-
11. Data: 2024-08-29 06:26:42
Temat: Re: cenka opada
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 28-08-2024 o 16:17, J.F pisze:
>> Kabel jest sam z siebie zabezpieczony, nie wszystkie piny są obsadzone w
>> takich o zbyt małych możliwościach.
>
> No ale chyba są rózne prądy? dopuszczalne?
> słupek na 50kW, samochód na 50kW, a kabel 22kW ...
Jak stacja ma 50 kW na AC, to ma własny kabel, a nie gniazdo.
Słupki to maks. 22 kW.
>>> Słupki mają gniazda Type 2?
>>
>> Inaczej nie są słupkami.
>
> I trzeba mieć własny kabel type 2?
Jeśli słupek/stacja ma gniazdo, to trzeba.
Na alledrogo taki kabel da się kupić za 300 zł.
-
12. Data: 2024-08-29 10:21:26
Temat: Re: cenka opada
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 29 Aug 2024 06:26:42 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 28-08-2024 o 16:17, J.F pisze:
>>> Kabel jest sam z siebie zabezpieczony, nie wszystkie piny są obsadzone w
>>> takich o zbyt małych możliwościach.
>>
>> No ale chyba są rózne prądy? dopuszczalne?
>> słupek na 50kW, samochód na 50kW, a kabel 22kW ...
>
> Jak stacja ma 50 kW na AC, to ma własny kabel, a nie gniazdo.
> Słupki to maks. 22 kW.
A ten kabel to z jaką wtyczką? Może być Type 2?
I jak to wtedy nazywamy, jeśli to ciągle AC, a "ładowarka" w
samochodzie ?
>>>> Słupki mają gniazda Type 2?
>>> Inaczej nie są słupkami.
>> I trzeba mieć własny kabel type 2?
>
> Jeśli słupek/stacja ma gniazdo, to trzeba.
> Na alledrogo taki kabel da się kupić za 300 zł.
I drugi kabel z EVSE, czy jak to się tam nazywa?
J.
-
13. Data: 2024-08-29 15:48:48
Temat: Re: cenka opada
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 29-08-2024 o 10:21, J.F pisze:
> On Thu, 29 Aug 2024 06:26:42 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 28-08-2024 o 16:17, J.F pisze:
>>>> Kabel jest sam z siebie zabezpieczony, nie wszystkie piny są obsadzone w
>>>> takich o zbyt małych możliwościach.
>>>
>>> No ale chyba są rózne prądy? dopuszczalne?
>>> słupek na 50kW, samochód na 50kW, a kabel 22kW ...
>>
>> Jak stacja ma 50 kW na AC, to ma własny kabel, a nie gniazdo.
>> Słupki to maks. 22 kW.
>
>
> A ten kabel to z jaką wtyczką? Może być Type 2?
Tak.
>
> I jak to wtedy nazywamy, jeśli to ciągle AC, a "ładowarka" w
> samochodzie ?
Stacja ładowania.
>
>>>>> Słupki mają gniazda Type 2?
>>>> Inaczej nie są słupkami.
>>> I trzeba mieć własny kabel type 2?
>>
>> Jeśli słupek/stacja ma gniazdo, to trzeba.
>> Na alledrogo taki kabel da się kupić za 300 zł.
>
> I drugi kabel z EVSE, czy jak to się tam nazywa?
Jeden z tych dwóch kabli jest na wyposażeniu auta, czasem oba.
-
14. Data: 2024-08-29 16:17:17
Temat: Re: cenka opada
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 29 Aug 2024 15:48:48 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 29-08-2024 o 10:21, J.F pisze:
>> On Thu, 29 Aug 2024 06:26:42 +0200, Cavallino wrote:
>>> W dniu 28-08-2024 o 16:17, J.F pisze:
>>>>> Kabel jest sam z siebie zabezpieczony, nie wszystkie piny są obsadzone w
>>>>> takich o zbyt małych możliwościach.
>>>>
>>>> No ale chyba są rózne prądy? dopuszczalne?
>>>> słupek na 50kW, samochód na 50kW, a kabel 22kW ...
>>>
>>> Jak stacja ma 50 kW na AC, to ma własny kabel, a nie gniazdo.
>>> Słupki to maks. 22 kW.
>>
>> A ten kabel to z jaką wtyczką? Może być Type 2?
> Tak.
>
>> I jak to wtedy nazywamy, jeśli to ciągle AC, a "ładowarka" w
>> samochodzie ?
>
> Stacja ładowania.
