  • 11. Data: 2017-06-02 11:05:05
    Temat: Re: co mi grozi za jazdę latem na oponach zimowych?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 02.06.2017 o 08:52, szerszen pisze:
    > On Thu, 01 Jun 2017 21:56:19 +0200
    > ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    >
    > Sprawdziłbym tak na wszelki wypadek, czy twoja ubezpieczalnia nie wpisała sobie w
    OWU jakiejś kluzuli wyłączającej jej odpowiedzialność na ta okoliczność.

    nie wydaje mi się, bo był okres w marcu, gdy pogoda wskazywała na
    konieczność używania letnich, po czym na początku maja spadł (i
    utrzymywał się) śnieg. tak więc ja twardo czekam na kolejne opady :)

    ToMasz

  • 12. Data: 2017-06-02 11:46:04
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 2 czerwca 2017 10:47:47 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Prawnie nic nie grozi.
    > Mogą piszczeć na ostrzejszych zakrętach, gorsze hamowanie, gorsze trzymanie się
    > drogi, zwłaszcza w deszczu.
    > Szybciej też stracą swoje właściwości (popękają), ale jak będziesz łagodnie
    > traktował to nie zedrą się zbyt mocno.

    Ja robie miesięcznie ok 1000-1200 km.
    400 km autostrady reszta miasto.
    Teraz będę zaczynał trzecie lato na zimówkach.
    Jak jest gorąco to piszczą jak cholera,
    Hałas w środku
    Zużycie paliwa też mam większe niż piszą w internetach.
    Co jakiś czas sprawdzam żeby wymienić na całoseznowe.
    Ale bieżnik jest wiec nadal czekam.

    A silnik 1,4 60KM wiec pewnie rok wytrzymają

  • 13. Data: 2017-06-02 13:49:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

> [...]
    > Co jakiś czas sprawdzam żeby wymienić na całoseznowe.
    > Ale bieżnik jest wiec nadal czekam.
    >
    > A silnik 1,4 60KM wiec pewnie rok wytrzymają

    W takim uzytkowaniu 40.000 opony powinny wytrzymac bez wiekszego problemu
    co by sie w sumie zgadzało z Twoimi rachunkami :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 14. Data: 2017-06-02 14:06:49
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 2 Jun 2017 11:05:05 +0200
    ToMasz <N...@o...pl> wrote:

    > nie wydaje mi się

    Tobie się nie wydaje, a oni mają różne pomysły i potem będziesz się musiał boksować.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 15. Data: 2017-06-02 18:20:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >przyzwolitych i tanich "alumów" chwilowo brak. więc jeżdżę na
    >zimowych oponach. coś tracę? Auto jeździ po mieście, tak raz, dwa

    Kara smierci grozi :-)
    A powazniej to dojezdzam zimowki juz drugie lato i jakos nic sie nie
    dzieje.

    Co ciekawe - Nokian WR w USA wcale nie sa zimowe.
    A lato tam przeciez cieplejsze.

    Ale czy to takie same opony jak w Europie ?

    Nokia sie wykreca od odpowiedzi :-)

    J.

  • 16. Data: 2017-06-02 22:05:18
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]
    >rozpędza się do 90km.

    Kara smierci grozi :-)
    A powazniej to dojezdzam zimowki juz drugie lato i jakos nic sie nie
    ---
    Kiedyś na urlop chciałem jechać pożyczonym samochodem. Okazało się, że na
    zimówkach był więc zrezygnowałem. Zajechałem na miejsce innym samochodem a
    tam ... wszyscy na zimówkach :-)