  • Data: 2012-12-30 21:24:34
    Temat: Re: avr - uart działa, ale nie do końca
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-30 21:02, Jakub Rakus pisze:
    > Atmega8, taktowana kwarcem 8MHz, wykorzystany sprzętowy uart do
    > komunikacji z innym urządzeniem, również z komputerem przez rs232.
    > Transmisja 115200, 8, N, 1. Wszystko działa gdy wysyłam/odbieram kilka
    > (około 6-8) bajtów, przy większych ilościach (np. mam do odebrania przez
    > atmegę ciąg 64-bajtowy) pojawiają się bzdury - jakieś 20-30 pierwszych
    > bajtów jest poprawne, potem pojawiają się przekłamania, a kolejne takie
    > "pakiety" są tylko coraz gorsze.
    > Wygląda to tak, jakby w trakcie transmisji następowała jakaś
    > desynchronizacja, tylko nie wiem co zrobić z tym fantem. Linie tx/rx
    Oczywiście. Przy tym kwarcu i tej prędkości - nie jesteś w stanie
    ustawić prawidłowo timera taktującego uart, tak by w prędkość się
    idealnie wstrzelić - błąd jest na tyle spory, że po kilkunastu bajtach
    kolejne już nie trafiają w swoje "okna czasowe" i się rozjeżdża treść.

    Zmień kwarc lub prędkość transmisji, tu masz ładną ściągę:
    http://www.wormfood.net/avrbaudcalc.php

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173