  • Data: 2017-11-05 21:30:16
    Temat: Re: brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-30 o 21:45, JaNus pisze:

    > Argument przekonywujący, nawet wielce, ale... Ale szkoły przepełnione,
    > więc dzieciaki mają uczyć się wszak na dwie zmiany, a podobno nawet i
    > trzy! Nad tym się chwilę zatrzymam, choć nieco zbaczam z tematu:
    > Jak można sobie te 3 zmiany wyobrazić?
    Witam
    Całą 3 i 4 klasę chodziłem do szkoły na trzecią zmianę. Lekcje zaczynały
    się około 14 - 15 a kończyły o 19 - 20. W czwartki i piątki lekcje były
    od 16 do 21. Zimą było ciemno gdy się szło do szkoły i ciemno gdy
    wracało. A było to w latach 1971-1973. W tamtych czasach w moim
    miasteczku obowiązywała "godzina milicyjna" dla uczniów szkół
    podstawowych, czyli po godzinie 20 uczeń podstawówki mógł przebywać na
    ulicy tylko pod opieką dorosłego. Pilnowały tego patrole złożone z
    milicjanta, nauczyciela i rodzica. Uczniowie chodzący na trzecią zmianę
    mogli oczywiście być na ulicy po 20, ale tylko na drodze ze szkoły do
    domu. No i jeszcze był obowiązek noszenia tarczy szkolnej na rękawach,
    żeby od razu wiadomo było z jakiej szkoły jest uczeń. I co
    najważniejsze, żeby nawiązać do tematyki grupy, wtedy nie było
    komputerów, nawet kalkulatorów nie było.