety nie kazdy uzytkownik wie o tym, ze ma taki przycisk w

    Wie, że ma drukarkę, ale nie wie jak z niej skorzystać, norma ;) Tylko
    jednak jak już potrzebuje jej użyć, to chyba logiczniejsze jest szukanie
    opcji drukowania w menu przeglądarki, a nie strony.

> [...]
    > i tak musze najpierw sprawdzic czy ma ona styl do drukowania(bo wiekszosc

    window.print() otwiera okno dialogowe drukowania, a nie podgląd wydruku.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2009-02-27 23:17:06
    Od: S <a...@a...abc>

    Dnia Fri, 27 Feb 2009 17:59:02 +0100, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Wie, że ma drukarkę, ale nie wie jak z niej skorzystać, norma ;) Tylko
    > jednak jak już potrzebuje jej użyć, to chyba logiczniejsze jest szukanie
    > opcji drukowania w menu przeglądarki, a nie strony.

    No, ale przeciez istnienie na stronie linka "drukuj" nie ukryje tej opcji z
    menu przegladarki. Czlowiek rozumujacy logicznie bedzie mogl nadal po
    swojemu wydrukowac strone.

    > window.print() otwiera okno dialogowe drukowania, a nie podgląd wydruku.

    Nie chodzilo mi o typowy podglad drukowania(moze dlatego nawet nie uzylem
    tego wyrazenia ;)), a jedynie o szybkie stwierdzenie czy autor strony zadal
    sobie trud na przygotowanie strony do druku. A jak bys doczytal nastepny
    akapit, to bys zauwazyl, ze chodzi mi o troche bardziej skomplikowane
    roziwazanie niz samo "window.print()".

  • 6. Data: 2009-02-28 14:39:19
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 27 Feb 2009 23:17:06 -0000, S <a...@a...abc> wrote:

    >No, ale przeciez istnienie na stronie linka "drukuj" nie ukryje tej
    > opcji z
    > menu przegladarki. Czlowiek rozumujacy logicznie bedzie mogl nadal po
    > swojemu wydrukowac strone.

    Człowiek mający jeden zegarek wie, która jest godzina. Mający dwa - nie jest pewien.

    Jeśli masz swój własny przycisk do drukowania, to użytkownik ma prawo mieć
    wątpliwość, czy ten przeglądarkowy będzie działał poprawnie, czy masz głupi hack,
    który powoduje, że tylko twoja skryptowa wersja nadaje się do użytku.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");