    From: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chlopcy z pelo szaleja - nowy podatek od drog kajowych ?
    Date: Fri, 18 Jan 2013 00:36:04 +0100

    Powitanko,

    > Jest na to proste rozwiązanie. Jechać zgodnie z ograniczeniem, nie
    > trzeba będzie hamować przed FR i później przyśpieszać. Czy to
    > przekracza twoje możliwości poznawcze, że trzeba to wyjaśniać?

    To jest jasne i nic nie musisz wyjasniac, jestes np. urzednikiem, masz
    "robote" od-do, nigdzie sie nie spieszysz, na dalszych trasach jestes
    maratonczykiem i np. 2 krotne wydluzenie czasu przejazdu nie wplywa na
    zmeczenie i zdolnosc koncentracji, albo spora czesc urlopu spedzasz w
    samochodzie. OK sa tacy, ja ich nie potepiam, zazdroszcze. Ale zrozum,
    ze sa ludzie, ktorzy staraja sie zarobic, nie, nie jeszcze wiecej
    zarobic, tylko zwyczajnie zarobic, musza szybko "obskoczyc" kilka
    miejsc, sa tacy, co wrecz zarabiaja samochodem i nie sa to taxowkarze,
    bo ci akurat jezdza zwykle jak nacpani i nie do konca wybudzeni.

    > Znowu konfabulujesz i naciagasz fakty do swojej teorii. Jak się
    > jedzie zgodnie z przepisami, to niczego nie odwraca.

    Kurde, a jak usne?;-)
    http://www.youtube.com/watch?v=-4nHFrdO8IU

    > No, a tam przecież 3 pasy!

    Tak.

    > Z punktu widzenia kierowcy wypada się tylko cieszyć, że nie
    > zainstalowali sygnalizacji.

    Slyszales o takiej najnowszej technice cichcem wykradzinej z NASA?
    Nazywa sie to przycisk. Ten przycisk wyzwala elementarnie prosty dla
    poczatkujacego elektronika uklad wlaczajacy zolte i nastepnie czerwone
    dla pojazdow i zielone dla pieszego, ktory wprawdzie rzadko, ale jednak
    raz na jakis czas sie pojawia i chcialby do wafla nedzy przejsc.
    Najtrudniejsze, najbardziej kosztowne jest doprowadzenie zasilania, ale
    to akurat jest i sluzy do zasilania wplatomatu Vincenta.
    Zreszta inwestycja kiepska, bo odkad stoi ten FR, to wszyscy grzecznie
    jada na tych mniej wiecej 100m przepisowo. Co akurat dla pieszych nie ma
    znaczenia.

    > Wiesz ile potrafi kosztować wybudowanie jednego skrzyżowania
    > bezkolizyjnego na średniej wielkości drodze?

    Nie wiem. A wiesz ile kosztuja wypadki na skrzyzowaniu kolizyjnym? A ile
    kosztuje stanie w korkach?

    > Podobnie z parkingami.

    Nie wiem, bo u siebie sam robilem. Nie pamietam ile kosztowala kostka,
    kilka stow zdaje sie, wypozyczenie zageszczarki 80zl/dzien. Chyba 100
    kosztowalo 1,5 t piachu, ale ja z niego zrobilem tez sciezke i jeszcze
    sporo zostalo.

    > Te wydane parę mln. zł na FR nie starczyłoby nawet na jeden takowy
    > obiekt... z czym do ludzi?

    Jak nie na FR, to z FR.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa