eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleciągle rozładowywujący się akuRe: ciągle rozładowywujący się aku
  • Data: 2011-05-08 18:08:21
    Temat: Re: ciągle rozładowywujący się aku
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 08-05-2011 o 16:50:13 Paweł.H. <p...@u...gmail.com>
    napisał(a):

    >
    > U?ytkownik "mordoklejka1" <morda93@_NOSPAM_o2.pl> napisa? w wiadomo?ci
    > news:1892c71d6f7d7f72af6a0070a1eb1e86$1@grupy.scigac
    z.pl...
    >> Zim? (koncówka listopada) zesz?ego roku sta?em sie posiadaczem kawasaki
    >> er
    >> 5, rocznik 98. Poprzedni w?a?ciciel zapewnia?, ?e krótko przed sprzeda??
    >> wymienia? aku, rzeczywi?cie akumulator prezentowa? sie jak nowy. Po
    >> przywiezieniu motocykla do domu wymontowa?em akumulator i zabra?em ze
    >> sob?
    >> z gara?u do domu. Gdy tylko zrobi?o sie troche cieplej poszed?em do
    >> gara?u, by uruchomiae motor. Na?adowa?em akumulator, er'ka ?adnie
    >> odpali?a,
    >> jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów aku roz?adowa? sie...
    >> na?adowa?em go raz, drugi, trzeci i problem sie powtarza?, wymieni?em
    >> elektrolit-to samo, w koncu zakupi?em nowy akumulator (11Ah), ale nawet
    >> to
    >> nic nie zmieni?o. Sprawdzi?em przyrz?dem pr?d ?adowania i jest ok,
    >> wyczy?ci?em równie? dok?adnie wszystkie za?niedzia?e kostki i cokolwiek
    >> innego co tylko mo?na by?o wyczy?ciae w instalacji elektrycznej. W czym
    >> mo?e tkwiae problem?
    >>
    >> --
    >> Wys?ano z czytnika ?cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
    >>
    >
    > Pewnie regulator napiecia.

    albo któreś uzwojenie statora lub upływ w instalacji

    do wątkotwórcy: jakie jest napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach z
    włączonymi światłami i jakie powiedzmy przy 5k rpm?
    w obu przypadkach powinno wynosić w granicach 13.5V do 14.2V. jeśli jest
    niższe niż 12.5-13V (po podłączeniu świeżo nabitej baterii) i spada po
    włączeniu świateł znaczy, że nie ma ładowania.

    poza tym sprawdź amperomierzem czy nie płynie prąd (nie ma jakiegoś
    upływu) przy wyłączonej stacyjce. odpinasz plus i pomiędzy kabel a
    akumulator wpinasz amperomierz w zakresie ok 10A. jeśli pojawi się jakiś
    prąd to odepnij regiel i sprawdź ponownie. jak nic się nie pojawi winny
    regiel. jeśli po odpięciu reglera będzie nadal prąd płynął znaczy, że coś
    w całej instalacji jest nie tak.

    pomiar uzwojeń statora należy wykonać dość dokładnym omomierzem bo
    rezystancje uzwojeń rzadko kiedy przekraczają 1 ohm. pomiędzy każdym
    wyprowadzeniem powinien być obwód natomiast między wyprowadzeniami a
    rdzeniem (lub masą pojazdu) musi być przerwa. jeśli jest obwód no to jest
    klops.

    ściągnij sobie manuala. tam jest piknie opisane jak mierzyć :)

    pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: