eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingcircle midpoint + windowing
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 35

  • 31. Data: 2013-07-09 17:17:27
    Temat: Re: circle midpoint + windowing
    Od: firr <p...@g...com>

    >
    >
    > Pozwolę sobie dać linka do mojego art., gdzie ten temat już przerabiałem:
    >
    > http://0x80.pl/articles/bresenham.html#rasteryzacja-
    okregu
    >
    >
    naprawde ladny kawalek kodu w asmie, mz kolega moglby
    zamiast pisac na bloga wrzucic pare takich postów o asmie na grupe (co mogloby miec
    dobre efekty)



  • 32. Data: 2013-07-09 17:20:59
    Temat: Re: circle midpoint + windowing
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 09.07.2013 17:17, firr wrote:
    >>
    >>
    >> Pozwolę sobie dać linka do mojego art., gdzie ten temat już przerabiałem:
    >>
    >> http://0x80.pl/articles/bresenham.html#rasteryzacja-
    okregu
    >>
    >>
    > naprawde ladny kawalek kodu w asmie,

    Asmie... Gdzie?


    --
    Pozdrawiam
    Michoo


  • 33. Data: 2013-07-13 20:04:28
    Temat: Re: circle midpoint + windowing
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...com>

    On Tuesday, 9 July 2013 16:17:27 UTC+1, firr wrote:
    > >
    >
    > >
    >
    > > Pozwolę sobie dać linka do mojego art., gdzie ten temat już przerabiałem:
    >
    > >
    >
    > > http://0x80.pl/articles/bresenham.html#rasteryzacja-
    okregu
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > naprawde ladny kawalek kodu w asmie, mz kolega moglby
    >
    > zamiast pisac na bloga wrzucic pare takich postów o asmie na grupe (co mogloby
    miec dobre efekty)

    Ja w ASMie nie pisze tylko w Javie, ostatnio w Androidzie. I to mi w zasadzie
    wystarcza.
    ASM kiedys traktowalem jako ciekawostke lub wpisujac wstawki do C wziete z ksiazek o
    PC/x86.

    Do konkretnego projektu wazny jest dobor odpowiednich narzedzi.

    Mimo ze projekt i implementacje klas Canvas i Graphics sa kiepskie to udalo mi sie
    rozwiazac zwiazane z tym problemy i moge zajac sie wlasciwym rozwojem mojej aplikacji
    niz poprawianiem bugow w API Adroida i Javy o ASM nawet nie mowiac, to nie ta
    dziedzina.


  • 34. Data: 2013-07-13 21:01:52
    Temat: Re: circle midpoint + windowing
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...com>

    >
    > > http://0x80.pl/articles/bresenham.html#rasteryzacja-
    okregu
    >
    >
    > naprawde ladny kawalek kodu w asmie, mz kolega moglby
    >
    > zamiast pisac na bloga wrzucic pare takich postów o asmie na grupe (co mogloby
    miec dobre efekty)

    Ponadto ten arkykul jest kiepski jak wiele sieci to jakis gotowiec na studia na
    przedmiot grafika labolatoria dla opornych a nie podejscie teoretyczne lub
    inzynierskie do problemu.

    https://www.cs.drexel.edu/~david/Classes/CS430/Lectu
    res/L-06_Circles.pdf

    Ten artykul omawia dobrze midpointa ale nie ma tam optymalizacji ani kodu oraz
    brak omowiania zagadnien odnosnie okienkowania. Mimo to artykul jest dobry jesli
    chodzi o circle midpoint i elipse chyba tez (nie bylo mi potrzebne).

    Jesli chodzi o optymalizacje to tu jest omowione dlaczego:
    http://www.docstoc.com/docs/127023501/Circle-Midpoin
    t-Algorithm
    jest tam drobny blad w kodzie ale to nie problem.

    Niestety odnosnie okienkowania okregow o duzym promieniu (+ midpoint) nie znalazlem
    nic konkretnego w sieci, przegladnalem kilka ksiazek, zastanowilem sie jakie
    podejscie zastosowac i na tej podstawie opracowalem wlasny kod ktory dobrze dziala
    dla moich potrzeb i jestem zadowolony.

    Znalazlem jedna ksiazke w sieci (chyba Computer Graphics, Foley ) cos ktora mowila ze
    okrag okienkuje sie przez
    1 okreslenie czesci wspolnej okna i kwadratu opisujacego okrag
    to pozwala na prosta akceptacje lub odrzucenie
    2 jesli nie ma prostej aktceptacji lub odrzucenia wtedy kazda cwiartke z osobna
    opisuje sie kwadratem i robi sie pdobny test odrzucenia akceptacji z oknem.

    Ponadto gdy prosta akceptacja/odzucene juz nie wystarcza wtedy dana cwiartke
    spradzamy w taki sposob aby okreslic "dziedzine" jaka jest widoczna w oknie.
    Zawsze to bedzie 1 przedzial niezaleznie czy beda 1 czy 2 oktety.
    Pozniej majac juz przedzialy min max w x i y latwo okreslic jaki to oktet jest w
    punkcie min a jaki w punkcie max porownujac x z y. x i y to odleglosc od srodka
    okregu.


  • 35. Data: 2013-07-13 21:43:24
    Temat: Re: circle midpoint + windowing
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...com>

    >
    > >> Pozwolę sobie dać linka do mojego art., gdzie ten temat już przerabiałem:
    >
    > >>
    >
    > >> http://0x80.pl/articles/bresenham.html#rasteryzacja-
    okregu
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > > naprawde ladny kawalek kodu w asmie,
    >
    >
    >
    > Asmie... Gdzie?
    >
    >

    faktycznie niezly to ASM hehe

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: