  • 1. Data: 2017-12-29 21:59:49
    Temat: bezprzewodowy miernik - znacie to?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    u jednego youtubera zauważyłem fajny gadżet. coś w rodzaju
    bezprzewodowego miernika. znaczy sam miernik ma zasilanie i przewody,
    ale niema wyświetlacza. wyświetlaczem jest ekran telefonu.
    https://moosh.im/
    o ile w pierwszej chwili urządzenie wydaje się mało przydatne. to po
    zastanowieniu już tak nie jest. No bo telefon ma dużo pamięci i
    stosunkowo duży ekran, więc to może służyć jako prosty oscyloskop. Wiem,
    teraz właściciele oscyloskopów parsknęli śmiechem, ale mnie by się
    przydało zobaczyć jak siada napięcie na akumulatorze samochodowym przy
    rozruchu. Albo jak wpływa na napięcie rozruch wiertarki czy szlifierki.
    cena tego urządzenia =125usd powala. mnie się wydaje że
    arduino+bluetooth+program dałby radę. Może znacie kogoś kto juz takie
    coś wystrugał?

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-12-29 22:07:48
    Temat: Re: bezprzewodowy miernik - znacie to?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/29/2017 9:59 PM, ToMasz wrote:
    > arduino+bluetooth+program dałby radę. Może znacie kogoś kto juz takie
    > coś wystrugał?

    Tak. Ja wystrugałem bluetooth dorobiony do Mastecha MS8340A. Da się
    prawie w kazdym mierniku posiadającym RS232, nawet jesli nigdzie nie
    jest wyprowadzony. Wiele chipsetow stosowanych w miernikach ma takie
    ficzery, otwierasz, szukasz scalaka, czytasz dokumentacje i może coś z
    tego wyniknąć.

    https://sigrok.org/wiki/Supported_hardware#Multimete
    rs

    Sprawdzanie prądu rozuchu raczej nie wchodzi w grę: przeciętny multimetr
    ma żalosny czas reakcji.

  • 3. Data: 2017-12-29 22:26:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Sprawdzanie prądu rozuchu raczej nie wchodzi w grę: przeciętny multimetr
    > ma żalosny czas reakcji.

    Prawie wszędzie, gdzie użyjesz multimetru jesteś w otoczeniu zakłóceń
    50Hz. Stosowane kable pomiarowe wyglądają zupełnie inaczej niż sonda
    oscyloskopowa. Impedancja wejściowa jest duża. Top sprzyja "łapaniu"
    zakłóceń. Aby ich efekt był minimalny mierzona wartość powinna być
    całkowana w czasie będącym wielokrotnością 20ms.
    P.G.

  • 4. Data: 2017-12-29 22:45:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/29/2017 10:26 PM, Piotr Gałka wrote:
    > Aby ich efekt był minimalny mierzona wartość powinna być
    > całkowana w czasie będącym wielokrotnością 20ms.

    Nie przesadzajmy, szybkie mierniki, rzedu nastu pomiarow / sek mają
    takie same kable i nie specjalnie przejmują sie okresem napięcia sieci.
    Zakłucenia sa, ale nie aż takie aby całkowicie uniemożliwić pomiary. Do
    mierzenia prądu rozruchu nada się wystarczająco, relatywnie tani Uni-T
    71D ma taki ficzer, high speed mode z logowaniem z obnizoną rozdzielczością.

  • 5. Data: 2017-12-29 22:53:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Uni-T 71D
    relatywnie tani ? 460zł ? To chyba bym wolał wydać wspomniane 125zł.

    tu jest artykuł o zabawie z arduino za 3 usd w roli oscyloskopu z
    częstotliwością próbkowania 200hz.

    http://myinventions.pl/index.php?page=Oscyloskop

    ToMasz

  • 6. Data: 2017-12-30 00:12:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/29/2017 10:53 PM, ToMasz wrote:
    > relatywnie tani ? 460zł ?

