  • 11. Data: 2009-04-08 13:50:07
    Temat: Re: bmw k100 olej
    Od: falco <m...@w...pl>

    Kuczu pisze:

    > Ja nie mowie ze nie.

    ja tak nie odebrałem, tylko podałem sprawdzonego producenta, którego
    znam. ;)

    > Generalnie jest to olej ktory nie jest dostepny
    > od reki na wiekszosci stacji benzynowych.

    powiem więcej, na stacjach benzynowych nigdy nie spotkałem Midlanda,
    niestety jest bardzo ciężko osiągalny. :(
    Ja mam to szczęście, że mam u siebie dostępny z beczek lub w bańkach,
    ale ogólnie "w trasie" czy "na mieście" ze świecą szukać... :(

    --
    (Po)zdrówka! falco
    sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175

  • 12. Data: 2009-04-08 13:52:49
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    de Fresz pisze:

    > Znaczy lepkość ma być dokładnie taka i żadna inna? Dziwne, w innych
    > moturach się to dobiera do temp. użytkownania, najczęściej jest stosowna
    > tabelka w instrukcji.

    No nie takie dziwne biorac pod uwage ze silnik K100 ma wiecej wspolnego
    z silnikiem samochodowym niz motocyklowym. Chlodzenie ciecza, silnik
    calkowicie oddzielony od sprzegla i skrzyni biegow. Przy uzytkowaniu w
    temperaturach dodatnich i sprawnym ukladzie chlodzenia nie widze powodu
    aby zmieniac to co zaleca producent.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 13. Data: 2009-04-08 13:58:02
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-08 15:52:49 +0200, Kuczu <p...@j...pl> said:

> [...]
    > calkowicie oddzielony od sprzegla i skrzyni biegow. Przy uzytkowaniu w
    > temperaturach dodatnich i sprawnym ukladzie chlodzenia nie widze powodu

    Nie no luz, tak się tylko zdziwiłem. Choć 20W-50 to jeśli mnie pamięć
    nie zwodzi od 0 do 60 Cee, więc dla motocykla w sam raz (w znakomitej
    większości przypadków).

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 14. Data: 2009-04-08 17:18:20
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    de Fresz napisał(a):

    > Znaczy lepkość ma być dokładnie taka i żadna inna? Dziwne, w innych
    > moturach się to dobiera do temp. użytkownania, najczęściej jest stosowna
    > tabelka w instrukcji.

    Sie dobieralo, gdy byly oleje sezonowe o wezszej rozpietosci lepkosci.
    Zima SAE10W30, latem SAE20W40. Teraz masz oleje wielosezonowe i nie
    musisz sie glowic w przecietnych warunkach jazdy.
    BTW troszke paradoskalne: Technologie wspolczesne pozwalaja na istnienie
    olejow wielosezonowych, a opon uniwersalnych (przynajmniej w
    katamaranach) ze swieca szukac. Jeszcze niedawno bylo zupelnie odwrotnie.

  • 15. Data: 2009-04-08 18:50:55
    Od: v...@p...onet.pl

    On 8 Kwi, 14:58, Kuczu <p...@j...pl> wrote:

    > No to 20W50. Dokladnie taki sam jak w HD. Malo firm to produkuje,
    > Castrol na pewno.
    >
    > --
    > Kuczu
    > LOUD PIPES SAVE LIVES !!
    > Harley Davidson FXR-Chttp://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

    witam . wlasnie sprzeglo jest suche . czyli moze byc jak kazdy
    samochodowy oczywiscie o okreslonych parametrach . 20w 50
    pzdr vivaldi bmw k100

  • 16. Data: 2009-04-08 21:34:31
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-08 19:18:20 +0200, zbigi
    <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> said:

    > Sie dobieralo, gdy byly oleje sezonowe o wezszej rozpietosci lepkosci.

    A nie było to dużo ważniejsze bardziej w czasach olejów "single grade"?
    Tak się pytam, bo za młody jestem, żeby pamiętać tamte czasy ;-)
    Zresztą w instrukcjach do motocykli w miarę współczesnych wciąż są
    tabelki z lepkością w funkcji temperatury - mam takie przy wszystkich
    trzech posiadanych.
    Tak na marginesie - taki Mercedes do dzisiaj zalewa fabrycznie (i w
    autoryzowanych serwisach) oleje o pojedyńczej klasie lepkości.
    20W-50 to AFAIK "normalna" rozpiętość jak na współczesne półsyntetyki,
    choć mniej popularna od najpowszechniejszej 10W-40. Syntetyki potrafią
    mieć 10W-50 czy nawet 5W-50, ale to już bardziej samochodowe, choć
    AFAIR Bell Ray robi ten pierwszy jako motocyklowy (nie wiem czy jeszcze
    ktoś również, akurat ta firma się mi rzuciła w oczy)..

> [...]
    > istnienie olejow wielosezonowych, a opon uniwersalnych (przynajmniej w
    > katamaranach) ze swieca szukac. Jeszcze niedawno bylo zupelnie

    W sumie dość ciekawa obserwacja, ale faktycznie coś w tym jest.

  • 17. Data: 2009-04-09 06:25:34
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    zbigi wrote:
    > BTW troszke paradoskalne: Technologie wspolczesne pozwalaja na
    > istnienie olejow wielosezonowych, a opon uniwersalnych
    > (przynajmniej w katamaranach) ze swieca szukac. Jeszcze niedawno
    > bylo zupelnie odwrotnie.

    Po co sprzedać raz w roku opony, jak można dwa razy w roku?

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 18. Data: 2009-04-09 06:34:56
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    de Fresz pisze:

    > 20W-50 to AFAIK "normalna" rozpiętość jak na współczesne półsyntetyki,

    Akurat HD zaleca w tej lepkosci olej mineralny. Sam tak izreszta
    sprzedaje pod wlasna marka.

> [...]
    > Bell Ray robi ten pierwszy jako motocyklowy (nie wiem czy jeszcze ktoś
    > również, akurat ta firma się mi rzuciła w oczy)..

    RevTech, Castrol, Pennzoil i wiele innych. Ja na przyklad zaczynam
    eksperyment z Delo z Louisa za 23 Euro za 4 litry.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 19. Data: 2009-04-09 10:09:33
    Od: Maciej Świętochowski <...@s...eu>

    On Wed, 08 Apr 2009 14:58:53 +0200
    Kuczu <p...@j...pl> wrote:
    > No to 20W50. Dokladnie taki sam jak w HD. Malo firm to produkuje,
    > Castrol na pewno.

    Bel-Ray też, mam taki w bańce gdzieś w domu, półsyntetyk.

    Pozdrawiam,

    --
    Maciej Świętochowski <...@s...eu>

  • 20. Data: 2009-04-09 16:07:59
    Od: "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com>

    Witam !
    Wracając do tematu oleju do Cegły (gratuluję dobrego wyboru maszyny!).
    Moja pierwsza ganiała i gania w rękach nowego właściciela na
    samochodowym (podkreślam samochodowym), półsyntetycznym Motulu 4100
    15W50 http://www.motul.auto.pl/index.php?p=171. Obecna cegła też
    będzie na tym ganiać jeśli nie znajdę jakiegoś oleju w podobnej klasie
    (okazyjnie dostała 10W60 syntetyczne) za niższą cenę. W przekładnie
    polecany jest olej syntetyczny min 75W90, tu nie warto oszczędzać -
    przy droga zabawa z wymianą przekładni. Wymiana oleju w skrzyni i
    przekładni raz na dwie wymiany oleju silnikowego (a te co 7500 km).

    Pozdrawiam,
    --
    Rafik aka DeLeTe vel Loosiu
    BMW K75S - piękna, zielona, poszła w dobre ręce...