-
11. Data: 2012-04-29 21:40:56
Temat: Re: [c] doom source
Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>
On 29/04/2012 14:28, Sebastian Biały wrote:
> On 2012-04-29 14:25, f...@N...gazeta.pl wrote:
>> wogole cals stronka owego fabiena jest chyba dosyc ciekawa
>
> Faktycznie, to *ciekawy* pomysł oglądać źródla w pdf. Czekam na wersje
> bmp i wav.
ja też. I mp3 :)
B.
-
12. Data: 2012-04-29 22:55:41
Temat: Re: [c] doom source
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
<f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>
> > <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> >
> > > zachecam do omowienia niniejszego sourca do dooma,
> > >
> > > http://www.lulu.com/items/volume_18/325000/325979/1/
print/doomsrc.pdf
> > >
> > > co sadzą ntt grupowicze, np jakie plusy i minusy?
> > > jak np z podzialem na pliki ? jak z nazwami funkcji
> > > albo konkretnymi kawalkami kodu?
> >
> > Stara sztuczka z procentami na stałoprzecinkowych:
> > if (cnt_kills[0] >= (plrs[me].skills * 100) / wbs->maxkills)
> >
>
> mi nie podobaja sie skrotowe nazwy i przedrostki przed nazwami
jeszcze inna rzecz ktora mi sie nie podoba to dostepy przez ->
i to ze nie jest latwo sie zorientowac jakie struktury/dane
opisują 'game state'
- co tutaj opisuje game state? co dokladnie tworzy mape
a co reszte/postaci?
- po co tam jest jakis rozbudowany system przekazywania eventow?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
13. Data: 2012-04-30 12:24:33
Temat: Re: [c] doom source
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
<f...@n...gazeta.pl> wrote:
> jeszcze inna rzecz ktora mi sie nie podoba to dostepy przez ->
A co w nich złego?
> - po co tam jest jakis rozbudowany system przekazywania eventow?
Może wyewoluował z prostego i nikt go nie zrefaktoryzował.
--
Gof
-
14. Data: 2012-05-02 20:43:37
Temat: Re: [c] doom source
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
<f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>
> > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> >
> > > M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> > >
> > > > <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> > > >
> > > > > zachecam do omowienia niniejszego sourca do dooma,
> > > > >
> > > > > http://www.lulu.com/items/volume_18/325000/325979/1/
print/
doomsrc.pdf
> > > > >
> > > > > co sadzą ntt grupowicze, np jakie plusy i minusy?
> > > > > jak np z podzialem na pliki ? jak z nazwami funkcji
> > > > > albo konkretnymi kawalkami kodu?
> > > >
> > > > Stara sztuczka z procentami na stałoprzecinkowych:
> > > > if (cnt_kills[0] >= (plrs[me].skills * 100) / wbs->maxkills)
> > > >
> > >
> > > mi nie podobaja sie skrotowe nazwy i przedrostki przed nazwami
> > > - pozatym jest to chyba dosyc przyzwoitu kod w c (jest tam
> > > pewien rodzaj podejscia do wglebniejszego optymalizowania
> > > roznych zwyklych rzeczy - (znany i mi tez z dawniejszych
> > > czasow, bo mialem podobne podejscie - teraz juz nie
> > > optymalizuje takich zwyklych rzeczy))
> > Ile czasu przeznaczyłeś na czytanie i analizowanie tego kodu? :)
> >
>
> chwilowo przejrzalem pobieznie (20 min) ale to i tak sporo mowi
> - pozniej mam zamiar popatrzec wiecej i jakies ciekawostki co
szkoda ze nikt sie nie kwapi zeby sie w to troche wczytac i
pogadac bo imo to jest dobry temat, jak sie wczytuje to widze ze
jest tam troche ciekawych rzeczy, zwlaszcza kod do obslugi
netu/multiplayera mnie ciekawi bo nigdy nie pisalem zadnej
komunikacji sieciowej i przydaloby mi sie przyjrzec/nauczyc
jak to sie robi a w tych sourcach jak widze calego kodu
do obslugi multiplayera nie ma wcale duzo (tak ze ew zachecam
do wypowiedzi ntt ) pozniej policze ile to jest lini
> najmniej na pewno dadzą sie wychycic (np ciekawe jest jak
> wygladaja tam gamma tables - akurat pamietam jak wygladalo
> to rozjasnianie w domie) itd),
>
>
>
>
>
> > > wogole cals stronka owego fabiena jest chyba dosyc ciekawa -
> > Jak stronka? To nie ten sam fabien co od szachów? :D
> >
> > Pozdrawiam :D
> >
> >
> >
> >
>
>
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
15. Data: 2012-05-02 21:33:01
Temat: Re: [c] doom source
Od: Przemek O <p...@o...eu>
W dniu 2012-05-02 20:43, f...@N...gazeta.pl pisze:
> szkoda ze nikt sie nie kwapi zeby sie w to troche wczytac i
> pogadac bo imo to jest dobry temat, jak sie wczytuje to widze ze
> jest tam troche ciekawych rzeczy, zwlaszcza kod do obslugi
> netu/multiplayera mnie ciekawi bo nigdy nie pisalem zadnej
> komunikacji sieciowej i przydaloby mi sie przyjrzec/nauczyc
> jak to sie robi a w tych sourcach jak widze calego kodu
> do obslugi multiplayera nie ma wcale duzo (tak ze ew zachecam
> do wypowiedzi ntt ) pozniej policze ile to jest lini
Bo osobom które się tym interesowały już się nie chce. Ten kod jest
znany i stary (w sensie czasu udostępnienia). ZTCP przeglądałem go w
czasach gdy był portowany na Delphi, czyli okolice 2005/2006 roku. Co z
portowania wyszło? youtube i DelphiDoom.
pozdrawiam,
Przemek O.
