  • Data: 2019-11-13 19:25:56
    Temat: Re: [cross] Jaka karta microSD do raspberry?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13/11/2019 00:01, Queequeg wrote:
    > Teraz kupiłem Adatę 8 GB, bo potrzebuję na już, ale docelowo chciałbym
    > przejść na coś trwalszego. I nie wiem na co.

    Dwie rady:

    a) kup kartę dużo większą niż używasz. Karta będzie w stanie wtedy
    pracować dłużej z powodu tego że w tle będzie miała gdzie relokować
    sektory, a dzieje się to nawet jesli karta "nic nie robi".

    b) niektóre karty (głównie stare <=4GB) miały popsuty wear-leveling co
    objawiało się sporadycznym psuciem się przypadkowych plików, nawet jesli
    karta była tylko czytana. Znaczęściej trafiało się kiedy wyłaczenie
    zasilania było nagłe, w środku procesu relokacji. Można to częsciowo
    naprawić stosując kondensator na zasilaniu bo karta kiedy detektuje
    spadek napięcia to blokuje algorytm. Obecnie ciezko znaleźć taką kartę
    8G i większą, zazwyczaj wear-leveling jest już transakcyjny.

    Innymi słowy celuj w większe niż potrzebujesz, cena to .50zł za 1GB więc
    nie ma co oszczędzać.