    From: pravus <t...@g...com>
    Subject: Re: audio w dvb-t - jak to jest/bedzie
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Date: Thu, 12 May 2011 11:53:13 +0200

    On Thu, 12 May 2011 09:23:50 +0200, a...@p...pl wrote:

    > szukajac jak to bedzie z tym audio, to natknalem sie na specyfikacje
    > slovenskich odbiornikow i tam jest sporo na temat HE-ACC
    >
    > http://igorfuna.com/dvb-t/slovenia/specifications-fo
    r-slovenian-dvb-t-receivers

    > Moglby to ktos przejrzec i skomentowac?
    >
    > Z pobierznego przejrzenia wynika tak, ze ich sprzet pod wzgledem audio
    > ma wszystko co potrzeba.
    >
    > AC-3, E-AC3, HE-ACC....na wyjsciach cyfrowych (pass lub transcodowanie
    > do AC-3 jak potrzeba, analogowych (downmixy)
    >
    > Po testach w NTC z fonia AC-3 (bez fonii mpeg) wyszlo, ze czesc
    > sprzetu nie robila downmix to stereo. Czy takie specyfikacje sa w
    > polskich wytycznych??

    Widzę że strasznie trudno znaleźć odpowiednie rozporządzenie MI.
    Masz więc cytacik:
    "13. Dekoder sygnału fonii
    Dekoder sygnału fonii powinien dekodowaç stru-
    mienie cyfrowe fonii zakodowane zgodnie z MPEG-2
    Warstwa II zgodnie z ISO/IEC 13818-3 [12] i ogranicze-
    niami zawartymi w ETSI TS 101 154 [8] część 6.1 oraz
    E-AC-3 zgodnie z ETSI TS 102 366 [10] i ograniczenia-
    mi zawartymi w części 6.2 ETSI TS 101 154 [8].
    Dekoder sygnału fonii powinien wykorzystywać
    metadane przesyłane w strumieniu E-AC-3 do norma-
    lizacji siły głosu, konwersji dźwięku przestrzennego
    do stereofonicznego lub mieszania głównej składo-
    wej fonii z dodatkowymi.
    Niezależnie od systemu kodowania i liczby transmi-
    towanych kanałów fonicznych, dekoder sygnału fonii
    powinien dostarczać sygnał stereofoniczny do wyjś-
    cia analogowego fonii odbiornika cyfrowego, chyba
    że nadawany jest sygnał monofoniczny lub dwa
    dźwięki. Wówczas dekoder powinien dostarczać na
    obu kanałach sygnał monofoniczny wybrany przez
    użytkownika."

    A to że spora część aktualnie sprzedawanego u nas sprzętu wymagań z
    rozporządzenie nie spełnia to już inna sprawa.