  • 21. Data: 2012-10-19 13:45:20
    Temat: Re: coś lajtowego - konsola
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    BOFH excuse 423: It's not kenobi compliant.

    Grałeś kiedyś w quake(1,2,3...)?

    Sławek
    --
    ________ Jebać Widzew! Jebać Widzew! [dopisek] Niech żyje Widzew!
    _/ __/ __/ [dopisek do dopisku] Niech żyje. Będzie co jebać.

  • 22. Data: 2012-10-19 13:49:27
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu piątek, 19 października 2012 13:45:24 UTC+2 użytkownik Sławomir Szczyrba
    napisał:
    > BOFH excuse 423: It's not kenobi compliant.

    > Gra�e� kiedy� w quake(1,2,3...)?

    gralem w 1 i 2 ale nie uzywalem ichnich
    konsoli i nie mam swiadomosci co tam bylo
    mozna zrobic

    tutaj ->

    jak odwalic troche kodu parsujacego (ja takie
    rzeczy trzaskam szybko i na brudno)
    to dosyc latwo mozna wywolac w ten sposob
    sokolwiek na co pozwala moj wlany kod i biblioteki np opengl itp (koszt samego
    dopisania dowolnej komendy da sie zamknac ponizej minuty)

  • 23. Data: 2012-10-19 13:53:36
    Od: kenobi <p...@g...com>

    no zobacze co z tego wyniknie, na razie nalezy
    mi sie troche przerwy :/

  • 24. Data: 2012-10-19 13:54:11
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 19.10.2012 kenobi <p...@g...com> napisał/a:
    > no spox, mozna bedzie zobaczyc ogolnie
    > temat dotyczyl troche czegos innego
    > 1) jak fajnie poprawic taka konsole by
    > lepiej dzialala/wygladala (bede to pewnie
    > badac)

    1) Poprawić działanie klawisza [backspace] :D
    2) Dać możliwość przechowywania ustawień (kolory, wielkość okna itp.)
    w jakimś pliku konfiguracyjnym (lub rejestrze :D).
    3) Dać możliwość zdefiniowania własnego fontu (i obsługę różnych
    tablic kodowych :D)
    4) Dać możliwość uruchomienia dowolnego programu tekstowego wewnątrz
    konsoli (konsola "zbiera" standardowe wyjście zewnętrznego programu oraz
    "dostarcza" na jego standardowe wejście to, co jest pisane na
    klawiaturze), w ten sposób każdy sobie odpali co będzie chciał, na
    przykład polecenie ftp :D, jeśli uruchamiany program (i jego
    parametry) będą kolejnymi argumentami wywołania programu console.exe,
    to będzie sobie można zrobić ikonki na pulpicie ze skrótami do często
    używanych "tekstowych" aplikacji.

    > 2) co mozna spod niej obslugiwac by bylo
    > fajnie (konsola ma pewien potencjal)

    Stara zasada epoki krzemu łupanego mówi: Jeśli nie wiesz co zrobić z
    napisanym kawałkiem kodu, to zrób z niego łatwą w użyciu bibliotekę :D

  • 25. Data: 2012-10-19 14:20:39
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu piątek, 19 października 2012 13:54:16 UTC+2 użytkownik Baranosiu napisał:

> [...]
    >
    > w jakimś pliku konfiguracyjnym (lub rejestrze :D).
    >
    > 3) Dać możliwość zdefiniowania własnego fontu (i obsługę różnych

    to poprzednie jest zrobione w tym sensie ze
    na kodem do edycji wiersza popracuje wiecej w
    wolnej chwili , fonty sa moje oryginalne przezemnie samego narysowane a pliki
    configuracyjne tez mam zrobione ale jakos ich nieuzywam bo jakos nie sa za wygodne

> [...]
    >
    > parametry) będą kolejnymi argumentami wywołania programu console.exe,
    >
    > to będzie sobie można zrobić ikonki na pulpicie ze skrótami do często

    to jest ew dobry pomysl do rozwazenia ale niekoniecznie do zrobienia, trzebaby
    przedyskutowac realne konkretne
    zalety bo takie cedowanie os to troche
    cos innego niz ja mysle, mysle o robieniu
    bardziej we wlasnym zakresie ale w
    rozmaitych kierunkach (przemyslanieu co warto i na ile), Tez zalezy mi na wygladzie,
    moze jakies plynne przewijanie lub cos takiego
    Pobawie sie i zobacze czy cos z tego wychodzi.

    Pojawiaja sie tez konkretne problemy:

    powiedzmy ze wywoluje funkcje ParseCommandline

    w jej wyniku moge dostac

    char* command; //np = "drawline"
    int argc; // np = 4
    int arg[] // np 100 100 200 200

    i latwoe tego uzyc

    /// czesc wywolywania komendy

    if(Compare(command, "drawline")
    {
    DrawLine(arg[0], arg[1], arg[3], arg[3]);
    }

    jak wygodnie zrobic tak by ParseCommandline
    zwracalo rozparsowane argumenty nie tylko
    w formie komenda i tablica intow tylko
    w ogolnym wypadku - tj przemieszane numeryki
    (numery moga byc wczytywane jako ogolne tj double to sobie zrzutuje na inta albo nie)
    oraz stringi

    slowem,
    tak zeby mozna bylo tez obslugiwac stringi

    np

    costam 10 10 "ala ma kota"

    ?

