-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: MarcinJM <m...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku
Date: Mon, 08 Nov 2010 07:37:42 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 33
Message-ID: <ib85rp$b22$1@news.onet.pl>
References: <ib6e0k$aco$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: acfp80.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Trace: news.onet.pl 1289198265 11330 83.9.217.80 (8 Nov 2010 06:37:45 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Nov 2010 06:37:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
In-Reply-To: <ib6e0k$aco$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2324099
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-11-07 15:44, furi pisze:
> Witam
> Mam pytanie na temat ukladu chlodzenia w volvo 2.0 turbo
> Jak odkrecam korek zbiorniczka plynu chlodzacego na zimnym silniku (po
> nocy) uklad jest pod cisnieniem. Jedyne co mi przychodzi do glowy to ze
> uszczelka pod glowica jest padnieta ale ani plynu czy oleju nie
> ubywa/przybywa, w plynie nie widac sladow oleju, a w oleju plynu (zero
> masla na korku czy kropli wody na bagnecie.
> O co chodzi, skad sie bierze jakis nieskraplajacy sie gaz w ukladzie
> chlodzenia? Czy mozliwa jest taka awaria uszczelki ze cisnienie z
> ktoregos cylindra przedostaje sie do ukladu chlodzenia, a samochod nie
> bierze plynu?
> pozdrawiam
To jest podcisnienie. Na goracym silniku korek pelniacy role regulatora
cisnienia przepuszcza nieco plynu do zbiornika wyrownawczego (po to to
wszystko jest). Jak ostygnie wszystko sie kurczy i pozostale lekkie
podcisnienie. Jesli podcisnienie przekroczy jakas wartosc z powodu
wiekszej ilosci powietrza w ukladzie chlodzenia to ze zbiorniczka jest
zasysany plyn aby wyrownac. To dotyczy ukladow ze zbiorniczkiem
polaczonym wezykiem w okolicach korka.
Jest jeszcze inne rozwiazanie: zbiorniczek na stale wlaczony w uklad
(seicento, punto i pewnie inne fiaty), a korek pelni role tylko
upustowa. Wiec jak sie plyn nagrzeje i cisnienie wzrosnie ponad miare to
jest ono upuszczane, a podczas stygniecia wszystko sie kurczy dajac na
zimnym podcisienie, bo w tym wypadku zawor w korku jest jednokierunkowy.
Po nagrzaniu wszystko wraca do normy.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 22.02.18 02:12 d...@g...com
- 22.02.18 16:38 Zenek Kapelinder
- 22.02.18 22:40 Poldek
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-30 Faktura z czech.
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=