  • 1. Data: 2009-02-27 09:30:34
    Temat: clearfix:after a IE ?
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Witam, mam pytanie.
    Znalazłem tego cennego hacka, którego podobno używa wielu ekspertów.

    .clearfix:after {
    content: ".";
    display: block;
    height: 0;
    clear: both;
    visibility: hidden;
    }

    .clearfix {display: inline-block;}

    /* Hides from IE-mac \*/
    * html .clearfix {height: 1%;}
    .clearfix {display: block;}
    /* End hide from IE-mac */

    Teraz pytanie, czy on działa poprawnie na IE6 i IE7 i innych
    przeglądarkach ? Chwilowo nie mogę sprawdzić, bo nie posiadam tych
    przeglądarek a chciałbym się upewnić.

  • 2. Data: 2009-02-27 12:17:12
    Temat: Re: clearfix:after a IE ?
    Od: ant <a...@n...tld>

    http://browsershots.org/ ?

  • 3. Data: 2009-02-27 12:32:16
    Od: hazet <h...@n...pl>

    ant pisze:

    > http://browsershots.org/ ?

    niestety moja witryna nie znajduje się jeszcze na serwerze

  • 4. Data: 2009-02-27 20:52:56
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 27 Feb 2009 09:30:34 -0000, hazet <h...@n...pl> wrote:

    > Teraz pytanie, czy on działa poprawnie na IE6 i IE7 i innych
    > przeglądarkach ? Chwilowo nie mogę sprawdzić, bo nie posiadam tych
    > przeglądarek a chciałbym się upewnić.

    Powinien działać, ale IMHO to jest kolosalna kombinacja zupełnie bez potrzeby. Połowa
    tego kodu jest pod IE5/Mac, którego już absolutnie nikt normalny nie używa.

    IMHO najlepszy jest overflow (i to zgodnie ze standardem):

    .clearfix {overflow:hidden}

    tadaaaam!

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 5. Data: 2009-02-28 09:29:34
    Od: hazet <h...@n...pl>

    porneL pisze:

> [...]
    > normalny nie używa.
    >
    > IMHO najlepszy jest overflow (i to zgodnie ze standardem):

    Czyli bez supportu dla IE 5.5 będzie wyglądać tak :

    .clearfix:after {
    content: ".";
    display: block;
    height: 0;
    clear: both;
    visibility: hidden;
    }

    ?

    Z tym clearfix, masz na myśli aby dodać do rodzica tą klasę ? Ale żeby w
    IE6 działało, trza dodać jeszcze height: 100% .
    A powyższy sposób może się przyda, np. jeżeli element ma wychodzić z
    rodzica, to overflow mu to uniemożliwi :D

  • 6. Data: 2009-02-28 10:51:13
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    hazet pisze:
    > Czyli bez supportu dla IE 5.5 będzie wyglądać tak :
    >
    > .clearfix:after {
    > content: ".";

    Nie wiem czemu wszyscy się na tę biedną kropkę uwzięli, content:"";
    działa równie dobrze, a i visibility się możesz wówczas pozbyć.

    Albo width:cokolwiek, albo zoom:1;

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2009-02-28 12:09:36
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Paweł Piskorz pisze:

    > Nie wiem czemu wszyscy się na tę biedną kropkę uwzięli, content:"";
    > działa równie dobrze, a i visibility się możesz wówczas pozbyć.

    > Albo width:cokolwiek, albo zoom:1;

    ale teraz zauważyłem, że ten hack dodaje jakiś odstęp w FF od dolnej
    krawędzi rodzica.

    Aha i display: inline-block; też jest potrzebne

  • 8. Data: 2009-02-28 14:43:51
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 28 Feb 2009 12:09:36 -0000, hazet <h...@n...pl> wrote:

    > ale teraz zauważyłem, że ten hack dodaje jakiś odstęp w FF od dolnej
    > krawędzi rodzica.

    Nie powinno, chyba że coś innego w okolicy ma swój margines (który przez clear
    przestał się zapadać).

    > Aha i display: inline-block; też jest potrzebne

    Dla IE5 mac? Inaczej to tylko może zepsuć:

    http://www.w3.org/TR/CSS21/visuren.html#flow-control

    > clear
    > Applies to: *block-level elements*

    http://www.w3.org/TR/CSS21/visuren.html#propdef-disp
    lay

    > inline-block
    > This value causes an element to generate a block box, which itself is *flowed as a
    single inline box*

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");