  • 26. Data: 2012-10-19 14:33:03
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 19.10.2012 kenobi <p...@g...com> napisał/a:
    [...]
> [...]
    > oraz stringi
    >
    > slowem,
    > tak zeby mozna bylo tez obslugiwac stringi

    Poczytaj o cstdarg (ewentualnie stdarg.h jeśli to czyste C). Tak jest
    na przykład zaimplementowane printf z cstdio, printf nie wie jakiego
    typu i ile będzie kolejnych argumentów, wie tylko, że pierwszy będzie
    char* :D
    Tu masz przykłady:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Variadic_function#C.2C_
    Objective-C.2C_C.2B.2B.2C_and_D

  • 27. Data: 2012-10-19 15:14:38
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    They're watching you, kenobi.
    [...]
> [...]
    > oraz stringi
    >
    > slowem,
    > tak zeby mozna bylo tez obslugiwac stringi

    Zobacz sobie jak to jest tu zrobione.
    http://dunkels.com/adam/ubasic/

    Sławek
    --
    ________ Mały poradnik życia - 60 :
    _/ __/ __/ Przyznawaj się do błędów.

  • 28. Data: 2012-10-19 15:32:20
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu piątek, 19 października 2012 15:14:41 UTC+2 użytkownik Sławomir Szczyrba
    napisał:
    > They're watching you, kenobi.
    >
    > [...]
    >

    > Zobacz sobie jak to jest tu zrobione.
    >
    > http://dunkels.com/adam/ubasic/

    nie chce mi sie w to wczytywac, [choc o tyle
    fajne ze uswiadamia czym jest basic (przynajmniej ten w starym stylu jak c c64,
    duzo roboty/kodu to to faktycznie nie jest ]

    nie mowie ze to jest trudne tylko podalem
    jako ciekawostke bo o ile z argumentami
    czysto liczbowymi mozna dac "char* command"
    i "double arg[]" to w przypadku mieszanych
    trzeba chyba cos w stylu "char* c = getCommand(); double arg1 = getNumber(); double
    arg2 = getNumber(); char* arg3 = getString();" itd

  • 29. Data: 2012-10-19 15:44:08
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu piątek, 19 października 2012 14:33:07 UTC+2 użytkownik Baranosiu napisał:
> [...]
    >
    > na przykład zaimplementowane printf z cstdio, printf nie wie jakiego
    >
    > typu i ile będzie kolejnych argumentów, wie tylko, że pierwszy będzie

    tu w konsoli jest cos innego bo wejscie
    jest dana na stale np: char commandline[200]
    i sam produkuje sobie podzial
    ) Nie jest to truudne a jest to
    fajne, moje pierwsze podejscie do
    skrypterki od tej ciekawej konsolowej
    strony

  • 30. Data: 2012-10-19 16:05:11
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

> [...]
    > trzeba chyba cos w stylu "char* c = getCommand(); double arg1 = getNumber(); double
    arg2 = getNumber(); char* arg3 = getString();" itd

    Możesz pobrać wszystko jako char* a potem sobie konwertować w razie
    potrzeby na liczby poprzez atoi czy atof. Możesz też wykorzystać
    gotowe interpretery prostych języków (typu lua). Możesz też
    zdefiniować gramatykę i wykorzystać bisona i flexa do automatycznego
    wygenerowania parserów itd. Serio nie widzę tu żadnych "ciekawostek"
    :D Nawet "na piechotę" to po wprowadzeniu całej linii przez
    użytkownika tnę ją po białych znakach na kawałki używając strtok i na
    podstawie pierwszego "wyrazu" decyduję co zrobić z pozostałymi, na
    przykład jak ktoś wpisze "rysujkolo 10 20 5", to po pocięciu tego na
    kawałki dostanę powiedzmy x[0]="rysujkolo", x[1]="10", x[2]="20", x[3]="5".
    x[0] zawiera "rysujkolo", więc wywoluje funkcje (o deklaracji na
    przyklad rysuj_kolo(int,int,int);) w ten sposob:
    rysuj_kolo(atoi(x[1]),atoi(x[2]),atoi(x[3]));
    i po sprawie.

    Jeśli natomiast nie chcesz mieć osobnych funkcji rysuj_kolo(),
    rysuj_kwardat() itd., tylko chcesz mieć jedną funkcję rysuj()
    (obsługującą różne "konfiguracje" argumentów), to jeśli piszesz to w
    C, to możesz użyć mechanizmu z stdarg.h, a jeśli piszesz w C++, to
    załatwić sprawę różnych argumentów poprzez przeciążanie funkcji :D

    Moim zdaniem pharsowanie nie powinno się odbywać w funkcji
    pobierającej dane z konsoli, tylko konsola powinna pobierać na
    przykład całą linię i wysyłać ją (jako jeden string) do pharsera,
    który już sobie zrobi z tym co będzie chciał :D