    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 24 Jan 2020 09:29:16 -0800 (PST)
    Subject: Re: co dać do tygielka z cyną ?
    From: Konopny <o...@g...com>

    użytkownik sundayman napisał:
    > Mam tygielek do cynowanie końcówek przewodów.
    > Czy jest coś, co można dodać żeby się na powierzchni cyny nie robił ten
    > "żużel" ?

    Zalać tygiel na full, zmienić topnik na bez-kalafoniowy, ew. go rozcieńczyć.

    > Jakiś środek przeciwutleniający ? Jest coś takiego ?

    Hydrochinon? Osłona gazów obojętnych? CO2, argon/azot, tyle że
    nikt tego nie stosuje, nie ma takiej potrzeby.

    > Chyba powinno być, bo przecież jak się lutuje na fali to chyba musi być
    > czysta powierzchnia tej cyny. Czy nie ?

    To co wylatuje na górę jest pobierane z dołu, więc
    kontakt z pcb ma tylko czyste nieutlenione spoiwo.
    https://raypcb.com/wp-content/uploads/2018/12/4a4073
    2df077164-1.png

    > Myślałem, że jest jakieś proste rozwiązanie w rodzaju "żółtko jajka +
    > płyn do mycia naczyń"

    Gdybam.
    Rączka zgarniająca? Czyli silnik + jakieś ramię + łożysko + żyletka?
    Teraz z ciekawości zerknąłem i widzę "zgarniacz"
    https://youtu.be/snN5JhAa4z8