  • 21. Data: 2015-11-17 10:29:41
    Temat: Re: [crosspost] Polski Przemysł Samochodowy, vs Czeski Przemysł Samochodowy
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Ale z drugiej strony - jesli kalosze kosztuja wiecej niz karta
    > pamieci, to po co inwestowac miliardy w fabryke polprzewodnikow :-)

    No nie wiem jak by tak zważył.
    Podobno kg amerykański lotniskowca jest droższy od kg złota.
    Plotka czy prawda?

  • 22. Data: 2015-11-17 10:32:51
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Dobre te przeliczenia na kilogramy. Prawie tak samo absurdalne, jak to
    > Misiowe "każdy kilogram obywatela z wyższym wykształceniem...".

    Dlaczego absurdalne?

    Oczywiście że to jest jakieś uproszczenie ale pokazuje pewną dla
    mnie przynajmniej ważną idee:
    Chodzi o to aby zarobić a nie upieprzyć się przerzucaniem ton materiału.

  • 23. Data: 2015-11-17 10:44:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A to jakiś powód do wstydu ze nie mamy polskiej marki samochodu?

    W zasadzie nie - wiele krajow tez nie robi.

    >Rakiet kosmicznych tez nie produkujemy i jakoś daje się bez tego żyć.

    No - mamy Centrum Badan Kosmicznych, i wspolpracujemy w ESA, i cos
    bakaja o wlasnej rakiecie - miniaturowej na razie.

    >Za to jesteśmy dużym producentem luksusowych jachtów.
    >W jachtach jest większą wartość dodana niż w samochodach. Produkujemy
    >żarcie dla polowy Europy. W oknach jesteśmy mocni.
    >Autobusy w Polsce są produkowane.

    No, z tymi autobusami to bym sie nie podniecal - ot, montownia,
    kluczowe elementy nie u nas. Podobnie chyba tramwaje.
    Ale .. robimy.
    To i tak lepiej niz telewizory.

    J.

  • 24. Data: 2015-11-17 10:48:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-17 o 10:32, Bolko pisze:

    > Dlaczego absurdalne?
    >
    > Oczywiście że to jest jakieś uproszczenie ale pokazuje pewną dla
    > mnie przynajmniej ważną idee:
    > Chodzi o to aby zarobić a nie upieprzyć się przerzucaniem ton materiału.

    Właśnie dlatego absurdalne, że przeliczane na kilogramy, a to głupota. A
    że podajesz tylko przykłady pasujące pod tezę, to wydaje się to pozornie
    logiczne.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2015-11-17 11:34:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >No nie wiem jak by tak zważył.

    Mozesz sobie wazyc, i co z tego ?

    J.

  • 26. Data: 2015-11-17 12:22:16
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > To i tak lepiej niz telewizory.

    Montuje sie u nas chyba matryce LCD, ale mniejsza z tym , telewizorow
    sie nie oplaca robic, bo chinczyk nie ma ZUSu i zrobi tych TV wagon za
    miske ryzu. W dodatku kolega z sasiedniej fabryki produkuje czesci.
    Samochodow tez sie nie oplaca opracowywac samemu, bo naklady sa
    olbrzymie, a w razie kryzysu jest to pierwsza rzecz, jaka ludzie
    przestaja kupowac. Detroit cos o tym wie.
    Co do naszego nieszczesliwego kraju, to malo kto wie, ze projektujemy
    wiekszosc, jak nie wszystkie silniki odrzutowe i turbiny dla GE. Dla
    nVidii pracuje polska firma projektowa, polski czujnik podczerwieni
    polecial na Marsa, jestesmy duzym producentem monokrysztalow krzemu (no
    w koncu to jakby dziedzictwo prof Czochralskiego), produkuje sie i
    projektuje troche sprzetu AGD. Calkiem niezle, jak na 26 lat dominacji
    tumanistow nad rozwojem nauk technicznych.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 27. Data: 2015-11-17 13:12:23
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-11-17 o 12:22, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Montuje sie u nas chyba matryce LCD, ale mniejsza z tym , telewizorow
    > sie nie oplaca robic, bo chinczyk nie ma ZUSu i zrobi tych TV wagon za
    > miske ryzu. W dodatku kolega z sasiedniej fabryki produkuje czesci.