    350zł z przesyłką z chin za friko.

    > To chyba bym wolał wydać wspomniane 125zł.

    Zależy co chcesz. Chciałes multimetr, 71D jest całkiem wypasionym
    multimetrem z funkcja rozsadnie szybkiego logowania (10 pomiarów / sek),
    który działa z open source loggerami i można to łatwo przerobić na
    bluetooth. Sa lepsze multimetry i gorsze, ale akuratnie ten ma co
    chcesz, jeśli chcesz zobaczyć prąd rozruchu. Jesli nie chcesz to moj
    Mastech jest całkiem ok do logowania 1s po dodaniu bluetooth. Czasami
    miesiąc rzeźby w dłubanie hardware i firmware mozna zaoszczędzić właśnie
    wydając 3 stówki więcej.

    > tu jest artykuł o zabawie z arduino za 3 usd w roli oscyloskopu z
    > częstotliwością próbkowania 200hz.
    > http://myinventions.pl/index.php?page=Oscyloskop

    Przeproś się raczej z armami, ESP8266 ma szansę być całkiem rozsadną
    alternatywą dla oscyloskopow hobbystycznych za śmieszne pieniądze.

    http://embedded-lab.com/blog/tag/esp8266-oscilloscop
    e/

    Poniewaz płytki z ESP8266 biegają za $3 na aliexpress a szybkie
    przetworniki sa jeszcze tańsze to sam się zastanawiam czy nie zrobić
    data loggera na wifi. Przydalby się w kilku miejscach na domu. Tylko
    trzeba soft pisać, co jest dołujące.

  • 7. Data: 2017-12-30 00:15:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/30/2017 12:12 AM, Sebastian Biały wrote:
    > 350zł z przesyłką z chin za friko.

    Autopoprawka. Już ich nie ma na ali w tej cenie. Rozeszły się w święta
    ... A ja się zastanawiałem :/

  • 8. Data: 2017-12-30 10:08:30
    Od: jacek <j...@w...pl>

> [...]
    > mierzenia prądu rozruchu nada się wystarczająco, relatywnie tani Uni-T
    > 71D ma taki ficzer, high speed mode z logowaniem z obnizoną
    Do mierzenia prądu rozruchu to wystarczy Moduł WiFi Wemos D1 mini Pro
    który będzie mierzył na wbudowanym ADC 10bit co np. 1ms i wysyłał
    po WiFi pakiety np. jako wirtualny COM...

    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2017-12-30 12:58:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Nie przesadzajmy, szybkie mierniki, rzedu nastu pomiarow / sek mają
    > takie same kable i nie specjalnie przejmują sie okresem napięcia sieci.

    W jaki sposób naście pomiarów na sekundę przeczy całkowaniu w 20ms?
    Dopiero ponad 50 pomiarów na sekundę sugeruje, że nie przejmuje się
    okresem sieci (celowo nie piszę przeczy).
    P.G.

  • 10. Data: 2017-12-30 15:19:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Do mierzenia prądu rozruchu to wystarczy Moduł WiFi Wemos D1 mini Pro
    > który będzie mierzył na wbudowanym ADC 10bit co np. 1ms i wysyłał
    > po WiFi pakiety np. jako wirtualny COM...

    bardzo lakonicznie, ale dziękuję. z szybkich poszukiwani wynika ze wemos
    d1 (popraw mnie prosze jeśli się mylę) to układ podobny do arduino mini
    cośtam, ale z wbudowanym wifi. czy można go programować tak jak arduino
    w środowisku arduino w języku c? Myślę że 100 pomiarów na sekundę,
    wykonane w 10 sekundach, po przesłaniu w jednej paczce da nam statyczny
    wykres o długości poziomej 1000punktów - więc na ekranie smartfona
    spokojnie sie zmieści. koszt? Urządzenie, dzielnik napięcia, kabelki,
    program na smartfona. Nikt mądrzejszy odemnie tego nie zrobi?
    ToMasz