    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [cross] Jaka karta microSD do raspberry?
    Date: Thu, 14 Nov 2019 21:25:39 +0100

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 14/11/2019 09:30, Adam Lubszczyk wrote:

    >Nie, ponieważ pendrive nie śledzi czasu. Nie wie ile go upłynęło wiec
    >nie wie czy jest sens robić update.

    Ale moze czytac dane.

    >Czy robi okresowe przeglądanie - wątpie. Sterowniki (w sensie uC) w
    >pendrive są dużo bardziej prymitywne niż te w kartach sd.

    A nie powinny byc bardzo podobne ?
    w koncu to prawie ta sama funkcjonalnosc.

    >Karta SD robi wear leveling podczas czytania i zapisywania danych.
    >Samo podpięcie jej do zasilania nic nie robi, ale jesli wyłączysz
    >zasilanie w *starych* kartach w trakcie *odczytu*, możesz uszkodzić
    >dane bo akurat karta relokuje ten blok, ten cas to ponoć milisekundy
    >po operacji, kiedy cośtam jeszcze sobie relokuje w wolnym czasie.
    >Ludzie to powtarzali nie na Pi tylko podpinając do prymitywnych uC,
    >czytali bloki w pętli i wyłaczali zasilanie w trakcie. Co ileśtam
    >razy uszkadzało inne bloki, nie mające z czytanym wiele wspólnego.

    A jak wylaczali zasilanie ?
    Bo w trakcie transmisji to rozne bity moze przeklamac ... ale zeby
    wyszedl z tego rozkaz zapisu, to nie wiem czy tak latwo ..

    A mnie calkiem nowe karty 16GB Intenso.
    No ale system takze czasem cos zapisywal.

    J.