    Ja słyszałem, że Chińczyki zarabiają już niewiele mniej niż my i
    niektóre firmy przenoszą produkcję do różnych bangladeszów i... Polski.

> [...]
    > projektuje troche sprzetu AGD. Calkiem niezle, jak na 26 lat dominacji
    > tumanistow nad rozwojem nauk technicznych.

    <TrollMode>
    To na pewno zbieg okoliczności, ale jak tylko usłyszę, że jakieś
    "kosmiczne" urządzenie zawiera polskie elementy, to wkrótce kontakt z
    nim się urywa :)
    </TrollMode>

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2015-11-17 14:22:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Te trochę to prawie cały produkowany w Europie. Inna sprawa ze to gowniany interes bo
    lodówka kosztuje z 30 złotych za kilo.

  • 29. Data: 2015-11-17 15:48:57
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ja słyszałem, że Chińczyki zarabiają już niewiele mniej niż my i
    > niektóre firmy przenoszą produkcję do różnych bangladeszów i... Polski.

    Do Polski nie dlatego, ze Chinczyk wiecej zarabia, tylko ze wzgledu na
    cla i fakt (ktorego nie potrafimy wykorzystac), ze jestesmy dokladnie w
    srodku Europy.

    > To na pewno zbieg okoliczności, ale jak tylko usłyszę, że jakieś
    > "kosmiczne" urządzenie zawiera polskie elementy, to wkrótce kontakt z
    > nim się urywa :)

    Jesli caly PAN pracuje nad mlotkiem do zaglebiania sie w planetoide,
    albo PW kaze studentom zrobic satelite, to wiadomo, ze w pierwszym
    przypadku bedzie drogo i nieefektywnie, w drugim szanse powodzenia
    raczej niewielkie. W przypadku czujnika IR zrobila go prywatna Polska
    firma kierowana przez ludzi doskonale znajacych sie na technologii, a
    dokladniej sami potrafili ja opracowac. Dofinansowania zadnego nie
    potrzebowali, a wladze i my dowiedzielismy sie po fakcie. I w takich
    ludziach jest nadzieja.
    Zapomnialem wspomniec o naszych swiatowej klasy szybowcach PW5 i PW6.
    Opracowanych i produkowanych przez absolwentow PW.
    Nie trzeba zadnej pomocy, programow rozwoju, grantow, wystarczy ludziom
    nie przeszkadzac i bedziemy mieli 2 cyfrowy wzrost gospodarczy... ale co
    ja poradze, ze niecale 5% spoleczenstwa tak mysli.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 30. Data: 2015-11-17 16:59:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > telewizorow sie nie oplaca robic, bo chinczyk nie ma ZUSu i zrobi
    > tych TV wagon za miske ryzu. W dodatku kolega z sasiedniej fabryki

    Montuje sie u nas telewizory i to zdaje sie na potege.

    Tylko ... montuje sie, bo clo jest. Clo zniknie, to sie "fabryke"
    zamknie.
    Bo w tej fabryce niewiele wiecej niz wkrecanie kilku srubek robia.

    > polski czujnik podczerwieni polecial na Marsa,

    Czujnik ? Czy czujnik wlasciwy byl zagraniczny, a nasza elektronika
    dookola ?

    >jestesmy duzym producentem monokrysztalow krzemu (no w koncu to jakby
    >dziedzictwo prof Czochralskiego)

    A kto to produkuje ?

    > produkuje sie i projektuje troche sprzetu AGD.

    Taa ... Wrozamet/Fagor/Mastercook narobila na tej produkcji takich
    dlugow, ze fabryke zamkneli. Budynki kupil BSH, i "bedzie produkowal",
    ale za pare lat.
    O ile wiecej nie zarobi na rozparcelowaniu terenu.

    No ale co sie dziwic - w zaawansowanych krajach w przemysle pracuje
    5-10% spoleczenstwa, reszta robi cos drozszego. Np wymysla kolejne
    przepisy to przestrzegania lub kontroluje ich przestrzeganie :-)

    J.