  • 1. Data: 2010-11-03 22:36:20
    Temat: co zamiast 8255 ?
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    hello,

    czy jest jakis współczesny zamiennik 8255 ? potrzebuje kilkunastu linii IO a
    mam pełną magistrale A/D ...

    pozdr

    a.

  • 2. Data: 2010-11-04 04:39:10
    Temat: Re: co zamiast 8255 ?
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-03 23:36, Artur Miller pisze:
    > hello,
    >
    > czy jest jakis współczesny zamiennik 8255 ? potrzebuje kilkunastu linii IO a
> [...]
    Dziaisj bele procek ma kilkanascie I/O wiec po co 8255 ?

  • 3. Data: 2010-11-04 08:51:26
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2010-11-03 23:36, Artur Miller pisze:
    >>

    > Dziaisj bele procek ma kilkanascie I/O wiec po co 8255 ?

    "Bele procek" to nie tylko AVR ... taki na przykład ADSP-2186 to nie ma za
    wiele I/O.

    @

  • 4. Data: 2010-11-04 09:04:11
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

    > "Bele procek" to nie tylko AVR ... taki na przykład ADSP-2186 to nie ma za
    > wiele I/O.

    Cześć
    Jeśli masz I2C to to zerknij na expandery MCP230xx są zarówno 8 jak i 16
    bitowe, wpisz MCP230 w wyszukiwarce w firmie TME a zobaczysz że jest tego
    wiele i w różnych obudowach.
    Piotr

  • 5. Data: 2010-11-04 09:23:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dziaisj bele procek ma kilkanascie I/O wiec po co 8255 ?

    W pewnym momencie i tych wiele brakuje i co wtedy ?
    Drugi procek przylaczyc po SPI ?

    CPLD/FPGA podobno tanie :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-11-04 10:49:15
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    > Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W pewnym momencie i tych wiele brakuje i co wtedy ?
    > Drugi procek przylaczyc po SPI ?

    SPI mam, ale do obsługi przetworników AD. A że dość dużo tamtędy będzie
    szło, to nic więcej nie chcę podłączać. Drugi port szeregowy zajęty do
    komunikacji ze światem zewnątrznym i robi sie cienko.

    > CPLD/FPGA podobno tanie :-)

    na tym chyba właśnie stanie.

    pozdr

    @

  • 7. Data: 2010-11-04 10:52:29
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "news..pl" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bitowe, wpisz MCP230 w wyszukiwarce w firmie TME a zobaczysz że jest tego

    jakbym miał jakis interfejs szeregowy wolny, to bym nie zadawał niepoważnych
    pytań :) MCP23S18 stosuję już od długiego czasu, ale niestety nie w tym
    przypadku.

    chyba stanie jednak na starym dobrym 74HC16373/16244 albo CPLD ...

    pozdr

    a.

  • 8. Data: 2010-11-05 21:01:00
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-11-03 23:36 Artur Miller napisał(a):

    > czy jest jakis współczesny zamiennik 8255 ? potrzebuje kilkunastu linii IO a
    > mam pełną magistrale A/D ...

    Cena dowolna? To najwygodniej wziąć procek ulubionej firmy z odpowiednią
    liczbą linii I/O (i dodatkowo magistralą po stronie "mastera" czyli np.
    8 bitów i stroby). Taka np. ATmega640 ma 86 pinów I/O - spokojnie
    wystarczy do wielu zastosowań. A na płytce nie zajmie więcej miejsca niż
    stary dobry 8255 w DIPie. Po drodze do tego 100-pinowego zwierzaka jest
    oczywiście jeszcze fyfnaście mniejszych do wyboru.

    Cena jak najniższa? No to klasycznie czyli zatrzask. Są gotowe 16-bitowe
    - może taki wystarczy w twoim przypadku. Plus dodatkowo dekoder kilku
    bitów adresowych (często wystarczy prosty 1 z 8) jeżeli masz inne układy
    I/O na tej samej magistrali danych.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2010-11-06 19:32:04
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > adresowych (często wystarczy prosty 1 z 8) jeżeli masz inne układy I/O na

    o softwarowej emulacji jakos nie pomyslalem ... ale narazie stanęło na
    EPM3032. cenowo do zniesienia :)

    pozdr

    @