  • 1. Data: 2012-03-20 19:15:52
    Temat: co tam nowego?
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    od poczatku roku minelo juz 1/4 roku (czas leci jak z bicza
    strzelil a ja jak zwykle wlasciwie dokladnie zero postepu
    w czymskolwiek waznym)* - moze jednak w swiecie programowania
    zdarzylo sie cos wartego wzmianki? jak ktos wie to moglby
    napisac co ciekawego sie zdarzylo (sam nie sledze newsow ale
    ten post jest ew zacheta do napisania ntt)

    * humor mam kiepski (rozmaite dwunogi mnie przygnebiają)
    doprawdy

  • 2. Data: 2012-03-20 19:31:34
    Temat: Re: co tam nowego?
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 20/03/2012 19:15, f...@N...gazeta.pl wrote:
> [...]
    > zdarzylo sie cos wartego wzmianki? jak ktos wie to moglby
    > napisac co ciekawego sie zdarzylo (sam nie sledze newsow ale

    Intel przygotowuje sprzętową implementację pamięci transakcyjnej do
    nowej generacji procesorów x86 (Haswell). Przyznam, że mnie to bardzo
    zaskoczyło.
    http://arstechnica.com/business/news/2012/02/transac
    tional-memory-going-mainstream-with-intel-haswell.ar
    http://realworldtech.com/page.cfm?ArticleID=RWT02151
    2050738

    B.

  • 3. Data: 2012-03-20 20:07:32
    Od: " " <f...@g...pl>

    Bronek Kozicki <b...@s...net> napisał(a):

    > Intel przygotowuje sprzętową implementację pamięci transakcyjnej do
    > nowej generacji procesorów x86 (Haswell). Przyznam, że mnie to bardzo
> [...]
    hmm, no dosyc ciekawe, ((chyba sporo roboty dla hardwarowcow
    robic cos takiego (nie wiadomo czy tanszym kosztem nie
    mogliby zrobic czegos innego co bardziiej by sie przydalo, -
    wydaje mi sie ze ta dziwna zasada wogole moze obowiazywac
    dka wspolczesnego hardware) ale jak chca to programisci
    pewnie moga sie tylko cieszyc; widze ze nawet skrot TM powstal;
    doczytam i powiem po tym kiedys co osobiscie o tym sadze

  • 4. Data: 2012-03-20 20:17:40
    Od: " " <f...@g...pl>

    > robic cos takiego (nie wiadomo czy tanszym kosztem nie
    > mogliby zrobic czegos innego

    (przychodza mi do glowy np 'sprzetowe locki' (na podobnej
    zasadzie jak np jakies wspolne przerwania miedzy procesorami)
    z obsluga nie na poziomie systemu operacyjnego ale na poziomie
    sygnalow procesora - trzeba sie bedzie ew nad tym kiedys
    zastanowic - dygresja)

  • 5. Data: 2012-03-20 21:48:49
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 20/03/2012 20:17, f...@g...pl wrote:

    > (przychodza mi do glowy np 'sprzetowe locki' (na podobnej
    > zasadzie jak np jakies wspolne przerwania miedzy procesorami)

    poczytaj sobie o cache synchronization protocols - to sa mechanizmy
    sprzętowe wykorzystane do implementacji (obecnie) mechanizmów
    synchronizacji międzywątkowej. Wydaje się że Intel postanowił tylko
    trochę rozbudować cache synchronization i powinno to dać efekt TM. Dla
    mnie to bardzo interesujące.

    B.

  • 6. Data: 2012-03-22 15:06:16
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Tue, 20 Mar 2012 19:15:52 +0000, napisal:

> [...]
    > napisac co ciekawego sie zdarzylo (sam nie sledze newsow ale
    > ten post jest ew zacheta do napisania ntt)

    Skoro i tak w wątku są "kotleciki sprzed kilku dni":

    jesteśmy świadkami wielkiej fali. Poprzednią było pojawienie
    się komputerów klasy PC, które stworzyły Intela, AMD, Windows,
    NVIDIA i ATI, jednocześnie zabijając stacje robocze, chociażby SGI.
    Masowość spowodowała, że znacznie gorsze jakościowo ale dużo
    tańsze PCty wyparły Alphy itp. oraz sporo rozwiązań
    software'owych (nb. często przejętych i sprzedanych
    pod innym opakowaniem).

    Dzisiaj, gdy AMD słabnie wobez Intela pojawił się ARM,
    gdy Windows zmienia opakowanie pojawił się Android, itd.,
    a wszystko dzięki niewielkim urządzeniom przenośnym:
    smartfony i tablety zmieniły krajobraz, który od dobrych
    paru lat jeżeli chodzi o głównych graczy nie zmieniał się wcale
    (oczywiście nie twierdzę, że się nie rozwijał; PCty
    pojawiły się eony temu).

    Moje 3 grosze.

    Edek

  • 7. Data: 2012-03-23 12:15:20
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Edek Pienkowski wrote:

> [...]
    > paru lat jeżeli chodzi o głównych graczy nie zmieniał się wcale
    > (oczywiście nie twierdzę, że się nie rozwijał; PCty

    A co dalej? Będziemy wtykać kabelek HDMI (bądź jakieś miniHDMI) do smartfona
    i poprzez WiFi (klawiatura, mysz) obsługiwać jak normalnego peceta? Podobna
    konfiguracja jest już powszechnie stosowana w przypadku laptopów. Wiele razy
    już widziałem, że ktoś ma w pracy na biurku tylko monitor, klawiaturę i
    mysz, pod które podpina jakiegoś miniaturowego netbooka.
    yamma

  • 8. Data: 2012-03-23 13:11:36
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 23 March 2012 12:15:20 UTC+1, yamma wrote:

> [...]
    > już widziałem, że ktoś ma w pracy na biurku tylko monitor, klawiaturę i
    > mysz, pod które podpina jakiegoś miniaturowego netbooka.

    Dokładnie. Powstaje już wersja Ubuntu nakładana na Androida która będzie dokładnie
    tak działać.

    AdamK

  • 9. Data: 2012-03-23 13:49:15
    Od: " " <f...@g...pl>

    Adam Klobukowski <a...@g...com> napisał(a):

    > le
    > do smartfona=20
    > odobna=20
    > le razy=20
    > tur=EA i=20
    >
    > Dok=B3adnie. Powstaje ju=BF wersja Ubuntu nak=B3adana na Androida kt=F3ra b=
    > =EAdzie dok=B3adnie tak dzia=B3a=E6.

    moze dojsc do tego ze na kartonie z sokiem bedzie zamiast
    rysunku np naklejona w formie naklejki gra komputerowan np
    'angry birds' - wydaje sie ze byloby to calkiem ok (jako
    ekologiczne) <choc to oczywiscie pewna przesada bo nie jest
    tak latwo>

  • 10. Data: 2012-03-24 00:02:21
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik <f...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > moze dojsc do tego ze na kartonie z sokiem bedzie zamiast
    > rysunku np naklejona w formie naklejki gra komputerowan np

    Gadające piwo Oramusa.