  • Data: 2009-08-23 23:56:24
    Temat: Re: avr-gcc - dane w flash
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    identyfikator: 20040501 pisze:

    > można prosić o kilka słów o sposobie używania rejestrów w programach w C?

    Eee, ale jakich rejestrów? Procesora (np. r0, r1)?

    > ponoć kiedyś trzeba było używać makra outb czy portb (jakoś tak) ale to się
    > zmieniło...

    Chodzi o rejestry SFR? Teraz wystarczy:
    #include <io.h>
    i już można korzystać bezpośrednio podając makra "opakowujące"
    poszczególne rejestry, np:
    PORTB |= 1;
    albo:
    UCSR0A = 1 << U2X0;

    Konkretnych nazw szukaj w plikach nagłówkowych w podkatalogu
    avr\include\avr tam gdzie zainstalowałeś WinAVR. Np. "iom16.h" w
    przypadku procesora ATmega16.

    > no i może już zupełnie przy okazji napisali byście coś o sposobie
    > deklarowania przerwać - miałbym komplet informacji ;o)...

    Jest w helpie do avrlibc. A na szybko to tak:
    #include <avr/interrupt.h>

    ISR (USART_RX_vect)
    {
    // to jest przerwanie odbiornika UARTu
    }

    Identyfikatorów przerwań (takich jak USART_RX_vect) też szukaj w pliku
    nagłówkowym dla danego procesora.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/