  • 21. Data: 2013-07-15 17:46:55
    Temat: Re: co by grupa nie umarła
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-07-14 22:02, megrims pisze:
    > Urwałem klucz T30. Po prostu pękł w poprzek podczas odkręcania
    > śruby w silniku. Tak ze 3 mm zostały w śrubie. Zestaw narzędzi
    > kupiony w Castoramie wyglądał sensownie, ale nie była to jakaś
    > super marka.
    >
    > Czy jest jakaś firma wyjątkowo-markowo-wypasiona, która robi
    > narzędzia wyjątkowo odporne na ukręcanie?
    >
    > Co zrobić ze śrubą imbus, która się ukręciła? Rozwiercić, czy uciąć
    > łeb gumówką?

    Ja ze względu na podobną przygodę kupiłem zestawy torxowych i imbusowych
    "nasadek" honiton-a.
    Jak dotąd żadnego nie popsułem, (acz kilka łbów poszło) a zdarzało mi
    się używać do odkręcania siły większej, niżby się wydała rozsądną do
    danego połączenia.

    Znajomy - też "grzebka-amator" chwali z kolei swoje proxxon-y.

  • 22. Data: 2013-07-15 19:14:01
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-15 14:08, Ukaniu pisze:

    > Zwykle takie detale prócz śrub mają dodatkowo albo kołki albo tuleje
    > ustalające.
    Jak mają to nic z tego, a jak nie mają to się łatwo odkręci.
    Jacek

  • 23. Data: 2013-07-15 20:40:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 14 Jul 2013 22:02:14 +0200, megrims napisał(a):

> [...]
    > śruby w silniku. Tak ze 3 mm zostały w śrubie. Zestaw narzędzi
    > kupiony w Castoramie wyglądał sensownie, ale nie była to jakaś

    To musiał być jakiś słaby klucz.
    Parę razy udało mi się przekręcić klucz wewnątrz śruby, ale zawsze rozlazło
    się gniazdo w śrubie, albo urwał cały łeb.

    A końcówki torxów to mam Stanleya, więc żaden szał.
    No chyba że masz jakąś super śrubę, ale nie sądzę żeby komuś się poduszki
    silnika chciało niewiadomo czym przykręcać.

    > Czy jest jakaś firma wyjątkowo-markowo-wypasiona, która robi
    > narzędzia wyjątkowo odporne na ukręcanie?
    >
    > Co zrobić ze śrubą imbus, która się ukręciła? Rozwiercić, czy uciąć
    > łeb gumówką?

    To w końcu imbus czy torx?
    W sumie obojętne.

    Ja biorę (bo mam przygotowany) o numer większy klucz ribe, z końcówką
    zeszlifowaną na płasko (a nawet lekko wklęsło - obrobione na małym kamieniu
    szlifierskim) i wbijam go w łeb śruby, tak że wycina w niej nowe rowki
    trochę szersze. Wtedy nim odkręcam.
    Nie musi być ribe - może być to też torx.

  • 24. Data: 2013-07-15 23:38:06
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-07-15 19:14, Jacek pisze:

    > Jak mają to nic z tego, a jak nie mają to się łatwo odkręci.
    > Jacek
    Makita z cienką tarczą odkręciła ;) wszystko.

  • 25. Data: 2013-07-18 00:13:59
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia 14 Jul 2013 21:34:34 GMT, tᴏ napisał(a):

    > To nie forum ortografuw!

    Zgłaszam twoją kandydaturę na męża dla Stokrotki.