  • 51. Data: 2012-04-24 21:21:54
    Temat: Re: co wozicie w schowku?
    Od: "zho" <o...@p...com>

    news:jn6lhl$u0i$1@cyberdyne-t3.maslag.pl...

    > Tego nie można nazwać gaśnicą.
    Polemizowalbym,
    Zdarzylo mi sie za pomoca takiej samochodowej gasnicy zgasic pozar w
    kamienicy, kobiecie zapalil sie olej na patelni ona go woda i juz miala
    palacy sie okap, kuchenke i okolice kuchenki oraz poparzenia 3 stopnia.
    Bylem akurat u klientki, ktora jest wlascicielka kamienicy i ona do mnei ze
    pozar, no to podreptalem z gasnica z bagaznika, popatrzalem odpalilem
    gasnice i bylo po krzyku. Zakrecilem gaz i wylaczylem prad, panowie
    strazacy, ktorzy bardzo szybko przyjechali byli bardzo zdziwieni ze gasnica
    samochodowa zadzialala. Fakt ze pilnuje przegladow ale i tak ich miny mowily
    wiele.
    Pozdrawiam ZHO
    www.akwa.aip.pl

  • 52. Data: 2012-04-24 21:40:07
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    W dniu 24.04.2012 19:57, kogutek pisze:
    > [...] Leki na serce [...]

    W/g polskiego prawa leki może podać tylko lekarz i ratownik medyczny...

  • 53. Data: 2012-04-24 21:45:12
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Krzysztof Magosa w <news:jn6vik$5f1$1@news.task.gda.pl>:

    > W/g polskiego prawa leki może podać tylko lekarz i ratownik medyczny...

    Jakie przestępstwo wg polskiego prawa popełnia obywatel RP podający leki
    sobie albo swoim dzieciom/ojcom/matkom albo ptakom (tak kogutkom i kurkom
    oraz prosiaczkom i króliczkom podaje się leki)

    --
    Tomasz Nycz

  • 54. Data: 2012-04-24 21:45:51
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > To że droższa nie znaczy że lepiej wyposażona. Więcej plastrów może w niej
    > być. Dobrze wyposażoną apteczkę kupiłem dawno temu od Rosjan na rynku. Jak
    > by
    > jakiś scyzoryk do niej dołożyć to spokojnie operację na otwartym sercu w
    > warunkach polowych by się dało zrobić. Popatrzyłem co jest w apteczce u
    > mnie w
    > pracy. Duża walizeczka a w niej gówno. Same plastry i opatrunki. Nożyczki
    > jeszcze są. I jeszcze kompres oziębiający. Napisali żeby potrząsnąć. Chyba
> [...]

    Rekawiczki, koc z folii aluminiowej i ustnik do sztucznego oddychania
    jeszcze. Plastry to sie przydadza na wyjezdzie, ale na pewno nie przy
    udzielaniu pomocy po wypadku.

    > W tej Rosyjskiej było wszystko. Leki na serce, opaska uciskowa,
    > amoniak a ampułkach, środki przeciwbólowe z tabletkach i takich małych
    > jednorazowych ściskanych strzykawkach, aparacik do przetaczania krwi,
    > jakieś
    > preparaty dezynfekujące w tabletkach trochę plastrów i bandaży.

    Taaa... i rozumiem, ze co co rok wymieniasz tabletki (przeciez nie podasz
    przeterminowanych), a zreszta i tak nie mozesz tylko bardziej takimi
    tabletkami zaszkodzic niz pomoc. A przeciwbolowe to zonie mozesz podac, jak
    ja w nocy glowa boli. Tyle, ze chyba nie bedziesz wtedy chodzil po nie do
    samochodu?

    A tu sensowne informacje:
    http://www.cpr.net.pl/component/content/article/4-ap
    teczka/30-wyposazenie-apteczki-samochodowej.html

    --
    Axel

  • 55. Data: 2012-04-24 21:47:19
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Marek Dyjor

    > też sobie wyobraziłęm co ma poza schowkiem ;-)

    Pewnie mu się stare kanapki walają po podłodze. ;)

  • 56. Data: 2012-04-24 21:53:08
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > Ja mam przypiętą na tylnej półce.

    Nielatwo wyciagnac apteczke spod glowy pasazera z uszkodzonym odcinkiem
    szyjnym kregoslupa :-P

    Mam jedna mala apteczke w schowku pod pasazerem, druga pod fotelem kierowcy,
    a trzecia w schowku w bagazniku. I raczej bede ich uzywal zatrzymujac sie
    przy wypadku innego auta, a nie gdy sam bede mial wypadek, wiec miejsce
    przechowywania nie ma wiekszego znaczenia.

    --
    Axel

  • 57. Data: 2012-04-24 21:57:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-24 19:19, Albercik pisze:

    > zwykłe, 1kg,jest to dwa razy więcej niż norma przewiduje, a i dwa razy
    > większa pewność że któraś zadziała, tak wiem na ile ta gaśnica wystarczy.

    Gaśnicami tego nazwać nie można, a wiara w to, że posiadanie 2 daje
    dwukrotnie większą pewność jest delikatnie powiedziawszy
    nieuzasadniona.

    > Powiedzmy że ta droższa z tych ogólnie dostępnych,

    Cena o niczym nie świadczy.

    > nic więcej nie potrzeba do czasu przyjazdu pogotowia.

    Dalej nie wiem, co to nic więcej, ponieważ nadal brak podanego
    wyposażenia w tej istniejącej.

    > Ważniejsze jest opanowanie się i mieć podstawową wiedzę co należy robić.

    Tak, to prawda.

  • 58. Data: 2012-04-24 22:02:42
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    W dniu 24.04.2012 21:45, 'Tom N' pisze:

    > Jakie przestępstwo wg polskiego prawa popełnia obywatel RP podający leki
    > sobie albo swoim dzieciom/ojcom/matkom albo ptakom (tak kogutkom i kurkom
    > oraz prosiaczkom i króliczkom podaje się leki)

    Zbyt ogólnie się wyraziłem.

    Miałem na myśli to, że bierzesz odpowiedzialność za podane leki - jak
    pacjent zejdzie z powodu podanych tabletek to grozi Ci więzienie za
    spowodowanie śmierci...

    Zresztą co z leków dostępnych bez recepty może znaleźć zastosowanie w
    trakcie wypadku?

    Leki przeciwbólowe (niektóre grupy) rozrzedzają krew - u osoby z
    krwotokiem mogą doprowadzić do śmierci.

  • 59. Data: 2012-04-24 22:13:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Schowek / rozne male schowki w srodku+ kieszenie na drzwiach:
    > Mape Trojmiasta i woj pomorskiego, okulary p/slon,

    na diabła wy te mapy wozicie :)

    a najbardziej mnie zafascynował okulary p/słoń jak one te słonie odstraszają
    ;-)

  • 60. Data: 2012-04-24 22:16:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Krzysztof Magosa w <news:jn70sv$7h8$1@news.task.gda.pl>:

    > Zbyt ogólnie się wyraziłem.

    > Miałem na myśli to, że bierzesz odpowiedzialność za podane leki - jak
    > pacjent zejdzie z powodu podanych tabletek to grozi Ci więzienie za
    > spowodowanie śmierci...

    Jeszcze raz:
    ?

    > Zresztą co z leków dostępnych bez recepty może znaleźć zastosowanie w
    > trakcie wypadku?

    W trakcie? Jakiekolwiek -- uważaj na latające kwantyfikatory i kilogramy...