-
16. Data: 2012-05-02 21:52:24
Temat: Re: [c] doom source
Od: " profesor fir" <f...@N...gazeta.pl>
Przemek O <p...@o...eu> napisał(a):
> W dniu 2012-05-02 20:43, f...@N...gazeta.pl pisze:
>
> > szkoda ze nikt sie nie kwapi zeby sie w to troche wczytac i
> > pogadac bo imo to jest dobry temat, jak sie wczytuje to widze ze
> > jest tam troche ciekawych rzeczy, zwlaszcza kod do obslugi
> > netu/multiplayera mnie ciekawi bo nigdy nie pisalem zadnej
> > komunikacji sieciowej i przydaloby mi sie przyjrzec/nauczyc
> > jak to sie robi a w tych sourcach jak widze calego kodu
> > do obslugi multiplayera nie ma wcale duzo (tak ze ew zachecam
> > do wypowiedzi ntt ) pozniej policze ile to jest lini
>
> Bo osobom które się tym interesowały już się nie chce. Ten kod jest
> znany i stary (w sensie czasu udostępnienia). ZTCP przeglądałem go w
> czasach gdy był portowany na Delphi, czyli okolice 2005/2006 roku. Co z
> portowania wyszło? youtube i DelphiDoom.
>
> pozdrawiam,
> Przemek O.
no wiem, ze moze sie nie chciec (to jest poniekad zrozumiale
bo sam tak mam ze czasem jak zajmuje sie czyms to nie chce
mi sie wdawac w dyskusje nt czegos innego)
z drugiej jednak strony mz temat jest jednak wyjatkowo
ciekawy i pouczajacy, wyjatkowo ciesze sie ze mnie naszlo
na przegladanie tych zrodel bo jednak mam wrazenie ze duzo
sie z tego ucze (same zrodla tez sciagnalem sbie juz ze
3 lata temu ale wtedy bylem za cienki by moc to poczytac
- teraz gdy czesc tematow probowalem juz robic samamu i po
swojemu (np net/ai/rowniez inne ) przygladanie sie jak
zrobione jest to w doomie jest zarazem ulatwione jak
i wyjatkowo ciekawe)
( nie wykluczam ze porusze jeszcze pare
szczegolowych tematow zwiazanych z tymi
sourcami )
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
17. Data: 2012-05-02 23:55:32
Temat: Re: [c] doom source
Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>
<f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> szkoda ze nikt sie nie kwapi zeby sie w to troche wczytac i
> pogadac bo imo to jest dobry temat.
Każdy interesuje się czym innym. Mnie lekko intryguje tamto źródełko:
https://github.com/mcostalba/Stockfish/tree/master/s
rc
To jeden z najlepszych programów na świecie do szachów, a może wręcz
najlepszy - w szachach dużo zależy od tego jakie przyjąć kryterium
oceny. Na przeciw fascynacji tamtym źródłem czuję do niego odrazę,
bo jeśli przeczytam ze zrozumieniem to potem nie napiszę wg swojego
pomysłu ale wg pomysłu innego autora - de facto bardzo trudno zrozumieć.
Z komentarzy wręcz wynika że sami autorzy nie wszystko rozumieją, np.
program grał gorzej po naprawieniu czegoś, co zgodnie ze wszelką logiką
było błędem. Zaskakująco jednak z "błędem" gra lepiej :)
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
18. Data: 2012-05-03 09:21:13
Temat: Re: program stockfish
Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>
no tez w miare ciekawe; czytales to i kojarzysz co to
robi i gdzie? mniejsze od dooma na oko chyba ze dwa razy,
mozesz opowiedziec co tam sie dzieje to tez mozna pogadac
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
19. Data: 2012-05-03 10:59:06
Temat: Re: program stockfish
Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
<f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> no tez w miare ciekawe; czytales to i kojarzysz co to
> robi i gdzie? mniejsze od dooma na oko chyba ze dwa razy,
> mozesz opowiedziec co tam sie dzieje to tez mozna pogadac
Szczegółów nie rozumiem. Ogólnie ten program ma to samo co
każdy program do grania w tego typu grę:
1) przeszukiwanie drzewa gry
2) funkcję oceny pozycji
3) książkę debiutową
4) bazę końcówek
5) do tego ma masę technik usprawniających przeszukiwanie drzewa.
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
20. Data: 2012-05-03 11:16:00
Temat: Re: program stockfish
Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>
M.M. <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
>
> > no tez w miare ciekawe; czytales to i kojarzysz co to
> > robi i gdzie? mniejsze od dooma na oko chyba ze dwa razy,
> > mozesz opowiedziec co tam sie dzieje to tez mozna pogadac
>
> Szczegółów nie rozumiem. Ogólnie ten program ma to samo co
> każdy program do grania w tego typu grę:
> 1) przeszukiwanie drzewa gry
> 2) funkcję oceny pozycji
> 3) książkę debiutową
> 4) bazę końcówek
> 5) do tego ma masę technik usprawniających przeszukiwanie drzewa.
> Pozdrawiam
>
a wlasnie jak to drzewo jest 'przeszukiwane'?, dla szachow
to rosnie bardzo szybko nap powiedzmy ze jest 30 mozliwych
ruchow bialych na to 30 mozliwych ruchow czarnych, po ktorych
jest 30 mozliwych ruchow bialych (dla dwu tur naprzod robi sie
ok miliona mozliwosci) ?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/