  • 1. Data: 2012-06-18 00:55:15
    Temat: ciekawa stłuczka - kto winien?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Zdarzenie nastąpiło kilka dni temu i zastanawiam się, czy kierowca jest
    winny:

    | | |
    | A |
    | | |
    | |
    | | |
    | |
    | | |
    | |
    | | |
    | B |
    | | |

    Pojazd A jedzie w dół, pojazd B w górę, w pewnym momencie od pojazdu B
    odpada tylne lewe koło i uderza w pojazd A. Pojazd B uszkadza pojazd A,
    ale czy w takim przypadku można w ogóle mówić o jakiejkolwiek winie
    kierowcy? I czy w takim wypadku ubezpieczenie OC to pokrywa?

    Dla tych, co się im to nieco rozjechało, użyjcie czcionki o stałej
    szerokości, albo wklejcie do np notatnika o ile tam czcionki nie
    zmieniliście.

  • 2. Data: 2012-06-18 01:00:35
    Temat: Re: ciekawa stłuczka - kto winien?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello BQB,

    Monday, June 18, 2012, 12:55:15 AM, you wrote:

> [...]

    > odpada tylne lewe koło i uderza w pojazd A. Pojazd B uszkadza pojazd A,
    > ale czy w takim przypadku można w ogóle mówić o jakiejkolwiek winie

    Raczej nie ma winy kierowcy - o ile kierowca czegoś nie zaniedbał.

    > I czy w takim wypadku ubezpieczenie OC to pokrywa?

    Oczywiście - o ile nie bylo rażącego zaniedbania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2012-06-18 01:53:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 18 Jun 2012 01:00:35 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Oczywiście - o ile nie bylo rażącego zaniedbania.

    Pokrywa nawet z zaniedbaniem.
    Najwyżej wystąpi z regresem do sprawcy (czyli pewnie np. zakładu
    wulkanizacyjnego którego przykręcił to koło)

  • 4. Data: 2012-06-18 08:05:26
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    net.pl
    *BQB* napisał(-a):

    > czy w takim przypadku można w ogóle mówić o jakiejkolwiek winie
    > kierowcy?

    Tak, wina niezawiniona :) (nie umyślna)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2012-06-18 08:33:11
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale czy w takim przypadku można w ogóle mówić o jakiejkolwiek winie
    > kierowcy? I czy w takim wypadku ubezpieczenie OC to pokrywa?

    Oczywiście że wina kierowcy B. Jakby nie patrzeć pojazd A został uszkodzony
    przez pojazd B

  • 6. Data: 2012-06-18 10:47:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Jun 2012, Big Jack wrote:

    > W wiadomości
    net.pl

    > Tak, wina niezawiniona :) (nie umyślna)

    ;)
    (hint: odpowiedzialnosc!)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-06-18 12:38:35
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    046030.1052@quad
    *Gotfryd Smolik news* napisał(-a):

    > (hint: odpowiedzialnosc!)

    Wiem. W przypadku winy niezawinionej odpwiedzialność ponosi TU, czego
    mogłoby nie być w przypadku winy umyślnej.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2012-06-18 17:25:11
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-06-18 00:55:15 +0200, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> said:

    > (...)czy w takim przypadku można w ogóle mówić o jakiejkolwiek winie kierowcy?

    To zależy od tego, DLACZEGO urwało/odkręciło się koło.
    I od pozostałej całej masy elementów.
    Podaj je wszystkie, a udzielimy ci precyzyjnej odpowiedzi...

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2012-06-18 20:12:22
    Od: Kazimierz Uromski <l...@d...kropka.kom>

    On 18.06.2012 00:55, BQB wrote:
> [...]
    >
    > Dla tych, co się im to nieco rozjechało, użyjcie czcionki o stałej
    > szerokości, albo wklejcie do np notatnika o ile tam czcionki nie

    Bezpośrednią przyczyną jest zły stan techniczny pojazdu B, a za stan
    techniczny pojazdu odpowiada kierujący/właściciel - jeśli prowadzi ktoś
    inny niż właściciel zależy to głównie od umowy (zwykle ustnej) użyczenia
    tego pojazdu.
    Jeśli więc nie ma żadnych wskazówek co do winy kogoś innego (wizyta u
    gumiarza tydzień wcześniej, dziura w jezdni itd.) to sprawcą będzie
    kierujący pojazdem B, a wina jego niezamierzona. Samochód A wróci do
    życia po walkach właściciela A z ubezpieczycielem właściciela B (:

  • 10. Data: 2012-06-19 23:36:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    046030.1052@quad

    > Wiem. W przypadku winy niezawinionej
    > odpwiedzialność ponosi TU, czego mogłoby

    Hm... chyba usiłujesz trzy pozycje:
    - odpowiedzialność bez winy
    - wina nieumyślna
    - wina umyślna
    wrzucić do worka z dwoma pozycjami, to się dobrze nie kończy ;)

    pzdr, Gotfryd