-
31. Data: 2013-07-09 17:17:27
Temat: Re: circle midpoint + windowing
Od: firr <p...@g...com>
>
>
> Pozwolę sobie dać linka do mojego art., gdzie ten temat już przerabiałem:
>
> http://0x80.pl/articles/bresenham.html#rasteryzacja-
okregu
>
>
naprawde ladny kawalek kodu w asmie, mz kolega moglby
zamiast pisac na bloga wrzucic pare takich postów o asmie na grupe (co mogloby miec
dobre efekty)
-
32. Data: 2013-07-09 17:20:59
Temat: Re: circle midpoint + windowing
Od: Michoo <m...@v...pl>
On 09.07.2013 17:17, firr wrote:
>>
>>
>> Pozwolę sobie dać linka do mojego art., gdzie ten temat już przerabiałem:
>>
>> http://0x80.pl/articles/bresenham.html#rasteryzacja-
okregu
>>
>>
> naprawde ladny kawalek kodu w asmie,
Asmie... Gdzie?
--
Pozdrawiam
Michoo
-
33. Data: 2013-07-13 20:04:28
Temat: Re: circle midpoint + windowing
Od: Radoslaw Jocz <r...@g...com>
On Tuesday, 9 July 2013 16:17:27 UTC+1, firr wrote:
> >
>
> >
>
> > Pozwolę sobie dać linka do mojego art., gdzie ten temat już przerabiałem:
>
> >
>
> > http://0x80.pl/articles/bresenham.html#rasteryzacja-
okregu
>
> >
>
> >
>
> naprawde ladny kawalek kodu w asmie, mz kolega moglby
>
> zamiast pisac na bloga wrzucic pare takich postów o asmie na grupe (co mogloby
miec dobre efekty)
Ja w ASMie nie pisze tylko w Javie, ostatnio w Androidzie. I to mi w zasadzie
wystarcza.
ASM kiedys traktowalem jako ciekawostke lub wpisujac wstawki do C wziete z ksiazek o
PC/x86.
Do konkretnego projektu wazny jest dobor odpowiednich narzedzi.
Mimo ze projekt i implementacje klas Canvas i Graphics sa kiepskie to udalo mi sie
rozwiazac zwiazane z tym problemy i moge zajac sie wlasciwym rozwojem mojej aplikacji
niz poprawianiem bugow w API Adroida i Javy o ASM nawet nie mowiac, to nie ta
dziedzina.
-
34. Data: 2013-07-13 21:01:52
Temat: Re: circle midpoint + windowing
Od: Radoslaw Jocz <r...@g...com>
>
> > http://0x80.pl/articles/bresenham.html#rasteryzacja-
okregu
>
>
> naprawde ladny kawalek kodu w asmie, mz kolega moglby
>
> zamiast pisac na bloga wrzucic pare takich postów o asmie na grupe (co mogloby
miec dobre efekty)
Ponadto ten arkykul jest kiepski jak wiele sieci to jakis gotowiec na studia na
przedmiot grafika labolatoria dla opornych a nie podejscie teoretyczne lub
inzynierskie do problemu.
https://www.cs.drexel.edu/~david/Classes/CS430/Lectu
res/L-06_Circles.pdf
Ten artykul omawia dobrze midpointa ale nie ma tam optymalizacji ani kodu oraz
brak omowiania zagadnien odnosnie okienkowania. Mimo to artykul jest dobry jesli
chodzi o circle midpoint i elipse chyba tez (nie bylo mi potrzebne).
Jesli chodzi o optymalizacje to tu jest omowione dlaczego:
http://www.docstoc.com/docs/127023501/Circle-Midpoin
t-Algorithm
jest tam drobny blad w kodzie ale to nie problem.
Niestety odnosnie okienkowania okregow o duzym promieniu (+ midpoint) nie znalazlem
nic konkretnego w sieci, przegladnalem kilka ksiazek, zastanowilem sie jakie
podejscie zastosowac i na tej podstawie opracowalem wlasny kod ktory dobrze dziala
dla moich potrzeb i jestem zadowolony.
Znalazlem jedna ksiazke w sieci (chyba Computer Graphics, Foley ) cos ktora mowila ze
okrag okienkuje sie przez
1 okreslenie czesci wspolnej okna i kwadratu opisujacego okrag
to pozwala na prosta akceptacje lub odrzucenie
2 jesli nie ma prostej aktceptacji lub odrzucenia wtedy kazda cwiartke z osobna
opisuje sie kwadratem i robi sie pdobny test odrzucenia akceptacji z oknem.
Ponadto gdy prosta akceptacja/odzucene juz nie wystarcza wtedy dana cwiartke
spradzamy w taki sposob aby okreslic "dziedzine" jaka jest widoczna w oknie.
Zawsze to bedzie 1 przedzial niezaleznie czy beda 1 czy 2 oktety.
Pozniej majac juz przedzialy min max w x i y latwo okreslic jaki to oktet jest w
punkcie min a jaki w punkcie max porownujac x z y. x i y to odleglosc od srodka
okregu.
-
35. Data: 2013-07-13 21:43:24
Temat: Re: circle midpoint + windowing
Od: Radoslaw Jocz <r...@g...com>
>
> >> Pozwolę sobie dać linka do mojego art., gdzie ten temat już przerabiałem:
>
> >>
>
> >> http://0x80.pl/articles/bresenham.html#rasteryzacja-
okregu
>
> >>
>
> >>
>
> > naprawde ladny kawalek kodu w asmie,
>
>
>
> Asmie... Gdzie?
>
>
faktycznie niezly to ASM hehe