  • 11. Data: 2015-12-04 22:44:37
    Temat: Re: ciemne LED
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 03.12.2015 o 17:21, J.F. pisze:

    > No wiesz, mamy sekcje polaczonych szeregowo LED. Plynie przez nie prad
    > calkiem rozsadny - jedna dioda swieci, a reszta nie.
    > To bardzo ciekawe jest, czemu tak.

    Aby można było regulować jasność świecenia całości w większym zakresie
    niż gdyby wszystkie równo świeciły.

  • 12. Data: 2015-12-05 01:42:27
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > Ale to nie jest istotne, powinno Cię obchodzić tylko warunki
    > znanionowe. Rozrzut parametrów tego połprzewodnika w skrajnych warunkach
    > może być tak duży, że manifestuje takimi efektami. No i co z tego, że w
    > skrajnych warunkach tak jest?

    30W dla tej diody to poza znamionowym? Bo mam tak ustawiony zasilacz i
    świecą wszystkie diody, równo, przynajmniej na oko.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 13. Data: 2015-12-05 10:13:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 5 Dec 2015 00:42:27 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > 30W dla tej diody to poza znamionowym? Bo mam tak ustawiony
    zasilacz i
    > świecą wszystkie diody, równo, przynajmniej na oko.

    Jakiej diody, 100W?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-12-05 11:26:56
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Tak na boku pasjonującej dyskusji, bo tytuł wątku "ciemne ledy" właśnie mi coś
    przypomniał - niedawno przy okazji porządków w piwnicy odkryłem cały woreczek
    czerwonych LEDów pochodzących jeszcze z czasów zamierzchłych, najprawdopodobniej
    polskie CQYP. Woreczek miał spokojnie ze 30 lat, z czystej ciekawości więc
    sprawdziłem, w jakim stanie są te LEDy.
    Tyle napiszę, że technologia produkcji ledów, nawet tych "zwykłych" czerwonych bardzo
    poszła przez te lata przodu. Bardzo bardzo :)

  • 15. Data: 2015-12-05 14:27:26
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    > zasilacz i
    >
    > Jakiej diody, 100W?

    Tak, identycznej z tą z filmiku na początku wątku.

  • 16. Data: 2015-12-05 17:15:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 5 Dec 2015 13:27:26 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Tak, identycznej z tą z filmiku na początku wątku.

    Czy masz jakieś zastrzeżenia do niej przy pracy przy 100W? Coś nie
    świeci - albo bardziej?
    Jeśli jest sens stosowania power led na 1/3 mocy?

    --
    Marek

  • 17. Data: 2015-12-05 19:53:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 05 Dec 2015 17:15:53 +0100, Marek napisał(a):
    > Czy masz jakieś zastrzeżenia do niej przy pracy przy 100W? Coś nie
    > świeci - albo bardziej?
    > Jeśli jest sens stosowania power led na 1/3 mocy?

    a) sens jest - one sa wyzylowane, na 30W temperatura bedzie znacznie
    nizsza, sprawnosc lepsza, zywotnosc raczej lepsza.

    b) sens "sciemniania" tez jest .. i co, takie dziury beda ? czy
    niektore ledy w srodku beda gorace, a inne zimne

    c) zjawisko jest na tyle dziwne ze sugeruje, ze to jakies
    niepelnowartosciowe sprzedali :-)

    J.

  • 18. Data: 2015-12-05 19:59:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Dec 2015 02:26:56 -0800 (PST), Jarek P. napisał(a):
> [...]
    > technologia produkcji ledów, nawet tych "zwykłych" czerwonych
    > bardzo poszła przez te lata przodu. Bardzo bardzo :)

    Owszem, one dosc ciemne byly. No coz - nie bez powodu oswietlenie LED
    mamy teraz, a nie 30 lat temu. Ale:

    -swieca gorzej niz 30 lat temu ? Pewnie nie ma szans sprawdzic, a
    szkoda :-)

    -one w wiekszosci byly "matowe", te swieca slabiej.

    -wielki postep sie dokonal w bialych led, czyli niebieskich, a moze
    UV. Czerwone obecnie chyba gorsze niz niebieskie.

    J.

  • 19. Data: 2015-12-05 20:01:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Dec 2015 22:44:37 +0100, t-1 napisał(a):

    > Aby można było regulować jasność świecenia całości w większym zakresie
    > niż gdyby wszystkie równo świeciły.

    Co masz na mysli ?

    J.

  • 20. Data: 2015-12-05 20:20:46
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 19:59:26 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > -swieca gorzej niz 30 lat temu ? Pewnie nie ma szans sprawdzic, a
    > szkoda :-)

    Nie wydaje mi się. Tak jak pamiętam, jak świeciły wtedy LEDy, to one świecą dokładnie
    tak, jak i wtedy. Tyle, że te 30 lat temu robiąc "oczko" na obudowie puszczało sie
    przez oczko 15 albo i 20mA, żeby ładnie świeciło, teraz zaś lepiej 10mA nie
    przekraczać, bo za bardzo po gałach będzie dawało :)

    > -wielki postep sie dokonal w bialych led, czyli niebieskich, a moze
    > UV.

    No tak, całkiem wielki. Wtedy ich po prostu nie było :)