  • Data: 2013-03-27 21:56:06
    Temat: Re: avr-gcc - pomijanie "-mmcu" i złe pliki z definicjami
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.03.2013 21:49, Zbych pisze:

    > -mmcu=xxx, to opcja kompilatora a nie IDE, więc skąd Codeblocks ma
    > wiedzieć, w którym pliku szukać definicji?

    Ale tą opcje wybieram poprzez ustawienia projektu w IDE i na podstawie
    tychże ustawień Codeblocks wywołuje kompilator z odpowiednimi opcjami.
    Wszystkie użyte w programie funkcje/zmienne/definicje które są
    zdefiniowane/zadeklarowane w plikach innych niż main.c a dołączonych do
    niego dyrektywą include mogę sobie podejrzeć prawoklikiem na danej
    funkcji/zmiennej/definicji - nie dociekam jak to rozwiązali programiści
    piszący IDE, wiem tylko że dopiero po kompilacji mogę robić taki
    podgląd, dopóki program nieskompilowany tego podglądu nie ma. Być może
    jest tak, że ten podgląd szwankuje, a błąd leży gdzie indziej.

    > Po prostu przejrzyj plik *.lss i sprawdź, czy kompilator zrobił to co
    > napisałeś (co niekoniecznie będzie się pokrywało z tym co chciałeś).

    Ehh, chciałem tego uniknąć, bo jest spory... no ale zajrzałem i widzę,
    że teoretycznie w asemblerze mam jak trzeba, czyli problem leży gdzieś
    indziej, tylko nie mam pomysłu gdzie - wiem tylko, że wszystko zaczęło
    się tak kaszanić po tym jak dodałem konfigurację timer2 jako PWM,
    poprzez dwie proste linijki (na początek żeby widzieć w ogóle przebieg
    na nodze):

    TCCR2 = _BV(WGM21)|_BV(COM21)|_BV(CS20);
    OCR2 = 127;

    Z jakiegoś powodu na porcie jest stan niski, konfiguracja pinu PB3/OC2
    ustawiona kilka linijek wcześniej jako wyjście z pull-down.

    Jakub Rakus