  • 1. Data: 2009-06-18 22:09:37
    Temat: co robi taki układ ?
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    helo,

    jako, ze jestem kompletnie cienki w temacie układów analogowych, a jak juz
    widze wzmak operacyjny, to dosteję wysypki, to pisze do Was. jest sobie taki
    kawałek układu:

    |\
    we ---|+\ CA3130
    | \______ wy
    | / |
    +---|-/ |
    | |/ |
    | |
    +-/\/\/\--+
    | 560k

    ---
    --- 22n

    ---
    gnd

    jaką funkcję pełni taki układ ? bez tego kondensatorka nie byłoby tematu,
    ale trochę mi on bruździ w głowie :) kłopot mam z tym kawałkiem taki, ze
    normalnie był on zasilany z 12V, a musze popędzić to z 5V. tyle, ze przy
    zasilaniu 5V robi się z niego generator :) co zmienić, zeby spełniał swoje
    zadanie poprawnie ?

    @

  • 2. Data: 2009-06-19 08:27:36
    Temat: Re: co robi taki układ ?
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jun 19, 12:09 am, "Artur Miller" <a...@b...org> wrote:

    > jaką funkcję pełni taki układ ?

    Filtr gornoprzepustowy, ale zabilbym, jakby mi ktos z czyms takim
    przyszedl - brak ograniczenia pasma od gory...

> [...]
    > zasilaniu 5V robi się z niego generator :) co zmienić, zeby spełniał swoje

    Gdzie to siedzi i co to robi, no i na jakiej czestotliwosci sie
    wzbudza? Bo tak w ciemno to mozna probowac dodac 22pF rownolegle do
    rezystora, ale rownie dobrze moze przestac dzialac w ogole, pogorszyc
    sie jak i polepszyc sie...

    Marek

  • 3. Data: 2009-06-19 08:46:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On Jun 19, 12:09 am, "Artur Miller" <a...@b...org> wrote:
    > jaką funkcję pełni taki układ ?

    >Filtr gornoprzepustowy, ale zabilbym, jakby mi ktos z czyms takim
    >przyszedl - brak ograniczenia pasma od gory...

    No i dolne tez przepuszcza - wzmocnienie 1.
    Dla wyzszych wzmocnienie rosnie.

> [...]
    >do
    >rezystora, ale rownie dobrze moze przestac dzialac w ogole,

    Jeszcze jedna mozliwosc - zasilacz 5V gorszy. I uklad wzmacnia
    tetnienia.

    Mozna sprobowac zaczac od wymiany opampa na inny typ, skoro temu 5V
    nie sluzy.

    J.

  • 4. Data: 2009-06-19 11:46:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Artur,

    Friday, June 19, 2009, 12:09:37 AM, you wrote:

    > jako, ze jestem kompletnie cienki w temacie układów analogowych, a jak juz
    > widze wzmak operacyjny, to dosteję wysypki

    Jak widzę napis "wzmak" to dostaję wysypki z powodu uczulenia na
    lamerię. A lamerii nie pomagam. Z zasady.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2009-06-19 13:45:37
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Artur Miller" <a...@b...org> napisał w wiadomości

    > kłopot mam z tym kawałkiem taki, ze
    > normalnie był on zasilany z 12V, a musze popędzić to z 5V. tyle, ze przy
    > zasilaniu 5V robi się z niego generator :)

    Sprawdź, co jest obciążeniem wyjścia. Jeśli jest tam pojemność lub układ
    RC, przy obniżeniu się napięcia zasilania układ może stać się niestabilny.

    e.

  • 6. Data: 2009-06-19 14:54:42
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Artur Miller" <a...@b...org> napisał w wiadomości
    > jaką funkcję pełni taki układ ? bez tego kondensatorka nie byłoby tematu,
    > ale trochę mi on bruździ w głowie :)

    Wzmacniacz akustyczny ? "Klasyka" z separacja skaldowej stałej?

    > normalnie był on zasilany z 12V, a musze popędzić to z 5V. tyle, ze przy
    > zasilaniu 5V robi się z niego generator :) co zmienić, zeby spełniał swoje
    > zadanie poprawnie ?

    Bo staromodne wzm.op. nie działają dobrze przy 5V ?
    Użyć odpowiedniego wzmacniacza ?

  • 7. Data: 2009-06-19 16:25:24
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Jak widzę napis "wzmak" to dostaję wysypki z powodu uczulenia na
    > lamerię. A lamerii nie pomagam. Z zasady.

    na szczęście istnieją jeszcze ludzie posiadający cenne poczucie humoru i
    dystans do rzeczywistości. i z zasady - jak się nie ma nic mądrego ani
    śmiesznego do powiedzenia, to moze warto rozważyć opcję nie pisania w ogóle
    ?

    pozdrawiam mimo wszystko

    @

  • 8. Data: 2009-06-19 16:39:06
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    > Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > No i dolne tez przepuszcza - wzmocnienie 1.
    > Dla wyzszych wzmocnienie rosnie.

    wzbudza się na ok 10kHz. robić to miało z sinusa prostokąt, a obciążeniem
    jest ... wejście AVRa

    > Mozna sprobowac zaczac od wymiany opampa na inny typ, skoro temu 5V nie
    > sluzy.

    tylko się zastanawiam czemu autor użył akurat tych, skoro obok jest TL084.
    spróbuję z innym więc.

    dzieki za zainteresowanie i pozdrawiam

    @

  • 9. Data: 2009-06-19 17:15:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Artur,

    http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2009-06-19 18:20:56
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    > http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    taa ... a zresztą, szkoda klawiatury na dyskusję. EOT

    @