>>>>>> Słupki mają gniazda Type 2?
>>>>> Inaczej nie są słupkami.
>>>> I trzeba mieć własny kabel type 2?
>>>
>>> Jeśli słupek/stacja ma gniazdo, to trzeba.
>>> Na alledrogo taki kabel da się kupić za 300 zł.
>>
>> I drugi kabel z EVSE, czy jak to się tam nazywa?
>
> Jeden z tych dwóch kabli jest na wyposażeniu auta, czasem oba.
A ostatnio nie zero? Przeciez kupujesz auto z możliwościa szybkiego
ładowania, to nie będziesz na jakieś słupki jeździł :-)
ech, musiałbym Zmywaka pooglądać dokładnie, jakie on ma gniazdka przy
fabryce :-)
J.
-
15. Data: 2024-08-29 17:33:43
Temat: Re: cenka opada
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 29-08-2024 o 16:17, J.F pisze:
> On Thu, 29 Aug 2024 15:48:48 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 29-08-2024 o 10:21, J.F pisze:
>>> On Thu, 29 Aug 2024 06:26:42 +0200, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 28-08-2024 o 16:17, J.F pisze:
>
>>>>>> Kabel jest sam z siebie zabezpieczony, nie wszystkie piny są obsadzone w
>>>>>> takich o zbyt małych możliwościach.
>>>>>
>>>>> No ale chyba są rózne prądy? dopuszczalne?
>>>>> słupek na 50kW, samochód na 50kW, a kabel 22kW ...
>>>>
>>>> Jak stacja ma 50 kW na AC, to ma własny kabel, a nie gniazdo.
>>>> Słupki to maks. 22 kW.
>>>
>>> A ten kabel to z jaką wtyczką? Może być Type 2?
>> Tak.
>>
>>> I jak to wtedy nazywamy, jeśli to ciągle AC, a "ładowarka" w
>>> samochodzie ?
>>
>> Stacja ładowania.
>
>>>>>>> Słupki mają gniazda Type 2?
>>>>>> Inaczej nie są słupkami.
>>>>> I trzeba mieć własny kabel type 2?
>>>>
>>>> Jeśli słupek/stacja ma gniazdo, to trzeba.
>>>> Na alledrogo taki kabel da się kupić za 300 zł.
>>>
>>> I drugi kabel z EVSE, czy jak to się tam nazywa?
>>
>> Jeden z tych dwóch kabli jest na wyposażeniu auta, czasem oba.
>
> A ostatnio nie zero?
Nie.
> Przeciez kupujesz auto z możliwościa szybkiego
> ładowania
Nawet producent wolałby żebyś tego nie robił.
Ty też nie.
Podstawa to ładowanie AC, a DC to tylko dodatek na dłuższą trasę, do
okazjonalnego użytku.
-
16. Data: 2024-08-29 17:41:37
Temat: Re: cenka opada
Od: ddddddddddd <d...@d...pl>
On 29/08/2024 16:33, Cavallino wrote:
>
>> Przeciez kupujesz auto z możliwościa szybkiego
>> ładowania
>
> Nawet producent wolałby żebyś tego nie robił.
> Ty też nie.
>
> Podstawa to ładowanie AC, a DC to tylko dodatek na dłuższą trasę, do
> okazjonalnego użytku.
to jak to jest - dzisiejsze auta (wszystkie?) dostają AC i wtedy
wykorzystują swoją ładowarkę, albo DC z szybkiej ładowarki (wtedy jak
rozumiem ładowarka AC wbudowana w auto nie musi być za szybka)?
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
17. Data: 2024-08-30 08:25:18
Temat: Re: cenka opada
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 29-08-2024 o 17:41, ddddddddddd pisze:
> On 29/08/2024 16:33, Cavallino wrote:
>>
>>> Przeciez kupujesz auto z możliwościa szybkiego
>>> ładowania
>>
>> Nawet producent wolałby żebyś tego nie robił.
>> Ty też nie.
>>
>> Podstawa to ładowanie AC, a DC to tylko dodatek na dłuższą trasę, do
>> okazjonalnego użytku.
>
> to jak to jest - dzisiejsze auta (wszystkie?) dostają AC i wtedy
> wykorzystują swoją ładowarkę, albo DC z szybkiej ładowarki (wtedy jak
> rozumiem ładowarka AC wbudowana w auto nie musi być za szybka)?
Nie.
Zazwyczaj jest i AC i DC.
Najtańsze modele mają DC tylko w opcji.