  • 31. Data: 2014-03-25 14:11:29
    Temat: Re: bramka schmita
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:lgrrje$efo$1@node1.news.atman.pl...

    > nie czytasz uważnie, dlaczego wykres wygląda jak sinus, a nie jak
    > prostokąt?
    Jak nie dajesz fragmentu cytatu z poprzedniej wypowiedzi to przynajmniej
    mnie zmuszasz do dodatkowych działań aby ustalić czy odpowiadasz mi, czy
    komuś innemu (normalnie widzę tylko nowe wypowiedzi, bez historii i mi to
    zupełnie wystarcza we wszystkich dyskusjach z wyjątkiem dyskusji z Tobą).
    Już Ci kiedyś na to zwracałem uwagę. Do trzech razy sztuka. Następnym razem
    taką nie wiadomo do kogo wypowiedź olewam.

    A o tym dlaczego wykres wygląda jak sinus to już Ci kilka osób pisało.
    Jeszcze raz: prostokąt 10MHz składa się z: sinusa 10MHz, sinusa 30MHz,
    sinusa 50MHz, itd w nieskończoność.
    Im więcej harmonicznych ((specjalny komunikat dla ZOMO: 4 to odwrócone
    krzesełko, a 8 to bałwanek :) ) te kolejne sinusy inaczej są zwane
    harmonicznymi) dostarczysz ze źródła do odbiornika tym bardziej prostokątne
    będzie to, co do niego dotrze. Ale, że nie jesteś w stanie dostarczyć
    wszystkich harmonicznych to nigdy nie dostarczysz dokładnie tego co masz na
    wejściu i żaden oscyloskop nie pokazuje prawdziwego przebiegu tylko jakieś
    jego.... przecież to już pisałem.
    Jak oscyloskop ma pasmo 20MHz to ile harmonicznych pokaże i jak one razem
    będą wyglądały.

    Jak komuś trzeba to samo kilka razy kawa na ławę to albo nie kumaty, albo
    udaje że nie kumaty. I w jednym i w drugim przypadku - szczere wyrazy
    współczucia.
    P.G.

  • 32. Data: 2014-03-25 14:16:49
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-24 15:17, tusk, donald tusk pisze:
    > kiedyś myślałem, że znam się nieco na elektronice, ale już tak nie
    > myślę

    Witaj w klubie :)

    Zmniejsz częstotliwość zegara bo ci chyba oscyloskop nie wyrabia.

  • 33. Data: 2014-03-25 14:19:05
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-24 17:46, tusk, donald tusk pisze:
    > przy znacząco mniejszej f obraz jest taki:
    > http://zsyp.eu/smieci/Gen_NiskaF.JPG
    > też dziwna sprawa... jakby jakaś wielka pojemność była na wyjściu, ale
    > nic tam nie ma, jest złącze i dalej oscyloskop...

    Skompensuj sondę tak aby był prostokąt. Powinna być w sondzie śrubka do
    regulacji.

  • 34. Data: 2014-03-25 15:19:42
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    > Jeszcze raz: prostokąt 10MHz składa się z: sinusa 10MHz, sinusa 30MHz,
    > sinusa 50MHz, itd w nieskończoność.

    o dzięki, bo myślałem, że harmoniczne to 20 30 40 itd... ale faktycznie
    30MHz to już może wycinać.

  • 35. Data: 2014-03-25 15:28:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:lgs39v$fdr$1@node2.news.atman.pl...

    > o dzięki, bo myślałem, że harmoniczne to 20 30 40 itd... ale faktycznie
    > 30MHz to już może wycinać.
    Parzyste to też harmoniczne, ale prostokąt o wypełnieniu 50% ich nie ma.
    Zsumuj sobie graficznie sinus 10 i sinus 30 to dojdziesz do tego dlaczego
    sinus 20 tu nie pasi.
    P.G.

  • 36. Data: 2014-03-25 18:18:35
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    teraz powinno pojawić sie pytanie, jaki oscyloskop? ;o)

  • 37. Data: 2014-03-25 18:38:57
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 25.03.2014 18:18, tusk, donald tusk pisze:
    > teraz powinno pojawić sie pytanie, jaki oscyloskop? ;o)

    Tu akurat odpowiedź jest prosta i od zawsze aktualna: najlepszy na jaki
    możesz sobie pozwolić.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 38. Data: 2014-03-25 20:18:34
    Od: "Jan" <k...@p...net>

    Użytkownik "tusk, donald tusk" napisał w wiadomości grup

    kiedyś myślałem, że znam się nieco na elektronice, ale już tak nie myślę...
    mam kolejny dziwny problem, kupiłem sobie bramkę NOT schmita 74LS14... na
    wejście daję jej to:
    http://zsyp.eu/smieci/Gen_IN.JPG
    a na wyjściu otrzymuję to:
    http://zsyp.eu/smieci/Gen_OUT.JPG
    co za diabeł? może Ktoś tu się spotkał i może wyjaśnić to zajawisko?

    Masz rację. Nie znasz się. I nawet nie chcesz się uczyć. Albo raczej nie
    potrafisz. No cóż, z pustego...