eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[crosspost] Polski Przemysł Samochodowy, vs Czeski Przemysł Samochodowy › Re: [crosspost] Polski Przemysł Samochodowy, vs Czeski Przemysł Samochodowy
  • Data: 2015-11-17 15:48:57
    Temat: Re: [crosspost] Polski Przemysł Samochodowy, vs Czeski Przemysł Samochodowy
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > Ja słyszałem, że Chińczyki zarabiają już niewiele mniej niż my i
    > niektóre firmy przenoszą produkcję do różnych bangladeszów i... Polski.

    Do Polski nie dlatego, ze Chinczyk wiecej zarabia, tylko ze wzgledu na
    cla i fakt (ktorego nie potrafimy wykorzystac), ze jestesmy dokladnie w
    srodku Europy.

    > To na pewno zbieg okoliczności, ale jak tylko usłyszę, że jakieś
    > "kosmiczne" urządzenie zawiera polskie elementy, to wkrótce kontakt z
    > nim się urywa :)

    Jesli caly PAN pracuje nad mlotkiem do zaglebiania sie w planetoide,
    albo PW kaze studentom zrobic satelite, to wiadomo, ze w pierwszym
    przypadku bedzie drogo i nieefektywnie, w drugim szanse powodzenia
    raczej niewielkie. W przypadku czujnika IR zrobila go prywatna Polska
    firma kierowana przez ludzi doskonale znajacych sie na technologii, a
    dokladniej sami potrafili ja opracowac. Dofinansowania zadnego nie
    potrzebowali, a wladze i my dowiedzielismy sie po fakcie. I w takich
    ludziach jest nadzieja.
    Zapomnialem wspomniec o naszych swiatowej klasy szybowcach PW5 i PW6.
    Opracowanych i produkowanych przez absolwentow PW.
    Nie trzeba zadnej pomocy, programow rozwoju, grantow, wystarczy ludziom
    nie przeszkadzac i bedziemy mieli 2 cyfrowy wzrost gospodarczy... ale co
    ja poradze, ze niecale 5% spoleczenstwa tak mysli.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa