  • 11. Data: 2014-03-24 16:51:23
    Temat: Re: bramka schmita
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    dodam jeszcze, że wcześniej testowałem zwykłego nota, 74LS04 i obrazki
    miałem takie same... może ten mój schmit jakiś chiński?

  • 12. Data: 2014-03-24 17:37:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tusk, donald tusk"
    >dodam jeszcze, że wcześniej testowałem zwykłego nota, 74LS04 i
    >obrazki miałem takie same... może ten mój schmit jakiś chiński?

    Przestaw generator na 100kHz.

    J.

  • 13. Data: 2014-03-24 17:38:15
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 24.03.2014 o 16:42 tusk, donald tusk <N...@g...pl>
    pisze:

    > już to robiłem, obrazek jest ten sam...
    > dziwna sprawa...
    Nie ma nic dziwnego, przy prostokącie 10mhz trudno oczekiwać że go
    zobaczysz na oscylu o paśmie 20mhz, już pierwsza harmoniczna łapie sie na
    -3db spadek pasma oscyla, a żeby widzeć w miarę prostokąt potrzeba min 5-6
    harmonicznych co daje pasmo oscyla min 50Mhz.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 14. Data: 2014-03-24 17:38:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:lgpeqo$taq$1@node2.news.atman.pl...
    > kiedyś myślałem, że znam się nieco na elektronice, ale już tak nie
    > myślę... mam kolejny dziwny problem, kupiłem sobie bramkę NOT schmita
    > 74LS14... na wejście daję jej to:
    > http://zsyp.eu/smieci/Gen_IN.JPG
    > a na wyjściu otrzymuję to:
    > http://zsyp.eu/smieci/Gen_OUT.JPG
    > co za diabeł? może Ktoś tu się spotkał i może wyjaśnić to zajawisko?
    Sprecyzuj może o co chodzi. Że bramka fazy nie odwraca ?
    P.G.

  • 15. Data: 2014-03-24 17:46:26
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    przy znacząco mniejszej f obraz jest taki:
    http://zsyp.eu/smieci/Gen_NiskaF.JPG
    też dziwna sprawa... jakby jakaś wielka pojemność była na wyjściu, ale nic
    tam nie ma, jest złącze i dalej oscyloskop...

  • 16. Data: 2014-03-24 17:47:30
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    > Sprecyzuj może o co chodzi. Że bramka fazy nie odwraca ?

    nie, że nie mam prostokąta z sinusa...

  • 17. Data: 2014-03-24 18:29:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:lgpnj3$6rq$1@node2.news.atman.pl...

    > nie, że nie mam prostokąta z sinusa...

    Prawie 2 godziny temu napisałem, że to może być cecha oscyloskopu (nie
    podałeś pasma więc mogłem tylko podejrzewać).
    W odpowiedzi podałeś pasmo czyli chwyciłeś o co biega.
    P.G.

  • 18. Data: 2014-03-24 18:34:23
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    > W odpowiedzi podałeś pasmo czyli chwyciłeś o co biega.

    aż nie che mi się wierzyć, że już przy 10MHz dzieją się takie klocki... co
    to jest 10MHz, poza tym dla tej małej f też mój prostokąt daleki jest od
    ideału... ja się spodziewałem czasów narastania rzędu 100 ns... a są widać
    jakie...

    pytanie, czy można w jakiś sposób obejrzeć dysponowanym przeze mnie
    urządzniem prawdziwy przebieg na wyjściu?

  • 19. Data: 2014-03-24 18:38:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tusk, donald tusk" napisał w wiadomości
> [...]
    >prostokąt daleki jest od ideału... ja się spodziewałem czasów
    >narastania rzędu 100 ns... a są widać jakie...

    No, jakie sa ?

    >pytanie, czy można w jakiś sposób obejrzeć dysponowanym przeze mnie
    >urządzniem prawdziwy przebieg na wyjściu?

    Przeciez ci napisano.

    J.

  • 20. Data: 2014-03-24 18:40:21
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    > Przeciez ci napisano.

    w którym poście, bo jakoś nie widzę, ogólnie to ja nie widzę 3/4 postów na
    newsach, też nie wiem czemu...