  • Data: 2015-01-28 00:51:02
    Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:ma94ee$51l$1@usenet.news.interia.pl...

    > Nie wiem, nie siedzę w tych tematach.
    > Czyli, pomimo tego, iż lusterkami macha CAN, to dostanie się do wnętrza
    > lusterka i podpięcie się pod CAN nic nie da?
    > Czy też CAN siedzi wewnątrz pojazdu, macha natomiast lusterkami podając
    > już tylko sygnały wykonawcze na silniczki (i grzałkę) w lusterku - a więc
    > linii CAN niet w lusterku?

    Otóż to. CAN macha procesorem lusterek w drzwiach, umieszczonym
    tuż pod ręcznymi manipulatorami lusterek - zwykle zintegrowana ta
    sama płytka elektroniczna z otwieraniem/zamykaniem drzwi i okien.

    Pamiętaj, że samochody robi się w dziesiątkach milionów sztuk i tam
    się oszczędza na wszystkim, nawet na tym że może iść 4 zamiast 6 drutów.

    > Przy okazji:
    > Czy CAN wychodzi przez wtyczkę do przyczepy?

    Ja nie wiem na 100% ale obstawiam że nie.

    > Swego czasu jakiś mechanik mówił mi, że tak. Miałem (i mam) duże
    > wątpliwości. Abstrahując od dwóch modeli gniazd - mimo wszystko wydaje mi
    > się to zbyt ryzykowne, aby wystawiać sygnał na zewnątrz. I to bez
    > firewalla ;)

    Nie słuchaj co Ci mówi taki czy inny mechanik tylko otwórz sobie
    diagram połączeń do swojego samochodu i się dowiesz jak jest naprawdę.