    From: "Axel" <n...@s...mu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: bez rejestratora ciężkie do udowodnienia
    Date: Thu, 10 Jul 2014 10:52:05 +0200

    "Shrek" wrote in message news:lpk3kq$bf2$1@node2.news.atman.pl...

    On 2014-07-09 20:10, Axel wrote:

    > A widziałeś w tym filmiku korek?

    To Ty pisałeś o "praktycznym odstępie jednego samochodu" - dla mnie to jest
    korek.

    > A moje mi mówią, żeby patrzeć gdzie jadę - raz za mało patrzyłem przed
    > siebie a za długo filowałem w lusterko, żeby znaleźć lukę i impulsem do
    > hamowania było "kurwa!" ze strony pasażera.

    Sam napisałeś, że za długo patrzyłeś. Do oceny prędkości wcale nie trzeba
    długo patrzeć w lusterko - jak się jeździ dłużej niż rok to chyba oczywiste
    (ale jak widać nie dla wszystkich na pms-ie)
    Ja miałem kiedyś podobną sytuację, ale patrzyłem w bok, bo żona coś mi
    pokazywała, a jechałem 120km/h autostradą - okazało się, że za górką stoi
    korek, w dodatku najdłuższy na moim pasie. Trochę gumy zostało na asfalcie,
    a wyhamowałem tylko dlatego, że zmieniłem pas w trakcie hamowania. Od tej
    pory olewam wszystkie próby pokazywania mi czegoś w samochodzie (no chyba,
    że przed samochodem).

    > Widać jesteś z tych 99% mężczyzn, co kierują znacznie lepiej od średniej;)

    Widać nie, po 30 latach za kółkiem zdaję sobie sprawę z własnych ograniczeń
    i jestem zdecydowanie ostrożniejszy na drodze, niż kiedyś (choć moja żona
    twierdzi co innego ;-P
    A nigdy nie uważałem się za mistrza kierownicy, w przeciwieństwie do mojego
    sąsiada, który kiedyś stwierdził, ze o świetnie jeździ, ale z wjazdem do
    naszego garażu ma problem, a jego żona to już w ogólne nie potrafi tam
    wjechać bez uszkodzenia auta - odparłem, że ja jeżdżę przeciętnie, ale do
    garażu wjeżdżam bez problemu i moja żona też :-P

    > Ja sobie tłumaczę, że ktoś musi być w tym jednym procencie i choć jeżdzę
    > za szybko i za agresywnie, to staram się nie mieć o sobie mniemania
    > mistrza kierownicy - tak chyba zdrowiej.

    Jeśli masz problem z oceną prędkości samochodu w lusterku wstecznym bez
    utraty kontroli nad tym, co się dzieje z przodu, to faktycznie - mistrzem
    kierownicy nie będziesz :-P Ale w takim razie podpowiem Ci coś - możesz
    szybko zerknąć w lusterko, do przodu i znowu w lusterko. Też zadziała.

    --
    Axel