  • Data: 2011-01-28 12:00:07
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-01-28, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > Nie. Nie o PRZETARGU, ale o AUKCJI.
    > Widzisz, jak jesteś uwarunkowany hasłem 'przetarg'?
    > Zrozum, w UoZP jest jak najbardziej dopuszczony tryb aukcyjny,
    > ale urzędnicy go unikają IMO z dwóch powodów: oficjalny, że
    > powoduje dodatkową pracę; nieoficjalny - nie da się tak łatwo
    > przewalić kasy.

    Da się, da się. Wystarczy, żeby tylko jeden oferent wiedział, że część
    "A" robót jest przeszacowana w projekcie, a część "B" odwrotnie. Dajemy
    bardzo niską cenę na "A" oraz wysoką na "B". Obcięcie kosztorysu za "A"
    nas nie boli - bo i tak tam niewiele pieniędzy było, dodatkowe roboty
    "B" dają niespodziewanie wysoki zysk, którym się można podzielić...

    > Sprawa dotyczyła wykonania drogi prywatnej plus kilku placów.

    Im mniejsza inwestycja tym łatwiej zapanować nad takimi manewrami jak
    opisany powyżej.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski