  • 61. Data: 2013-09-11 15:20:07
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:14:17 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > i jeszcze szafę akumulatorówdo tego targać? genialny wynalazek.

    Kuzwa - na prad byla pompka i swieca zaplonowa.
    Troche wyobrazni.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 62. Data: 2013-09-11 15:21:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 15:20:07 +0200 osobnik zwany Maciek
    napisał:

    > Kuzwa - na prad byla pompka i swieca zaplonowa. Troche wyobrazni.

    i świeca zagrzeje wodę? nie. Więc 15 minut

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 63. Data: 2013-09-11 15:21:39
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>

    W dniu 2013-09-11 15:05, Maciek pisze:

    > Halo, halo!
    >
    > Tu jest mowa o zbiorniku WODY.

    fo

    > Albo Google "Doble steam car"+"24 gallons of water"
    >
    > Niestety sie mylisz...

    Faktycznie, przepraszam. Masz rację.
    Rzeczywiście, "24 gallons" odnosi się zapewne do zbiornika z wodą,
    zmyliło mnie przyzwyczajenie że zawsze gdy mowa o samochodach to w
    danych mówią o paliwie.

    http://www.automotivehalloffame.org/inductee/abner-d
    oble/45/

    Nigdzie jednak nie widzę ile prawdziego paliwa (np nafty) spalał, aby
    zagrzać parę na te 100km, podają tylko że konkurencyjne ilości wobec
    ówczesnych samochodów.

  • 64. Data: 2013-09-11 15:32:47
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>

    W dniu 2013-09-11 15:21, masti pisze:

    > i świeca zagrzeje wodę? nie. Więc 15 minut

    Akumulator startuje pompę i palnik, który zagrzewa wodę i wytwarza
    robocze ciśnienie pary w 2 minuty. Ciśnienie robocze pary maksymalne
    uzyskiwane jest po dłuższym czasie, ale po 2 minutach jest na tyle duże
    że można odjechać.

  • 65. Data: 2013-09-11 15:37:36
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-09-11 15:06, Maciek pisze:

    > Akurat to nieprawda - rozruch elektryczny, ponizej 2 minut.
    Ja znalazłem akurat dane 15 minut,

    A jak prądem chcesz szybko nagrzać kilkadziesiąt litrów H20 od np 15
    stopni do znacznie ponad 100... i jeszcze łagodnie, tak aby nie
    powodować zbytnich obciążeń termicznych elementów obiegu pary?

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 66. Data: 2013-09-11 15:43:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Sep 2013 15:21:39 +0200, Refleksyjny napisał(a):

    > Nigdzie jednak nie widzę ile prawdziego paliwa (np nafty) spalał

    Podaja miedzy 10 a 15 mil na galonie nafty. Newykluczone, ze na innym
    paliwie byloby wydajniej...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 67. Data: 2013-09-11 15:45:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Sep 2013 15:37:36 +0200, ZIWK napisał(a):

    > A jak prądem chcesz szybko nagrzać kilkadziesiąt litrów H20 od np 15
    > stopni do znacznie ponad 100... i jeszcze łagodnie, tak aby nie
    > powodować zbytnich obciążeń termicznych elementów obiegu pary?

    Nie pradem - obejrzyj wideo Jaya Leno na YT (wszystko pieknie pokazane)
    albo przeczytaj - tam byl palnik odpalany swieca, a ilosc wody podgrzewanej
    na raz byla na tyle mala, ze juz po 2 minutach mozna bylo ruszyc.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 68. Data: 2013-09-11 15:49:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-09-10 22:36, J.F. pisze:

    >To już dawno wymyślono.
    >Wszak wszystkie okręty o napędzie atomowym, to nic innego jak
    >parowce, gdzie palenisko zastąpiono reaktorem a silnik turbiną.
    >Jednak to nadal parowce.

    Tylko ze mozesz mowic ze tu jest reaktor, kupiles, grzeje i zadnego
    paliwa sypac nie trzeba.

    A jak bedzie na brykiety to do kazdej lopaty deklaracja akcyzowa :-)

    J.

  • 69. Data: 2013-09-11 15:51:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    >Akurat sprawność silnika parowego wcale nie jest niska.

    Takiego ambitnego - na przegrzana pare, z podgrzewaczami
    miedzystopniowymi, i skraplaczem podcisnieniowym.

    Bo mniej ambitne ... parowozy wyginely niemal w calosci. Cos chyba za
    drogo kosztowaly.

    J.

  • 70. Data: 2013-09-11 15:57:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 15:32:47 +0200 osobnik zwany Refleksyjny
    napisał:

> [...]
    > robocze ciśnienie pary w 2 minuty. Ciśnienie robocze pary maksymalne
    > uzyskiwane jest po dłuższym czasie, ale po 2 minutach jest na tyle duże

    raczej odtoczyć