-
1. Data: 2009-07-09 12:06:55
Temat: chrząszcz
Od: xuesheng <p...@e...fi>
Witam,
W zeszłym roku, w lipcu wysłałem na niniejszą grupę wiadomość
opisującą mały skrypt, który generuje labirynty dla dzieci (jestem
ojcem-programistą, robię takie rzeczy na użytek rodziny). Chodziło o
specjalny rodzaj labiryntów., w którym jedne atrybuty gracza
kontrolują możliwość zmiany innych atrybutów. Napisałem entuzjastyczną
wiadomość, jak interesujące, moim zdaniem, byłoby rozszerzenie tej
idei. Niestety, nie udało mi się wtedy Kolegów zainteresować. To jest
druga próba, tym razem przygotowałem się nieco staranniej. Stworzyłem
taką eksperymentalną grę opartą na SDL, w której można sobie chodzić
po labiryncie, zadaniem jest dotarcie do pewnego stanu (wybranego
losowo). Zapraszam (to jest wersja alfa, jest prawie grywalna):
http://xuesheng.w.interia.pl/chrzaszcz/index.html
Paweł Biernacki
-
2. Data: 2009-07-09 12:24:42
Temat: Re: chrząszcz
Od: A.L. <a...@a...com>
On Thu, 9 Jul 2009 05:06:55 -0700 (PDT), xuesheng
<p...@e...fi> wrote:
>Witam,
>
>W zeszłym roku, w lipcu wysłałem na niniejszą grupę wiadomość
>opisującą mały skrypt, który generuje labirynty dla dzieci (jestem
>ojcem-programistą, robię takie rzeczy na użytek rodziny). Chodziło o
>specjalny rodzaj labiryntów., w którym jedne atrybuty gracza
>kontrolują możliwość zmiany innych atrybutów. Napisałem entuzjastyczną
>wiadomość, jak interesujące, moim zdaniem, byłoby rozszerzenie tej
>idei. Niestety, nie udało mi się wtedy Kolegów zainteresować.
Coz, prawdopodobnie nie ma tu programistow-hobbystow. A profesjonalni,
po 60 godzinach progrwmowania w pracy, naprawde maja dosc
programowania...
A.L.
-
3. Data: 2009-07-09 12:39:28
Temat: Re: chrząszcz
Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>
xuesheng wrote:
> Witam,
<ciach>
> http://xuesheng.w.interia.pl/chrzaszcz/index.html
Proponuję umieścić na stronie jakieś skrinszoty, to zawsze pomaga
ewentualnym odbiorcom.
Adam Kłobukowski
-
4. Data: 2009-07-09 12:53:38
Temat: Re: chrząszcz
Od: xuesheng <p...@e...fi>
On 9 Lip, 15:39, Adam Kłobukowski <a...@k...pl> wrote:
> xuesheng wrote:
> > Witam,
>
> <ciach>
>
> >http://xuesheng.w.interia.pl/chrzaszcz/index.html
>
> Proponuję umieścić na stronie jakieś skrinszoty, to zawsze pomaga
> ewentualnym odbiorcom.
>
> Adam Kłobukowski
Racja, Na razie są tylko na SourceForge:
http://sourceforge.net/project/screenshots.php?group
_id=267621
Labirynt jest w rzucie izometrycznym, grafika niezbyt wymyślna, w
kolejnych wersjach będzie lepiej. Teraz te "orki" są renderowane
automatycznie (Blender+Python), więc przynajmniej rozszerzać będzie
łatwo.
A stąd można ściągnąć:
http://sourceforge.net/projects/chrzaszcz/files/
Jeszcze nie wspomniałem - to jest Open Source, napisane w C++ z STL.
Jest w polskiej wersji (trzeba zdefiniować LANG). Pisałem to przez
rok, z dłuższą przerwą w środku (niedyspozycja).
Paweł Biernacki
-
5. Data: 2009-07-09 16:27:55
Temat: Re: chrząszcz
Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl>
> > Proponuj=EA umie=B6ci=E6 na stronie jakie=B6 skrinszoty, to zawsze pomaga
> > ewentualnym odbiorcom.
> >
> > Adam K=B3obukowski
>
> Racja, Na razie s=B1 tylko na SourceForge:
> http://sourceforge.net/project/screenshots.php?group
_id=3D267621
>
> Labirynt jest w rzucie izometrycznym, grafika niezbyt wymy=B6lna, w
> kolejnych wersjach b=EAdzie lepiej.
Jeśli jest tak jak na screenie to nie jest źle.
> Jeszcze nie wspomnia=B3em - to jest Open Source, napisane w C++ z STL.
> Jest w polskiej wersji (trzeba zdefiniowa=E6 LANG). Pisa=B3em to przez
> rok, z d=B3u=BFsz=B1 przerw=B1 w =B6rodku (niedyspozycja).
Może sam dokończ? Z czym masz największe problemy?
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2009-07-09 19:39:43
Temat: Re: chrząszcz
Od: xuesheng <p...@e...fi>
On 9 Lip, 19:27, "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl>
wrote:
> > > Proponuj=EA umie=B6ci=E6 na stronie jakie=B6 skrinszoty, to zawsze pomaga
> > > ewentualnym odbiorcom.
>
[...]
>
> Jeśli jest tak jak na screenie to nie jest źle.
Dzięki.
>
> > Jeszcze nie wspomnia=B3em - to jest Open Source, napisane w C++ z STL.
> > Jest w polskiej wersji (trzeba zdefiniowa=E6 LANG). Pisa=B3em to przez
> > rok, z d=B3u=BFsz=B1 przerw=B1 w =B6rodku (niedyspozycja).
>
> Może sam dokończ? Z czym masz największe problemy?
Teraz wszystko jest OK, byłem niedysponowany ale już wracam do formy,
Z samym programem dam sobie radę. Dzięki za pytanie.
>
> Pozdrawiam
Pozdrawiam,
Paweł Biernacki
-
7. Data: 2009-07-13 08:04:07
Temat: Re: chrząszcz
Od: Kicer <...@...c>
xuesheng wrote:
> Witam,
>
> W zeszłym roku, w lipcu wysłałem na niniejszą grupę wiadomość
> opisującą mały skrypt, który generuje labirynty dla dzieci (jestem
> ojcem-programistą, robię takie rzeczy na użytek rodziny). Chodziło o
> specjalny rodzaj labiryntów., w którym jedne atrybuty gracza
> kontrolują możliwość zmiany innych atrybutów. Napisałem entuzjastyczną
> wiadomość, jak interesujące, moim zdaniem, byłoby rozszerzenie tej
> idei. Niestety, nie udało mi się wtedy Kolegów zainteresować. To jest
> druga próba, tym razem przygotowałem się nieco staranniej. Stworzyłem
> taką eksperymentalną grę opartą na SDL, w której można sobie chodzić
> po labiryncie, zadaniem jest dotarcie do pewnego stanu (wybranego
> losowo). Zapraszam (to jest wersja alfa, jest prawie grywalna):
>
> http://xuesheng.w.interia.pl/chrzaszcz/index.html
drobiażdżki:
1. ./configure przechodzi ale przy make mam bledy, nie mialem:
SDL_image-devel, SDL_ttf-devel, SDL_mixer-devel, SDL_net-devel.
Dorzuć gdzies na etapie configure zeby co prostszy odbiorca sie nie zawiesił
;)
2. przy koncowym linkowaniu zabraklo "-lSDL" w opcjach linkera, efekt
oczywisty ;)
--
Michał Walenciak
Kicer86 at gmail dot com
http://kicer.elsat.net.pl
gg: 3729519
-
8. Data: 2009-07-13 16:06:31
Temat: Re: chrząszcz
Od: xuesheng <p...@e...fi>
On 13 Lip, 11:04, Kicer <a...@...c> wrote:
[...]
> drobiażdżki:
[...]
Dzięki. Dopracuję ten configure.ac. Chyba AC_CHECK_LIB to za mało.
Jeśli nie miałeś -lSDL, to chyba pkg-config nie widział SDL'a, będę
musiał sprawdzać wynik zamiast robić po prostu AC_SUBST.
Zbudowanie całości może być jak widać problematyczne, ale ktoś
próbował! Dzięki za zaufanie. Zachęcam do próbowania, to może nie jest
najbardziej grywalna gra na świecie, ale wierzę w sam koncept (jest
mniej więcej opisany w doc/chrzaszcz_for_mathematicians.odt).
Jeszcze jedno - w music/chrzaszcz.wav jest ścieżka dźwiękowa. Może
przynajmniej ścieżkę pochwalcie, to się odczepię ;)
Paweł Biernacki
-
9. Data: 2009-07-28 11:45:10
Temat: Re: chrząszcz
Od: xuesheng <p...@e...fi>
On 13 Lip, 19:06, xuesheng <p...@e...fi> wrote:
> On 13 Lip, 11:04, Kicer <a...@...c> wrote:
[...]
>
http://sourceforge.net/projects/chrzaszcz/
Dzisiaj wysłałem release 0.0.3 (beta).
- można już pograć
- poprawiłem "status screen"
- dodałem postać gracza (człowiek z mieczem i tarczą, zamiast orka)
- dodałem ikony ułatwiające odgadnięcie znaczenia teleportów
- wyrzuciłem pierwszą wersję muzyki, nie podobała mi się, zamiast tego
jest inna
- zmieniłem font (na nieco bardziej czytelny)
- napisałem dokument dla gracza (doc/chrzaszcz_for_players.odt)
- configure sprawdza również obecność plików nagłówkowych odpowiednich
bibliotek, możliwe jest zbudowanie z opcjami --without-xml, --without-
sound
Orki używają specjalnych określeń na pewne stany gracza - te
określenia są ważne. Na razie pomagają wybrać teleporty. Postaram się
w następnej wersji jeszcze bardziej uwypuklić ich znaczenie.
"Chrząszcz" powstał głównie po to, żeby "złowić" kogoś, kto uzna ten
pomysł za interesujący, mam na myśli zwłaszcza Kolegów zajmujących się
AI. Wiele sobie obiecuję po rozszerzeniu tej koncepcji o wiedzę
niepełną/niepewną, tak, żeby gracz nie znał do końca wszystkich swoich
atrybutów.
Pozdrawiam,
Paweł Biernacki