  • Data: 2013-07-15 20:40:17
    Temat: Re: co by grupa nie umarła
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 14 Jul 2013 22:02:14 +0200, megrims napisał(a):

    > Urwałem klucz T30. Po prostu pękł w poprzek podczas odkręcania
    > śruby w silniku. Tak ze 3 mm zostały w śrubie. Zestaw narzędzi
    > kupiony w Castoramie wyglądał sensownie, ale nie była to jakaś
    > super marka.

    To musiał być jakiś słaby klucz.
    Parę razy udało mi się przekręcić klucz wewnątrz śruby, ale zawsze rozlazło
    się gniazdo w śrubie, albo urwał cały łeb.

    A końcówki torxów to mam Stanleya, więc żaden szał.
    No chyba że masz jakąś super śrubę, ale nie sądzę żeby komuś się poduszki
    silnika chciało niewiadomo czym przykręcać.

    > Czy jest jakaś firma wyjątkowo-markowo-wypasiona, która robi
    > narzędzia wyjątkowo odporne na ukręcanie?
    >
    > Co zrobić ze śrubą imbus, która się ukręciła? Rozwiercić, czy uciąć
    > łeb gumówką?

    To w końcu imbus czy torx?
    W sumie obojętne.

    Ja biorę (bo mam przygotowany) o numer większy klucz ribe, z końcówką
    zeszlifowaną na płasko (a nawet lekko wklęsło - obrobione na małym kamieniu
    szlifierskim) i wbijam go w łeb śruby, tak że wycina w niej nowe rowki
    trochę szersze. Wtedy nim odkręcam.
    Nie musi być ribe - może być to też torx.