  • Data: 2016-02-17 12:06:10
    Temat: Re: co psujesie najczesciej w zasilaczu ATX?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:cd0c4525-57a3-43bb-a990-ae364f217b1e@googlegrou
    ps.com...
    > witam
    > schematu nie mam, bo on jakis takis dziwny,
    > wiec pytam grzecznie, bezpiecznik po stronie 230 V wylecial.

    Ujarałeś prostownik, to wyleciał. Mogą być jeszcze warystory. Uwalonych
    kondziołów jeszcze nie spotkałem. Ale prostownik i warystory nieraz.
    Teoretycznie, dławik w filtrze, jeśli się zgrzeje i zetkną uzwojenia.
    Zdarzyło mi się wymieniać tranzystory, potrafią się przebić, drogie nie są,
    można kupić, warto dać o lepszych parametrach, ale pasujące, powinny
    wystartować. Może je zabić brak chłodzenia. Warystory mogą wywalić, gdy
    starszego typu zasilacz przestawi się na 110 przełącznikiem. Miałem i taki
    przypadek, jak użytkowniczka chciała się niezbyt grzecznie zabawić w "co się
    stanie, gdy...". Wyciągnąłem warystory, oczyściłem płytkę, jako, że nowych
    mie miałem, to wymontowałem przełącznik, zasilacz ruszył.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.