  • 11. Data: 2011-12-31 08:00:21
    Temat: Re: bezkolizyjne paralelizowanie wioski
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Jakiekolwiek? To chyba nie sztuka? Moze mnozenie macierzy?

    > Jakie to jest bezkolizyjne zrownoleglenie? Czy chodzi o cos takiego:
    > 1) znamy szybkosc wykonywania instrukcji
    > 2) znamy zasady komunkacji procesor <=> cache <=> ram
    > 3) na kazdym procesorze odpalamy program
    > 4) programy chodz pracuja na wspolnej pamieci, to sa tak napisane,
    > ze nigdy w tej samej chwili nie dojdzie do operacji odczytu/zapisu
    > tych samych danych przez dwa procesory?
    > Pozdrawiam

    bezkolizyjny mt to taki mt gdzie rownolegle odpalone sa
    galezie ktore nie moga (nawet potencjalnie) 'zakolidowac'

    - dzialaja na rozlacznych obszarach ramu (w sensie
    czytania-pisania bo samo read-read na wspolnym
    moze byc)

    np jeden watek pracuje na tablicy tab1[] a drugi na innej
    tablicy tab2[] jest to bezkolizyjny mt

    albo
    watek 1 dziala na pierwszej polowie tablicy a
    drugi na drugiej polowie - tez bezkolizyjne

    itd

    np dwa zbiory botow na wspolnej mapie moga byc tez
    zrownoleglone o ile te zbiory sa wzajemnie rozlaczne

    np jeden zbior ruszaq sie po lewej stronie mapy a drugi
    po prawej i miedzy nimi jest przerwa - jest to trudniejszy
    przypadek bo takie boty na wspolnej mapie sa potencjalnie
    kolizyjne i trzebaby normalnie synchronizowac 'mutexami'

    ale dzieki wykorzystaniu tego ze ich dzialania na ramke
    odznaczaja sie pewna lokalnoscia mozna je wlasnie
    przestrzennie podzielic na nie zachodzace w sensie dzialania
    obszary i puscic na watkach bezkolizyjnie- o tym pislem

    - wydaje sie ze poszukiwania takich bezkolizyjnych metod
    zrownoleglania to dobre podejscie - wymaga dobrej orientacji
    co sie dzieje w programie (programowania na slepo raczej
    nie przjedzie) i jest troche 'dirty' ale nie ma strat
    na synchronizacji

  • 12. Data: 2011-12-31 16:58:03
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > przypadek bo takie boty na wspolnej mapie sa potencjalnie
    > kolizyjne i trzebaby normalnie synchronizowac 'mutexami'

    Ciekawe zadanie do przemyslenia. Gdyby nie synchronizowac to
    dwa boty by mogly znalezc sie w tym samym miejscu mapy:

    watek A)
    bot nr 123 sprawdza czy pole nr 34 jest wolne - i jest wolne
    watek B)
    bor nr 234 sprawdza czy pole nr 34 jest wolne - i jest wolne
    a wiec:
    watek A)
    bot nr 123 wchodzi na pole 34 - bo jest wolne
    watek B)
    bot nr 234 wchodzi na pole 34 - bo jest wolne
    I mamy problem.

> [...]
    > przestrzennie podzielic na nie zachodzace w sensie dzialania
    > obszary i puscic na watkach bezkolizyjnie- o tym pislem
    Mozna tak zrobic, ale widze problem z korzysciami. Np kazdy
    bot moze wykonac ruch odlegly o 2-3 pola. A wiec zerujemy jakas
    tablice pol i jesli jakis bot potencjalnie moze wejsc na pole
    to inkrementujemy, np.:

    tablica_pol = empty;
    forall( bot in boty )
    forall( pole in bot.pola )
    tablica_pol[pole] ++ ;

    Potem kazdy watek ifem sprawdza czy w polu docelowym bota jest jedynka,
    czy wieksza wartosc. Jesli jest jedynka to wykonuje bez synchronizacji,
    jesli wartosc wieksza, to wykonuje z synchronizacja - mozna zminimalizowac
    ilosc synchronizacji. Niestety, jak pisalem wyzej, jest problem z korzysciami,
    gdyz najpierw w jednym watku trzeba taka tablice zbudowac.

    Jesli algorytm zrownoleglany ma zlozonosc np. N^2, a algorytm budujacy
    jakas wstepna strukture danych umozliajaca bezkolizyjne (albo prawie
    bezkolizyjne) wykonanie ma zloznosc N, to taki zabieg moze sie oplacac,
    gdyz potencjalnie pozbywamy sie N^2 synchronizacji koszem algorytmu o
    zlozonosci N.

    Jesli oba algorytmy maja podobna zlozonosc, np. oba maja linowa, to
    taki zabieg nie przyniesie korzysci.

    Tez tak uwazam.

    Pozdrawiam
    No i wszystkiego najlepszego :)

  • 13. Data: 2012-01-02 09:50:22
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik " fir" <f...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > (po tej taniej koli (cola marki cola dwa litry za 1zl)
    > co to ostatnio pije czuje sie jakos dziwnie)

    aspartam ... ?

  • 14. Data: 2012-01-02 09:58:57
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik " fir" <f...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >

    > aspartam ... ?

    http://www.eioba.pl/a/1tks/aspartam-rakotworcza-slod
    ycz

  • 15. Data: 2012-01-02 10:05:27
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " fir" <f...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >

    > aspartam ... ?

    no jest na liscie skladnikow,

    jak otwieram butelke i niucham to sam ten niuch
    daje mi lekko zarowno po glowie jak i po plucach

    - cos bezwonnego (co kojarzy mi sie z bialym tlustawym
    bezwonnym proszkiem) ale mocno wyczuwalnego przez ten
    bezwonny buch-

    i tak to jest zapewne o wiele slabsze niz red bulle
    tigery itp a i tak mam po tym dwa dni kofeinowego kaca

    nacodzien nie uzywam kofeiny i mam jak sadze podwyzszona
    wrazliwosc na kofeine (przy tym od prochow jakie lykalem
    masowo by wyleczyc sie z boreliozy i moich problemow
    z przytrutym jakims syfem ukladem oddechowym, rozwalilem
    sobie w jakims stopni nerki i po niektorych tych napitkach
    na drugi dzien bola mnie nery

  • 16. Data: 2012-01-02 10:24:29
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > no jest na liscie skladnikow,

    aspartam to pikuś wobec składników w naszym chlebku...

  • 17. Data: 2012-01-02 10:35:10
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > aspartam to pikuś wobec składników w naszym chlebku...

    albo np w mleku - dobrze mi o tym wiadomo bo daje sie
    poczuc organoleptycznie, co do tzw mleka to tak jakby
    nalac do szklanki ilestam wody iles tam mleka i jedna
    czwartą czegos w rodzaju szamponu do wlosow

  • 18. Data: 2012-01-03 08:31:15
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 30 Dec 2011 16:36:21 +0100,
    R.e.m.e.K <g...@d...null> screamed:

    > Wycielo mi chyba polowe watku, z kim gadasz? :>

    Nie wycięło. Sam ze swoimi zwielokrotnionymi jaźniami.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
    [ 09:30:54 user up 13036 days, 21:25, 1 user, load average: 0.01, 0.28, 0.59 ]

    If a train station is where the train stops, what is a work station?