eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodycisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silnikuRe: cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: MarcinJM <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku
    Date: Mon, 08 Nov 2010 07:37:42 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 33
    Message-ID: <ib85rp$b22$1@news.onet.pl>
    References: <ib6e0k$aco$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: acfp80.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: news.onet.pl 1289198265 11330 83.9.217.80 (8 Nov 2010 06:37:45 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Nov 2010 06:37:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    In-Reply-To: <ib6e0k$aco$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2324099
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-11-07 15:44, furi pisze:
    > Witam
    > Mam pytanie na temat ukladu chlodzenia w volvo 2.0 turbo
    > Jak odkrecam korek zbiorniczka plynu chlodzacego na zimnym silniku (po
    > nocy) uklad jest pod cisnieniem. Jedyne co mi przychodzi do glowy to ze
    > uszczelka pod glowica jest padnieta ale ani plynu czy oleju nie
    > ubywa/przybywa, w plynie nie widac sladow oleju, a w oleju plynu (zero
    > masla na korku czy kropli wody na bagnecie.
    > O co chodzi, skad sie bierze jakis nieskraplajacy sie gaz w ukladzie
    > chlodzenia? Czy mozliwa jest taka awaria uszczelki ze cisnienie z
    > ktoregos cylindra przedostaje sie do ukladu chlodzenia, a samochod nie
    > bierze plynu?
    > pozdrawiam

    To jest podcisnienie. Na goracym silniku korek pelniacy role regulatora
    cisnienia przepuszcza nieco plynu do zbiornika wyrownawczego (po to to
    wszystko jest). Jak ostygnie wszystko sie kurczy i pozostale lekkie
    podcisnienie. Jesli podcisnienie przekroczy jakas wartosc z powodu
    wiekszej ilosci powietrza w ukladzie chlodzenia to ze zbiorniczka jest
    zasysany plyn aby wyrownac. To dotyczy ukladow ze zbiorniczkiem
    polaczonym wezykiem w okolicach korka.

    Jest jeszcze inne rozwiazanie: zbiorniczek na stale wlaczony w uklad
    (seicento, punto i pewnie inne fiaty), a korek pelni role tylko
    upustowa. Wiec jak sie plyn nagrzeje i cisnienie wzrosnie ponad miare to
    jest ono upuszczane, a podczas stygniecia wszystko sie kurczy dajac na
    zimnym podcisienie, bo w tym wypadku zawor w korku jest jednokierunkowy.
    Po nagrzaniu wszystko wraca do normy.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: